2013-05-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Vad är det som säger dig att styckningen inte kan ha skett i huset? En ramp upp till ett uppbrutet fönster.. lättare att få in en hel kropp. Hinner inte slutföra styckningen, delar blir kvar, påbörjar nedgrävningen av bålen, hinner inte det heller, varför kan man bara ponera i. Stress? Dessutom bör nog djur ha kunnat hitta in genom hålet i fönstret om det var så stort att MPS kunnat "titta direkt in".. och känt lukten... ? Så öppet låg de ju faktiskt, kan man säga.

Varför skulle GM släpa in en hel kropp i huset och sedan stå i samma hus och stycka den för att sedan bära ut det mesta igen och begrava det 150 meter bort? Nej, så går det nog inte till.
Sätter min trovärdighet på att det handlar om en sk transportstyckning. Att styckningen ägt rum i GM´s lägenhet för att ouppmärksamt kunna fraktas bort och att de delar som hittades i huset råkat bli kvar och därför kastats in i huset i väntan på mer tid.
Satt under stark press kan man säkert handla så orationellt som att glömma delar.
Citera
Avslutad
Det är ju en skorsten på huset alltså finns det någon form av eldningsplats i huset. Planen var kanske att gräva upp delarna han gömt och elda upp dem i huset.
Citera
Medlem
Polisens pressmeddelande:

http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Nytt-fynd-i-Boden-idag/
Citera
2013-05-22, 17:17
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Plugga är ju slang för ligga väl?

Det stämmer!
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har du en länk til denna uppgiften?

Det var en kille som var in i tråden tidigare och som var kompis med en av de som hittade delarna i huset. Kolla bak itråden. Tro det var måndag morgon.
Citera
Medlem
Sockerarters avatar
Är det spekulationer, enbart, att hon skulle vara gravid eller finns det någonting som backar upp det?
Citera
2013-05-22, 17:18
Medlem
Nytt pressmeddelande från Polisen, klockan 17:09:

http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Nytt-fynd-i-Boden-idag/
Citera
2013-05-22, 17:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Polisens pressmeddelande:

http://www.polisen.se/Norrbotten/Akt...-i-Boden-idag/

Hur lång tid ska de ge KJ att kunna ta livet av sig innan polisen agerar.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Har gissats på detta förut, jag tror svaret är: Nä.
Jag tror smileyn i detta fall inte är ironisk. Grundat på att kvinnan inte verkar ha den typen av humor.
Däremot kan hon ha skrivit att hon skulle plugga men ändrat sig. Sånt gör folk IRL.

Helt klart händer sånt dagligen och visst kan det vara så. Men hon måste ju ha kommit hem efter sin motionsrunda (hon skriver motionera, men vet vi ens hur? Jogga? Promenad?) för inte springer man (om det var det hon gjorde) med en lunta böcker under armen.

Men nu uppgav ju även pojken hon pluggat hos att hon lämnat hans hem med böcker. I en påse.
Var dom kanske kvar hos honom sedan tidigare, hon bad om en påse har jag för mig att han sa?
Citera
Bannlyst
Kan det vara så att KJ haft en medhjälpare? Tex MB? Han äger ju en mörk pick-up tex. Så därför avvaktar polisen med att gripa KJ. Men de har honom inringad och koll på honom.
Citera
Medlem
Ska bli mycket intressant att höra och se upplösningen på detta. Oddsen för att det inte är denna "KJ" som det pratas om är ju inte speciella stora. Jag utgår också iskallt ifrån att skogarna runt om Boden inte direkt kryllar av lik heller, så att det inte skulle vara någon annan än henne känns heller inte alls trolig.

Dock vill jag verkligen veta hur i hela friden GM gick till väga.
Citera
2013-05-22, 17:20
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Och här hänger du liksom?

Offtopic, men jag skulle inte ens outa min värsta fiende på Flashback. Misstänkte jag att någon var skyldig till ett brott skulle jag anmäla det till polisen, flashbacks vargar är det värsta som kan drabba någon, tror jag :P Att däremot diskutera fakta som publiceras i media tycker jag är intressant!

Varför väntar polisen t.ex. med att uttala sig om identiteten på kroppen som hittats? Hela Sverige tror ju att det är VB. Hur svårt är det att klämma fram ett "ja" eller "nej"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in