Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-22, 00:50
  #7465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Alla här verkar fullständigt ha snöat in på två misstänkta. Om det nu inte är någon av dessa två, varför har den jag nämnt Vic*t*r I*ak*son räknats bort? Han studerar vid LTU, har varit anställd vid försvarsmakten i Boden och bör känna till fyndplatsen väl samt verkar Storsvensk. Skulle ha kunnat utföra ett sk hatbrott. Jag vet att han nämnts tidigare i tråden, men jag kan inte finna varför han räknats bort. Kan någon delge mig skälet?


Det var jag som tig upp det !

Jag tror stenhårt på han, o det var MITT påfund..

MEN LLA BLEV SÅ JÄVLA ARGA o jag fick ingen respons.. Men jag tror fortfarande på han.

Tack för att du tog upp det ! =)
Citera
2013-05-22, 00:52
  #7466
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Alla här verkar fullständigt ha snöat in på två misstänkta. Om det nu inte är någon av dessa två, varför har den jag nämnt Vic*t*r I*ak*son räknats bort? Han studerar vid LTU, har varit anställd vid försvarsmakten i Boden och bör känna till fyndplatsen väl samt verkar Storsvensk. Skulle ha kunnat utföra ett sk hatbrott. Jag vet att han nämnts tidigare i tråden, men jag kan inte finna varför han räknats bort. Kan någon delge mig skälet?

Platsen är inte direkt hemlig. Som det framgått i media så är det många som promenerar/joggar i området. Det är nog med spekulationer som det är, ingen idé att leta efter samband med VB..
Citera
2013-05-22, 00:52
  #7467
Medlem
Jag skulle gärna vilja veta vad VBs polisanmälningar egentligen handlat om.
Citera
2013-05-22, 00:55
  #7468
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag skulle gärna vilja veta vad VBs polisanmälningar egentligen handlat om.

Olaga hot, men mer än så vet man inte. Förutom polisen då.
Citera
2013-05-22, 00:56
  #7469
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Det var jag som tig upp det !

Jag tror stenhårt på han, o det var MITT påfund..

MEN LLA BLEV SÅ JÄVLA ARGA o jag fick ingen respons.. Men jag tror fortfarande på han.

Tack för att du tog upp det ! =)
För mig ter han sig trolig. Känner du till honom närmare eller hittade du honom av en slump? Jag tycker att det är intressant att söka utanför de redan uppritade ramarna.
Citera
2013-05-22, 00:59
  #7470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Så då körde han förmodligen. Stämmer ju inte bra ihop med "han tog en öl och kunde inte köra henne hem". Och om han inte hade tagit en öl, varför hämtade han henne på ljusa dagen men lät henne gå hemma senare på kvällen?

Han kan ha tagit bussen också, men då borde folk sett honom eller så kan polisen ju checka övervakningskameror från bussen.


Vill bara informera att lokalbussarna i Boden slutar gå vid 18-tiden på helger och det inte finns några kameror heller. Finns inga kameror på länstrafiken heller.
Citera
2013-05-22, 01:01
  #7471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawk
Kan tillägga att MB är väldigt intresserad av knivar, och bär alltid en kniv på sig och då pratar vi inte om en liten fickkniv.

Där kan vi ha en förklaring till att VB gillade en rysk knivfirma på facebook

Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Han studerar vid LTU, har varit anställd vid försvarsmakten i Boden och bör känna till fyndplatsen väl samt verkar Storsvensk.

Minst 2 av de där egenskaperna täcker nog in ett rätt stort antal unga män i Boden med omnejd, troligen rätt många som tar full pott med.

Boden kryllar ju av militära installationer byggda under mer än 100 år. Så vem som helst som är uppvuxen där känner nog till fler övergivna objekt än vad de själva har räkning på
Citera
2013-05-22, 01:03
  #7472
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Alla här verkar fullständigt ha snöat in på två misstänkta. Om det nu inte är någon av dessa två, varför har den jag nämnt Vic*t*r I*ak*son räknats bort? Han studerar vid LTU, har varit anställd vid försvarsmakten i Boden och bör känna till fyndplatsen väl samt verkar Storsvensk. Skulle ha kunnat utföra ett sk hatbrott. Jag vet att han nämnts tidigare i tråden, men jag kan inte finna varför han räknats bort. Kan någon delge mig skälet?

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Det var jag som tig upp det !

Jag tror stenhårt på han, o det var MITT påfund..

MEN LLA BLEV SÅ JÄVLA ARGA o jag fick ingen respons.. Men jag tror fortfarande på han.

Tack för att du tog upp det ! =)

Förmodligen för att ni fiskar efter skit som har väldigt lite med något att göra.. Det var väl t.o.m. V*ct*r *l*fsson som pekades ut?

Skärpning och fokusera på relevanta spår. Har ni kassa gissningar kan ni leka Sherlock Holmes själva och sen presentera era teorier när ni har något konkret att gå på.
Citera
2013-05-22, 01:04
  #7473
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Alla här verkar fullständigt ha snöat in på två misstänkta. Om det nu inte är någon av dessa två, varför har den jag nämnt Vic*t*r I*ak*son räknats bort? Han studerar vid LTU, har varit anställd vid försvarsmakten i Boden och bör känna till fyndplatsen väl samt verkar Storsvensk. Skulle ha kunnat utföra ett sk hatbrott. Jag vet att han nämnts tidigare i tråden, men jag kan inte finna varför han räknats bort. Kan någon delge mig skälet?

Han heter väl ändå Olof**on i efternamn?
Och platsen är inte direkt känd som en militäranläggning. Det är en matsal som använder när VO var barn, om ens då. Och han bor då alltså i Luleå.
Känns gode långsökt.
Citera
2013-05-22, 01:05
  #7474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Där kan vi ha en förklaring till att VB gillade en rysk knivfirma på facebook



Minst 2 av de där egenskaperna täcker nog in ett rätt stort antal unga män i Boden med omnejd, troligen rätt många som tar full pott med.

Boden kryllar ju av militära installationer byggda under mer än 100 år. Så vem som helst som är uppvuxen där känner nog till fler övergivna objekt än vad de själva har räkning på


Javisst. Men han och hans närmsta poker sysslar mkt med liverollspel (heter det så), och flera av hans aspberger kompisar( bästisar) bor i området. Spelar även i hårdrocksvand, o min källa från karatelaget kommenterar

- SKUM, nördig, tystlåten
Citera
2013-05-22, 01:07
  #7475
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ngn tanke var kroppen kan ha varit innan dess? Nedgrävd? I lägenheten/huset? I påsar? Usch!!!

Ja, i sådana svarta stora säckar kan jag tänka mig kroppsdelarna var gömda i. Dock blir jag inte klok på:
- Var har han haft hennes kropp efter mordet? Hemma? Bagageluckan?
- Var har han styckat henne?
Citera
2013-05-22, 01:08
  #7476
Medlem
DenSomSokers avatar
Vem är denna AN som skriver/skrev hatiska inlägg om V? Facebook länk eller bild?

Ingen som kan göra en stor sammanfattning av tråden? Den blir bara större och större och väldigt svår att hänga med i då man tyvärr måste sova och jobba ibland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback