2013-05-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
I mitt jaktlagd så har vi en tigersåg som flitit används vid styckning.

Tigersågen används enbart till att kapa av ben i det fällda viltet. Köttet hanteras med skarpslipade knivar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
I mitt jaktlagd så har vi en tigersåg som flitit används vid styckning.

Nähe, det kan inte stämma, L.D. säger att jägare inte använder sågar. Trollar du eller?
Citera
Bannlyst
Såg vid styckning är väldigt vanligt. En tigersåg används ofta.
Citera
2013-05-23, 11:50
Medlem
Linxieloos avatar
Är jag ute och cyklar eller borde identifieringen inte gå ganska snabbt nu när de har huvudet och kan jämföra med tandkort?

Har det kommit fram under vilken period VB och KJ var ett par?

Då VB enligt facebook verkade fäst vid KJ:s hund, skulle det som eventuellt hände med hunden kanske kunna varit en reaktion riktad mot VB??

Jag har sett en liknande situation en gång där en psykopat gömd bakom en AS-diagnos hotade att ha ihjäl flickvännens katter ifall hon lämnade honom..
Citera
2013-05-23, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Källa har du förstås?

Ja. Eftersom jag litar på dig så kan jag berätta om du skickar PM.
Citera
2013-05-23, 11:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Med vad delar ni era älgar då tex. ?? yxa eller
Du kan inte jämföra en älg med en människa.
En älg klyver man med en speciell yxa.
Efter att den hängt ett tag så styckas den med kniv och köttyxa alt såg.
I en fin slaktbod kan sågen vara en elektrisk bandsåg.

En människa delas, iaf inför transport/undangömning, för att ta ner storleken i mer hanterats bitar.
Skulle inte tro att torson öppnas, och isf går det bra med kniv, såg och/eller yxa.
Citera
2013-05-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceRichard
Är det dåligt med Bodensare här i forumet? Jag menar lite mer info borde det väl finnas än det som postas här.
Ta mordet i Luleå för något / några år sedan, då visste man i princip allt på flashback långt innan medier släppte nyheter...

Problemet är att hon inte är så känd, jag har ingen i min bekantskapskrets som ens har hört talas om henne, inga gemensamma vänner på facebook och ingen av mina vänner har gemensamma vänner med henne. Så hon är lite av en outsider känns det som.
Citera
2013-05-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej det är det inte.
Förutom då en relation som karatetränare resp. Elev. Men det var väl knappast vad som avsågs.
Citera
2013-05-23, 11:53
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Menar polisen eller den som upptäckte alla dessa likdelar, kan inte vara en trevlig syn..?

Den som dock gjort det tror jag saknar medkänsla och lider av grov störning, så den påverkas nog inte mycket av detta. Annars hade den ju aldrig ens kunnat tänka sig göra något liknande.

Ja måste ha varit en horibel syn.

Han som gjort det måste ju vara helt störd, hoppas verkligen dom får fram vem det kan vara. Skicka han till irak som minröjare.
Citera
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Menar du att man offrar KJ och låter alla tro att han är mördare, vilket kanske till och med leder till att han blir deprimerad, får aspergersattacker och tar livet av sig.

Är det så du menar att polisen i Boden arbetar?

Skulle inte förvåna mig! Däremot kan dom informerat KJ om detta så han förstår läget och är med på det.

Vi kan ju egentligen spekulera om vad som helst eftersom vi inte Vet hur långt polisen har kommit i deras utredning. Dem kanske vet med säkerhet vem det är och gjort något liknande som åvan. Men det vet vi inte.....
Citera
Medlem
Citat:
Menar du att man offrar KJ och låter alla tro att han är mördare, vilket kanske till och med leder till att han blir deprimerad, får aspergersattacker och tar livet av sig.

På vilket vis har polisen låtit "alla tro att han är mördare"?
Senast redigerad av fridayfreedom 2013-05-23 kl. 11:54. Anledning: stavfel
Citera
2013-05-23, 11:54
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:

Förvisso har man ju aldrig gått ut med vem man har "ringat in", men GM lär ju följa nyheterna minutiöst, där rapporterade man senast igår att polisen ringat in en man i centrala Boden, läser man sen denna tråd, så är majoriteten inne på att det är KJ som är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in