2013-05-27, 12:54
Medlem
Känns mycket märkligt just nu...

Mycket talar för att KJ skulle kunna vara GM, men isf borde man nästan ha hittat bevis vid det här laget.
Kan det vara så att man har bevis men att man inte kunnat binda KJ till dessa till 100%? Om det är bevismaterial som legat i broderns/föräldrarnas bilar/bostäder t.ex?!
Citera
2013-05-27, 12:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, hade väntat mig mer och att de hållit på bevis, men varför skulle de göra det egentligen? Det här bådar inte gott.

Misstänkta namn:

KJ
VO
CS
AF
MB
AB
AN
TN
Random

VBs sfärer:

Luleå Karateklubb
Luleå universitet
Boden Karateklubb
Extrajobbet
Thailändare
Släktingar
Gamla klasskompisar

Nätet:

Badoo
Hitta.se
Myspace
Facebook

Lugn nu, det finns i dagsläget bara en misstänkt, de andra är förslag som det tidigare redan har spekulerats kring utan att finns något som talar för dessa.
Citera
2013-05-27, 12:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
Jag blev lite fundersam här.
Då sökningarna med MPS började så skrevs det att KJ var med och sökte. Men att han inte ville skriva på listan över deltagare.
(Redan det gjorde mej fundersam och frågan kom "varför?" om man inte har något att dölja? Väcker det inte misstankar?)

Sedan står här att han varit gruppledare. Då tror jag inte på ovanstående. Beroende på hur många gruppen bestod av.
Jag tror inte att en helt ny i MPS skulle godkännas och få ändra på de regler som MPS har sedan tidigare vid skallgång.

Det blir ju inte skallgång när alla går i samma grupp.
Är detta sant bör aktuellt område sökas av igen efter delar och ev. bevis.

Vilket är sant? Eller är det en s.k. trådsanning?
Eller kan jag ha fel för mej? Inte omöjligt alls i så här långa trådar.

En märklig omständighet är också förhållandet mellan att KJ vägrade att skriva in sig i deltagarlistan, men berättar för en annan deltagare vad han heter, att han inte antogs till Hemvärnet, samt om 1 gul ica påse. Ville han vara anonym eller inte?
Citera
2013-05-27, 12:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hon har ju varit med honom så det finns säkert mängder med DNA. Men de måste ju hitta brottsplatsen och det vet de nog inte riktigt.. Jag tippar på att hon är mördad ute i skogen runt löparspåret.

Visst, men det handlar inte bara om att hitta DNA från KJ utan även att hitta DNA från någon annan så man kan se om det finns utrymme för annan GM.
Citera
2013-05-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Gällande DNA-bevis så brukar väl testerna ta ett par veckor, så de måste avvakta för att få konkreta bevis?

Kan vara det dom hittat i bil/stuga/bostad och väntar svar på!?
Men isf tycker jag att man kanske borde höjt misstankegraden!
Citera
2013-05-27, 12:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Gällande DNA-bevis så brukar väl testerna ta ett par veckor, så de måste avvakta för att få konkreta bevis?

När det finns person häktad så begär de förtur. Ofta kan de få svar inom 2-3 dygn då, i alla fall preliminära svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randolph Carter
Kan inte benen ha legat så här?
Tycker att fläckarna verkar stämma bättre då, avsaknad av fläckar från fötter kanske beror på tjockare hud. Om fläckarna på väggen hör till benen kanske de stod först och ramlade omkull efter en tid.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ddiqinekflnts/

VAFFAN SVAMLAR ALLA OM ?!

Var övertydlig att fläkarna på golvet är utan tvivel avgjutna avtryck från fötter..
Allt smet runtokring på bilden är spår av tekninger som gruggat / regjort med typ svamp el
liknade. Så det ser lite utsmetat ut..

Underbenen har utan tvivel suttit ihop med fötterna och dessa har stått upp på fotsulorna.
Kom ihåg att vid en föruttnelseprocess så blir underlaget dvs golvet, etsat (förstört) mest där tryckpunkterna funnits. Ta och gå genom en vattenpöl barfota på backen och kika på dina egna fotavtryck. Föreställ dig sen att du går lite med på "hälarna" eftersom (benen stod lutade), och du får en liten vinkel" på fötterna..
Om en person dör och ligger länge på rygg på tex ett golv, så kommer golvet att vara mest förstört vid tryckpunkterna över kroppen. DVS
Bakhuvudet, skulderbladen, övre delen på rumpan och hälarna. ( inom sjukvården pratar man om belastningspunkter dvs där trycksår kan uppstå om sjuka ligger för mkt i säng i samma position (på rygg)..
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Lugn nu, det finns i dagsläget bara en misstänkt, de andra är förslag som det tidigare redan har spekulerats kring utan att finns något som talar för dessa.

Jag hade tänkt skriva att ni som haft invändningar tidigare mot att höja blicken kunde avstå från att kommentera, men då gör jag det nu. Fyll inte tråden med sådan spam utan koncentrera er på att bidra med tänkbara, alternativa uppslag.

Alla som har tid över, eller känningar. Fundera på VBs släkt i Finland.

Jag landar på "random" hela tiden... men med lokalkännedom.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-27 kl. 13:05.
Citera
2013-05-27, 12:59
Medlem
Nej han är fortfarande på Skäligen graden! Tror dom har snöat in på fel man bara för att BO sågs sist hos den nu MGM. Jag tror han är Oskyldig!
Citera
2013-05-27, 12:59
Medlem
Vet nån vad som behövs för bevis för att häkta på sannolika skäl om en vecka
Citera
2013-05-27, 13:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vet nån vad som behövs för bevis för att häkta på sannolika skäl om en vecka
Brottsplats och verktyg vore fint.
Citera
2013-05-27, 13:01
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randolph Carter
Kan inte benen ha legat så här?
Tycker att fläckarna verkar stämma bättre då, avsaknad av fläckar från fötter kanske beror på tjockare hud. Om fläckarna på väggen hör till benen kanske de stod först och ramlade omkull efter en tid.

http://www.ladda-upp.se/bilder/ddiqinekflnts/

Finns det mer av dessa bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in