Citat:
Ursprungligen postat av ME077
För en journalist så kan en bågfil eller fogsvans förvandlas till en vedsåg, och en fogsvans har många hemma som bor i lägenhet och är någorlunda händig.
Många amatörutredare i den här tråden, vissa bättre än andra.
Har inte orkat läsa igenom allt som skrivits, men det finns en del skärpta teorier här.
Att börja stycka en kropp tror jag inte är en allt för främmande tanke i GM situation även om man skulle vara helt normal i huvudet. Det är nog vid själva genomförandet och efter man utfört styckningen som demonerna börjar tränga sig på... skulle jag tro.
Som LGW säger så är det ofta en praktisk handling, så jag kan gissa att GM var och är ganska psykiskt och fysiskt slutkörd vid det här laget, och det kan vara därför han agerade så förvirrat när han försökte göra sig av med kroppsdelarna.
Men det är bara min teori... och den utgår ifrån att man är någorlunda normalt funtad och att mordet i sig var en olyckshändelse och att man handlat i panik.
Men å andra sidan så tror jag att ett erkännande skulle vara enklast om det skulle visa sig vara en olyckshändelse?