2013-05-22, 18:21
Bannlyst
Efterlyst är på plats i Boden ikväll.

http://www.tv3.se/efterlyst/polisen-%E2%80%9Dmycket-talar-f%C3%B6r-att-det-kan-vara-hon%E2%80%9D
Citera
2013-05-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Där fick jag svaret.. det var ju detta jag läst. Konstigt att man kan träffa så rätt på bara indikationer.. men det har ju hänt förr så..

Jo, men samtidigt är ju området där fyndet gjordes en ganska bra plats att gömma en kropp på, eller hålla sig undan om nu så hade varit fallet... Så helt ologiskt att man letar där är det inte.

Lite off ute i skogen, två stora övergivna bergsfort nära varandra, dussintals bunkrar och skyttegravar i skogen nära forten, övergivna förrådsbyggnader etc. Det mesta låst och bommat, men ändå så att en person som verkligen ger sig fan på det kan ta sig in. Jag har varit en del i det där området när jag gjorde lumpen, det finns mååånga skrymslen att gömma saker i runt skogarna där.

Enligt källor ska fönsterluckan på det där huset varit bortplockad en längre tid, förresten... Det kanske redan sagts i tråden, men det är lite svårt att hänga med här.
Citera
2013-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Jag tvivlar starkt på att polisen i Norrbotten har kompetens att klara av en svår utredning. Det gick tio år innan Quick blev aktuell som gärningsman i fallet. Nu försöker du lura någon att lokalpolisen var nära att gripa den verklige gärningsmannen?

Det försöker jag verkligen inte göra, det finns tusentals sidor att läsa om både appojaure och TQ. Lokal polis var GM på spåren och tyvärr så är han död idag.
Hur man kunde ens tänka sig TQ är och kanske förblir en gåta.
Citera
2013-05-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KodnamnKent
Jo, men samtidigt är ju området där fyndet gjordes en ganska bra plats att gömma en kropp på, eller hålla sig undan om nu så hade varit fallet... Så helt ologiskt att man letar där är det inte.

Lite off ute o skogen, två stora övergivna bergsfort nära varandra, dussintals bunkrar och skyttegravar i skogen nära forten, övergivna förrådsbyggnader etc. Det mesta låst och bommat, men ändå så att en person som verkligen ger sig fan på det kan ta sig in. Jag har varit en del i det där området när jag gjorde lumpen, det finns mååånga skrymslen att gömma saker i runt skogarna där.

Enligt källor ska fönsterluckan på det där huset varit bortplockad en längre tid, förresten... Det kanske redan sagts i tråden, men det är lite svårt att hänga med här.

Vill tillägga att KJ har massa bilder från äventyr" (softairgun) / paintball
Med bilder från just (bland annat) det EXAKTA området som VBs kroppsdelar funnits. Finns länkar längre bak i tråden !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det lär inte vara så smart av den där A**ika (nn) N**dström (or) att fortsätta kommentera på FB. Polisen lär ju vara/bli intresserade av hennes "hat" mot offret nu när det är uppenbarligen ett brott som ligger bakom offrets försvinnande.

Är väl snarare till hennes fördel i det här fallet. Min tro och inställning är att en person som ganska nyligen bragt en människa om livet och styckat vederbörande är ganska angelägen om att inte sprida misstanke om sig. Såvida inte GM redan har ställt in sig på och ser fram emot en lång vistelse på Hinseb*rg eller H*ll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Fast fan... jag tror jag läst någonstans att de åkte dit efter tips från någon... men det lär jag ju inte hitta nu..

De var på ett annat tips söder om stan ( se på svt.se)
Åkte hit för att reka inför helgens skallgång.
Citera
2013-05-22, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det lär inte vara så smart av den där A**ika (nn) N**dström (or) att fortsätta kommentera på FB. Polisen lär ju vara/bli intresserade av hennes "hat" mot offret nu när det är uppenbarligen ett brott som ligger bakom offrets försvinnande.

Sådant där förmodar jag att polisen redan kollat upp. Att all kommunikation i social media är kartlagt.
Citera
2013-05-22, 18:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Håller med dig,. Och eller "tysta" ett våldtäkts offer (VB), där av skriken,
Då han hade starka drömmar att ta sig in i det militära.
O det kan man inte med ett brottsregister

Det kan förklara varför det hela utvecklades till en mardröm. Jag var från början inne på dråp och en känsla av vanmäktighet, oförmåga att kommunicera med mera. Det räcker med att felaktigt grepp eller olycklig knuff så kan en person faktiskt dö, jag undrar om det inte var det som hände i lägenheten. Jag tror att det var plötsligt våld (två skrik) och sen utbröt totalt kaos, med avstängning av känslor och "rationellt" beteende.

Hade KJ haft någon flickvän utöver VB, var hon "den enda"?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-22 kl. 18:30.
Citera
2013-05-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2L8
Var hittades dessa?

Kring Sveavägen hon promenerade in innan vattnet "bron"
Citera
2013-05-22, 18:29
Medlem
Vem i Boden äger en mörk(svart) Nissan som visasats i media!?
Citera
2013-05-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17
Jag har nu fått reda på att det är torson och huvudet som hittades idag. Illa tilltyglat, på vilket sätt vet jag inte ännu, därför det är svårt att avgöra om hela kroppen är hittad.

Efter ca 15-17 dagar ute så är en kropp illa tilltygad, dessutom har det varit varmt sista veckan. Det är ingen vacker syn.
Citera
2013-05-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Vilken fantasi. Nej jag tror inte att KJ hade någon nuvarande flickvän. Men däremot kan det vara så att han var svartsjuk eller att han kände sig kränkt av VB som inte ville ha honom tillbaka som flickvän.
Något i den stilen är väl det troligaste, eller så är han bara en helt pervers galning som mördade henne för att han tyckte det var kul.

Ditt omdömme om vad som är fantasier och inte ger jag nog inte så mycket för, då du fortfarande är tjurskallig med din "utplanterade likdelar"-saga trots att flera olika personer har slagit hål på alla dina argument upprepade gånger.

Finns det någon annan som VET om Kj var helt singel och inte bara gissar?

Alltså att han inte ens hade någon flört på gång... Något ragg senaste veckorna som skulle kunna bli grinig?
Kan nog garantera att min sambo skulle reagera negativt om ett ex till mig kom hem för att "plugga" lite omotiverat. Misstänker de flesta i en relation kan hålla med....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in