2013-05-22, 17:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, man kan inte kalla dom blixten direkt. Uselt pressmeddelande anser jag.,
Först förhör man honom och sen släpps han och avskrivs som misstänkt i inledningsskedet.
Sen mörkar man uppgifter om just denna personen från polisen håll i början för att ingen ska misstänka honom. Vad fan sysslar dom med där uppe i urskogen egentligen. Uselt skött också för den delen .

Människorov? Det är väl mord just nu man ska ha som rubricering.
Hur mycket behövs för att inse att det är mord.

Får hoppas krim sätter lite fart på¨dom där uppe.

Bara hoppas de inte kommer försent så de hinner sjabbla till hela fallet ordentligt.
Citera
2013-05-22, 17:36
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Tack, och vem är MB?
MB är en karatetränare. VB tränade karate i samma klubb.

Det har spekulerats i att de haft ett närmre förhållande än bara träna tillsammans, huruvida det är sant eller spekulation låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Typist 2013-05-22 kl. 17:39.
Citera
2013-05-22, 17:36
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Varför skulle GM släpa in en hel kropp i huset och sedan stå i samma hus och stycka den för att sedan bära ut det mesta igen och begrava det 150 meter bort? Nej, så går det nog inte till.
Sätter min trovärdighet på att det handlar om en sk transportstyckning. Att styckningen ägt rum i GM´s lägenhet för att ouppmärksamt kunna fraktas bort och att de delar som hittades i huset råkat bli kvar och därför kastats in i huset i väntan på mer tid.
Satt under stark press kan man säkert handla så orationellt som att glömma delar.

Fast det stämmer ju inte om de andra kroppsdelarna som låg utanför hittades öppet?
Citera
2013-05-22, 17:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
MB är karatetränaren som hon haft ett förhållande med?
Han är gift? Vet frun?

Det här är en spekulation, någon har sagt detta men det är väl inte bekräftat vad jag vet. Däremot har frugan kallat VB kackerlacka och skrivt att hon inte fäller en tår över att VB är borta. Så något agg emot VB har hon ju helt klart. Vad det grundar sig i vet vi inte. Kanske VB hade en förälskelse i MB och stalkade honom? Vad vet jag?
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Han hämtade henne i bil, då är det lätt att ta böcker ubder armen. Enligt polisen hade han lovat köra henne hem också men då han drack en öl avstod han från att köra vilket gjorde VB sur som då smsade till MB!

vart har du fått uppgifterna ifrån? Vad skrev hon till MB och vem är det?
Citera
Medlem
Citat:
Han hämtade henne i bil, då är det lätt att ta böcker ubder armen. Enligt polisen hade han lovat köra henne hem också men då han drack en öl avstod han från att köra vilket gjorde VB sur som då smsade till MB!

Han ville säkert att hon skulle sova över så han skulle få sig fettah, därav halsade han en öl och såg till att inte kunna köra hem henne.

Sen vettefan vad som hänt efter hon fixat skjuts hem. Kan hon liftat med någon svart pick-up? Nä, för långsökt kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Har inte kunnat läsa hela tråden, blinkar man har det kommit tre nya sidor... Men jag har funderat lite på Ica-påsen, att hon skulle fått den av honom att ha skolböckerna i, men vad hade hon böckerna i när hon kom dit då??? Ganska opraktiskt att ta med sig böcker i handen, om man pluggar handlar det ju om anteckningsbok, pennor och sudd osv också.

Detta har avhandlats tidigare i tråden. Troligtvis var det så att hon fick skjuts till KJ när dom skulle plugga. Då behövde hon ingen väska. Sedan då hon skulle hem skall han ha skyllt på att han var berusad så att han inte kunde köra. Då skall VB ha gått hem med sina böcker i en väska som han gav till henne.

Min egen teori är att KJ (om det nu är han som är GM) har vetat om att det ligger en gul plastpåse i skogen med bevismaterial. För att i efterhand kunna förklara varför hanns fingeravtryck finns på påsen så har han sagt att han gav henne denna då hon lämnade honom. Men det är bara en teori.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja jävla inkompitenta slapprövar till poliser har vi mycket av i detta landet. Donuts och hel special+pucko det är de bra på.

Applåd till MSP
Hjältar, då polisen lade ned sökandet 9 maj kämpade msp vidare o fann till slut tösastackarn.

Fan ta snuten som inte klarar ngt längre, bara wannebe wallanders.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
I varje liten lögn finns en sanning.
Så funkar människan - logiskt sett - slå upp vilken psykologi bok man vill.

Varför han säger just att hon gick därifrån vid 21.00 är därför att det var det klockslaget ungefär som han mördade henne..

Hjärnan funkar logiskt som sagt och när polisen frågat han om klockslaget som hon lämnade hans lägenhet" så svarade han polisen "logiskt" - ca 21.00..

Jag svär på att teorin är mkt trolig
Hur förklarar du då att en annan trolig vittnesuppfattning har satt henne på platsen vid 21:00 då?

Den personen kan ju omöjligt ha vetat att hon skulle ha varit där 21:00 enligt KJ's historia, att hon var klädd i svart osv.

Det är därför polisen inte berättar allt, för då kan de enkelt se vilka vittnesmål som är sanna.
Citera
2013-05-22, 17:38
Medlem
Codens avatar
Citat:
Det skulle jag också vilja för i min värld finnd det några saker som tvärtom talar mit att det skulle vara Kj.

1. Polisen sa med emfas förra onsdagen i Efterlyst att han var helt friad från alla misstankar.
2. Ett oberoende vittne har sett VB ensam EFTER det att hon lämnade KJs bostad.
3. VB skickade SMS efter det att lämnat KJ -vad jag förstått var mottagaren av detta sms MB.

1. Talar snarare för att han fortfarande är misstänkt men att man inte vill vara för uppenbar med det så han känner sig övervakad och påpassad. Det vet ju ALLA att den huvudmisstänkte i ett sånt här fall är A) Den som senast såg henne i livet och B) En närstående man....Check och Check

2. Ytterst osäkert hur bra detta vittne är. Såg vittnet VB på nära håll, framifrån, i bra belysning osv, osv. Tänk på att i många, ofta lite mindre beresta, svenskars ögon ser många asiater väldigt lika ut.

3. Ett skickat SMS säger absolut ingenting då vem som helst med tillgång till telefonen kan ha skickat det.

Jag TROR att KJ är skyldig som synden och hoppas detta kommer kunna bevisas mycket snart!
Citera
2013-05-22, 17:38
Medlem
meiis avatar
Hur kan ni se att WB är vän med KJ, man ser ju inte hennes vänner?
Citera
2013-05-22, 17:39
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
KJ är absolut inte studiekompisen. Så frågan är, vem är det då?
Kan det finnas en teoretisk möjlighet att vi har någorlunda rätt adress men fel namn?
Hur blev KJ ens intressant annat än för att han är vän med VB på Facebook och bor på rätt gata?
Hon kan väl ha gått dit för att plugga medan han putsade sina vapen? Eller så skrev hon bara så för att hon inte ville skriva på facebook att hon skulle göra nåt helt annat. Jag förstår liksom inte varför det ska nötas i såna detaljer, hon var ju uppenbarligen där.
Sen var de visst inte vänner på facebook. I alla fall inte sen hans konto blev outat här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in