2013-05-23, 11:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
KJ har lekt krig i Boden-skogarna under många år, så det vore väldigt osannolikt att han inte skulle hitta till någon sandhed.

Han verkar även gilla spadar och har nog skottat mer än ett skyddsvärn under sina lekar vilket betyder att han borde veta var han bör gräva.

Sant, dock har du tidsaspekten, samt att han är väl uppväxt i närheten, känner kanske till den här platsen bättre än någon annan plats då han troligen vistats här sedan barnsben, jag har skrivit om det tidigare, gång/cykel/moppeavstånd, mindre militära installationer, värnsystem, små byggnader, skyddsgropar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Dom har ju inte sagt att kroppen är styckad med såg!? dom har bara gått ut med att de hittat en såg men den kan ju ha legat där i åratal eftersom det inte är någon som vet! En jägare har annars goda kunskaper om styckning! Likaså slaktare!

ta & glöm den där KJ och lägg ner er energi på MB istället.

Sant men en bågsåg är upphittad på platsen.

Ja vill varken glömma den ena eller den andra. Jag är inte så trångsynt att jag stänger någon dörr ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vilka har en vedsåg i sin ägo? Borde väl vara villaägare hellre än lägenhetsinnehavare?

https://www.google.se/search?q=veds%C3%A5g&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa =X&ei=v82dUa7bK8nW4ASYtIGgAQ&ved=0CDYQsAQ&biw=1092 &bih=514

För en journalist så kan en bågfil eller fogsvans förvandlas till en vedsåg, och en fogsvans har många hemma som bor i lägenhet och är någorlunda händig.

Många amatörutredare i den här tråden, vissa bättre än andra.
Har inte orkat läsa igenom allt som skrivits, men det finns en del skärpta teorier här.

Att börja stycka en kropp tror jag inte är en allt för främmande tanke i GM situation även om man skulle vara helt normal i huvudet. Det är nog vid själva genomförandet och efter man utfört styckningen som demonerna börjar tränga sig på... skulle jag tro.
Som LGW säger så är det ofta en praktisk handling, så jag kan gissa att GM var och är ganska psykiskt och fysiskt slutkörd vid det här laget, och det kan vara därför han agerade så förvirrat när han försökte göra sig av med kroppsdelarna.

Men det är bara min teori... och den utgår ifrån att man är någorlunda normalt funtad och att mordet i sig var en olyckshändelse och att man handlat i panik.
Men å andra sidan så tror jag att ett erkännande skulle vara enklast om det skulle visa sig vara en olyckshändelse?
Citera
2013-05-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Med vad delar ni era älgar då tex. ?? yxa eller

Det krävs inte ett diplom eller en examen för att dela något i 4, 5 delar. Att slakta ett djur i köttstycken är en sak, att slakta en människa för transport något helt annat. Det är inte som att man försökt plocka ut rostbiffen på kroppen... Att försöka koppla ihop det med Jägare eller läkare låter extremt långsökt. Jag tvivlar på att kroppen är delad med någon som helst precision...
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Polisen har haft span på MB. Han var även en av de första som var inne på förhör.
Efter första fyndet placerade man civilare utanför hans restaurang.

Han är ett hetare spår för polisen än vad som tidigare framgått.

Källa har du förstås?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Polisen har haft span på MB. Han var även en av de första som var inne på förhör.
Efter första fyndet placerade man civilare utanför hans restaurang.

Han är ett hetare spår för polisen än vad som tidigare framgått.

Källa på detta? Att de har haft span på MB?
Citera
2013-05-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Var har du fått den infon?

Via bekanta till Familjen. Informationen kommer dock i tredje led så jag värderar inte sanningshalten i det.
Citera
Medlem
highfives avatar
[quote=Sockerarter]Jag skulle tro att de menar är att gemene man har, psykiskt, svårt att ta sig över den gränsen från att skada någon till att faktiskt börja hacka sönder eller skära en kropp. Däremot en doktor eller jägare har "vanan" inne i att skära och slakta.

Inte för att det psykiskt egentligen skulle göra någon skillnad för om det ligger en människa på bordet framför så måste även läkare och jägare känna att den psykiska spärren kickar in.[/QUOTEO

OM man kan fastställ HUR VB styckats tror jag man har kommit en bra bit på väg när det gäller val av gärningsman. Är det skuret, sågat (och i så fall med vad), hugget eller med alla varianter, säger det en del om gm kunskaper inom området.
Citera
Medlem
Citat:
Jägare brukar inte slakta med såg. Förvisso är ju då även skillnaden att köttet ska ätas efteråt.
I mitt jaktlagd så har vi en tigersåg som flitit används vid styckning.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Kan ju vara så att polisen "ringat in" KJ i syfte att få MB att tro att läget är lugnt, i själva verket har man full spaning på MB i skrivande stund.

Menar du att man offrar KJ och låter alla tro att han är mördare, vilket kanske till och med leder till att han blir deprimerad, får aspergersattacker och tar livet av sig.

Är det så du menar att polisen i Boden arbetar?
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Är det någonstans bekräftat att VB och MB haft en relation?

Nej det är det inte.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jägare brukar inte slakta med såg. Förvisso är ju då även skillnaden att köttet ska ätas efteråt.
Nej, inte slakta - men vid styckningen brukar såg användas..

Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Med vad delar ni era älgar då tex. ?? yxa eller
Man kan separera leder utan såg/yxa -- sågen används för att stycka upp ben i mindre delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in