2013-05-21, 19:02
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Helt korrekt, har för mig att de fann aldrig samtliga kroppsdelar för de var väl utspridda, dock i områden som den GM kände väl till genom bl.a. motion.

Det känns korrekt! Jag har för mig att huvudet! i vart fall inte återfanns i det styckmordsfallet, men du har rätt i att gärningsmannen var väl bekant med området och så är det högst troligt även i detta fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vem skulle det annars vara? Det är väl inte helt vanligt att hitta kroppsdelar.

Nej det borde inte vara någon annan, men tycker ändå att det är konstigt att en vanlig Svensson rövas bort och styckas. Är väl inte så vanligt om man inte är inblandad i något skumt?
Citera
Medlem
thecages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
https://www.facebook.com/kristoffer.k.johansson.3

Då är det han du gick i skola med gissar jag?

Ja, det gjorde jag. Det var allmänt känt att han väldigt konstig (kunde komma till skolan i kamoflagedräkt), hade få vänner och det finns en hel del äckliga historier kring honom... Dock var det snart sex år sedan som jag gick med honom.
Citera
2013-05-21, 19:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen: Utredningen fortsätter med oförminskad styrka

Idag så förtydligade de inte att det inte finns en misstänkt.

Talar för att kroppsdelarna som saknas är utspridda i andra områden.
Citera
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
För rätt många år sedan var det väl någon dåre som skar huvudet av en annan man, placerade det på köksbordet och skrev "bög 1" i offrets blod...
Detta hände väl i Luleå (eller Umeå, kommer inte riktigt ihåg)...

Det dådet gjordes väl av någon som var (tillfälligt) psykotisk, vilket man iofs måste vara för att göra något sådant.

Undrar ifall det här är något liknande?

Vilken jävla stad detta har blivit

Det var på Umedalen i Umeå.
Citera
Medlem
Det är här soft air Gun killarna håller hus, även KJ

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=3702
Citera
2013-05-21, 19:09
Medlem
Ordet "styckmördare" verkar ofta beskrivas som en särskilt kallblodig och planerande mördartyp, men om jag lyssnat rätt på GW så är det väl oftast en hårfin skillnad på en mördare och en styckmördare. Själva styckningen är ju sällan/aldrig något som är planerat och som genomförs med ett sadistiskt leende på läpparna. Kanske är det så i skräckfilmer men nu snackar vi ju verklighet. Så att avskriva misstänkta med motivet "jag tror aldrig han skulle kunna stycka någon" funkar inte. Kan man slå ihjäl någon så kan man i panik stycka någon. Folk kan göra alla möjliga sjuka saker i panik eller i chock. Finns ingen speciell skillnad i profil på mördare och styckmördare, förutom tillgången till verktyg etc.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2013-05-21, 19:11
Medlem
Jag bor granne med fam. B*ngsu*n och mest troligt så är det hon.
Polisen var här och efteråt hörde jag ett jävla skrik.
Senast redigerad av flashbacks1337 2013-05-21 kl. 19:21.
Citera
2013-05-21, 19:11
Medlem
Har läst tråden sedan sid 512 men skulle gärna vilja ha en snabb sammanfattning om de olika som nämns i tråden. Har fattat vilken roll KJ har men MB, AN eller vad de hette, vad tror ni om dem? Hur förhåller de sig till varandra och till KJ? En kille i min klass är intresserad av paintball och är kompis med KJ på facebook och denne kompis har varit borta från skolan de senaste två dagarna och mycket de senaste veckorna så vill ha en inblick i hur ni tänker!!!
Citera
2013-05-21, 19:12
Bannlyst
Behöver man inte rejäla knivar och grejer för att stycka någon? Eller räcker det med yxa eller såg?
Citera
2013-05-21, 19:13
Medlem
Enligt AB:s reporter Josefin Sköld så genomsöks nu fortet för att hitta ytterligare kroppsdelar.

https://twitter.com/josefinskold/status/336824999728013312/photo/1
Citera
2013-05-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacks1337
Jag bor granne med fam. Bangsuan och mest troligt så är det hon.
Polisen var här och efteråt hörde jag ett jävla skrik.
Skrik som i gråt eller skrik som om ngn är förbannad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in