2013-05-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det talar för massor av saker, det har ingen brottsplats, i alla fall som de kan binda till den misstänkte. De har inga bevis som binder den misstänkte till gärningen och de har inget överhuvudtaget som talar för att den misstänkte kan vara eller är skyldig.

Bara omständigheter.

De behöver helt enkelt en vecka till för att hitta bevis eller kunna avfärda honom helt.

Kan mycket väl vara så att polisen redan vet var brottsplatsen är. De lär ju iaf inte meddela media eller flashback om det i detta skede.
Och har de hittat platsen då är det rökt för den misstänkte... speciellt om den är inomhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Tänkte på detta med "att ha styckat renar". Görs inte styckningar vanligtvis med djuret upphängt? Nu har jag inte orkat följa hela tråden men läst sporadiskt, så jag ber om ursäkt om inlägget är redundant, naivt och en återupprepning. Alltså kan styckningen ha ägt rum på en styckningsplats för jägare. Ofta har jägare en i en bod eller dylikt. Jobbat på ett viltslakteri i sameland en gång. Sen om nu den här killen är psykiskt off, så kanske han slitits mellan ett inre behov av att bli upptäckt och ett annat inre behov av att dölja det hela. I sin förvirring resulterade hans gärning därför i lite kroppsdelar här och där. Tror också att det finns fler, som vet sanningen. Finns någon slags macholojalitet där uppe mella de infödda, speciellt jägararna. Önskar att gärningsmannens familj lämnas ifred!

Helt rätt, är mycket besvärligare att stycka om djuret ligger ner, sedan har man har oftast en "köttbod" för att hålla andra djur borta från det styckade/ostyckade djuret ifall man ej har möjlighet att flytta allt på en gång...
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoratZ
Nån som har bid på MB?

http://www.b*denbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb.jpg *=o
Citera
2013-05-26, 13:36
Medlem
Som vi sett begärs VB:s 22-årige vän/ex häktad trots att åklagaren inte fått upp misstankegraden till "sannolika skäl", och rådman Benny Wernqvist har bekräftat för NSD att han fått in en häktningsframställan från åklagare Ulrica Schönbeck.

Fortfarande är alltså misstankegraden den lägre, "skäligen misstänkt", och åklagaren Ulrika Schönbeck som lämnat in häktningsframställan vill ha mannen förundersökningshäktad. Det ger åklagaren en veckas frist att få upp misstankegraden till "sannolika skäl".
NSD återkommer med mer information.
(Publicerad idag Mors dag 26 maj 2013 11:43)
Källa: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7676711

Klockan fortsätter att ticka för åklagaren Ulrika Schönbeck - och idag söndag kunde alltså VB:s vän/ex / den mordmisstänkte 22-åringen vara på fri fot. Så är inte fallet. Åklagaren har alltså som vi sett skaffat sig en veckas frist till för att få upp misstankegraden mot honom till sannolika skäl.

Inga fynd på fredagen - klockan tickar för åklagaren, och trots idogt sökande saknas ännu bevis för att mannen styckmördade VB.
- Kriminalteknikerna måste börja leverera nu, säger presstalesman för Polisen.
Publicerad 24 maj 2013 19:50
Uppdaterad 25 maj 2013 19:22
Källa: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7675268

OBS! Viktigt att komma ihåg för åklagaren Ulrika Schönbeck m fl är även detta:
Enligt objektivitetsregeln i Rättegångsbalken är man ju som vi vet skyldig att även ta till vara de omständigheter och bevis som talar till den misstänktes förmån.
Citera
2013-05-26, 13:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
styckningen indikerar ett obeskrivligt starkt hat/avund, möjligen för att förstöra bevis på hennes kropp e dna under naglar... händerna är ju försvunna.....

Att händerna är försvunna är inte bekräftat. Att armarna är hittade är inte heller bekräftat och finns inga armar så begriper säker du likaväl som vi andra att man omöjligt kan veta om det saknas några händer.

Att styckningen var offensiv är inte bekräftat. Det är ovanligt att styckningar sker i vredesmod, de brukar utföras av praktiska skäl.

Kan du peka på någonting som visar att MB skulle kunna vara inblandad, har du information om mobilspårning, har du en telefonspecifikation som visar på att han haft kontakt med VB denna kväll, finns det något vittne som sett MB lämna hemmet denna kväll eller har du någon annan omständighet som du kan bygga din teori på, annat än din önskan att det ska vara så?
Citera
2013-05-26, 13:38
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det skulle det göra. Kanske hat? Lustmord ska ju vara ytterst sällsynta säger folk som är insatta. Brukar det inte då handla om att skära av bitar av kroppen? Som bröst eller liknande? Jag är inte särskilt påläst när det gäller detta.

Nej lustmord då tänker man på en mycket sjuk person som letar offer och sen njuter av styckning och sedan vill visa upp sitt verk? Kanske men det är ju helt ovanligt i Sverige men läst om fall i Usa
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag funderar lite på varför KJs bil stod parkerad i föräldrarnas garage när den beslagtogs av polisen. Detta kan tyda på att en omfattande invändig städning pågick.
Eller så ville han bara dölja den, vad nu det skulle vara bra för.

Men han kände sig nog ganska jagad, både av media, allmänhet och polis, skyldig eller ej.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Hur vet du att det är AN som har skrivit? Har hon barn som går i skolan och har blivit irriterad på uppmärksamheten mot hennes familj. Man kan ha lösenordet sparat så det är bara att logga in.

Hennes familj hade ingen uppmärksamhet innan hon skrev det hon skrev, Så mår dom dåligt i familjen över att dom synas e det bara att tacka kärringen i hushållet
Citera
2013-05-26, 13:39
Medlem
Det var en Mercedes som brann 4 maj och KJ har en Mercedes eller hade en under den tiden han hade Majoren17 som netlog

Äger bil av märket
MB 190 E
http://sv.netlog.com/majoren17/extra

En slump? Eller är bilen såld sedan länge?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Kan mycket väl vara så att polisen redan vet var brottsplatsen är. De lär ju iaf inte meddela media eller flashback om det i detta skede.
Och har de hittat platsen då är det rökt för den misstänkte... speciellt om den är inomhus.

Visst är han det, men då hade de haft sannolika skäl för häktning.

Mest troligt just nu är att prover tagits och dessa ska på analys till SKL efter helgen. Dessa prover kan ge en indikation på var de kommer hitta en brottsplats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoratZ
Nån som har bid på MB?

http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb.jpg

Lönnfet 50-åring med attitydproblem vid berusning, går gärna med kniv och lider av svår gubbsjuka enligt många källor här i bygden...
Citera
2013-05-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag kom.och tänka på en sak. När jag var in på MPS sida på facebook, så har ju människor skrivit sina kondoleaser där. Jag noterade en kvinna som hade skrivit; "Jag såg dina sista timmar i livet, och hur du låg. Vad betyder sanjandra? Kan vara mkt felstavat."

Ångrar mig som fan att jag inte tog en skärmdump på detta, för nu är det bortaget från MPS sida.

Hade inte VB en tatuering? Kan det ha stått sanjadra intatuerat på VB? Och undrar väldigt mycket över vem denna kvinna var. Det var ingen som nämts i denna tråd. Vad menar hon med, jag såg dina sista timmar i livet?
Tycker du ska kontakta polisen om denna uppgift. MPS borde ju ha lagt märke detta då de tog bort kommentaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in