2013-05-12, 17:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Här kan du läsa: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916

Står dock inte att vittnet är en kvinna. Polisen sa det under presskonferensen. Likaså inskicket av kläder till SKL.

Går att höra vad man säger från polisen här.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=5531138
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5529910
Hon lämnar bostaden runt 21 och då har ett vittne sett alltså och efter det har ingen mer sett henne.
Nej, kläderna är inte hennes har rapporterats efter presskonferensen.

Polisen har beslagtagits ett antal telefoner för att spåra hennes kontakter med andra personer.
– Vi försöker ta reda på var hon har befunnit sig sista tiden, för att få en bild av henne och hennes umgängeskrets, säger xxxxxx, som håller i brottsutredningen.

Det senaste spåret efter den 20-åriga kvinnan är en signal från hennes mobiltelefon för en vecka sedan.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6836701
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-12 kl. 17:29.
Citera
2013-05-12, 17:22
Bannlyst
An*ika verkar styras av spontana mindre trevliga infall och verkar tappa spärrarna emellannåt.
Bakom denna infektion ligger säkert polisanmälningarna, gjorda av dem båda.
Anmälan och motanmälan och lika snabbt som dom kommer in kastas dom i papperskorgen
för att dom är snudd på patetiska.

An*ika är förbannad tydligt och klart på VB och hennes Mamma,
men här finns nog också en risk att VB kärat ner sig i As man och trott att känslorna varit besvarade
och inte förstått att lägga ner.

Det verkar vara lite mindre smarta människor som startat ett drama i Boden
och nu finns detta till allmän beskådning.
Senast redigerad av LKVN 2013-05-12 kl. 17:25.
Citera
2013-05-12, 17:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag vet inte om man behöver ha nåra större psykiska problem för att vara en klassisk home wrecker.
Att förstöra andras förhållanden är det en del
som har som sport.
Desperation, missunsamhet, feltolkning av signaler mm
Det har jag sett på Dr Phil

Å, fan. Själv har jag märkt att det räcker med att titta på en kille för att hans tjej ska gå i taket... kräver inte så mycket skills.
Citera
2013-05-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
An*ika verkar styras av spontana mindre trevliga infall och verkar tappa spärrarna emellannåt.
Anmälan och motanmälan och lika snabbt som dom kommer in kastas dom i papperskorgen

Gissar du eller vet du? Tror du alltså att VB har anmält A för ngt och att A sedan motanmält VB? För vad i såna fall?
Citera
2013-05-12, 17:32
Medlem
MrFolds avatar
Jag brukar ju älska att spela skeptikerns roll i dessa trådar, men även jag måste får medge att något måste ligga bakom kommentarerna från A*ni*a.

När unga tjejer blir förtjusta i äldre män så är det ju mer sällan någon random gubbe de har spanat in, utan oftare någon som de har någon slags relation till. Inte sällan är mannen just någon slags auktoritet i hennes liv: chef, lärare, handledare, tränare.

Får mer och mer känslan att det ligger en djup tragik bakom allting. Hur obehagliga kvinnans kommentarer än är så ska man kanske ändå vara lite försiktig med att döma henne när man inte har hela bilden klar för sig.

Att kommentarerna skulle utgöra någon slags bevis för brott är bara nys tycker jag. De bevisar ingenting annat än att den som skrev dem är jävligt förbannad, sårad och kränkt. Visserligen kan såna känslor leda till handling, men man bör då sansa sig och minnas att vi sannolikt inte ens har en handfull fall i den svenska kriminalhistorien där en kvinna har haft ihjäl en kvinnlig kärleksrival.
Citera
2013-05-12, 17:34
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Personen som sa att någonting hänt i Lakaträsk, vad menade du med det?

Har nystat lite, är från stan och känner ingen som känner någon som känner eller överhuvudtaget haft kontakt med VB, är dock äldre så kanske har med det att göra. Alla känner inte alla i Boden, som en del av er verkar tro.

En annan sak dock, har fått höra att styvfarsan inte alltid varit speciellt snäll med kvinnor, sanning eller lögn, vet ej.
Det kan vara en förklaring på anmälningarna gjorda av VB, ingen hotbild direkt mot henne, men kanske mot hennes mor?

Edit: Ang. styvfarsan, jag fick höra det nyligen, men personen som berättade det för mig har vetat det länge, alltså långt innan VB försvann, så om det är sanning är det ingen efterkonstruktion som ska passa in i försvinnandet.

Om detta har substans så indikerar det våldsanvändning i VB:s närhet.
Kanske är det heller inte bara mamman som haft tillgång till VB:s facebook.
Fördröjningen i anmälan till polisen kan ha med något sådant att göra.

Kanske har det uppstått ett bråk mellan Styvpappa o fanta, VB går emellan och det hela slutar illa.
Någon/styvpappan behöver sedan tid på sig för att göra sig av med VB innan anmälan görs.

Kolla styvpappan!
Citera
2013-05-12, 17:36
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
http://i40.tinypic.com/2wnczeb.jpg

Och denna:
http://i42.tinypic.com/ajmt8y.jpg
Citera
2013-05-12, 17:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

An*ika är förbannad tydligt och klart på VB och hennes Mamma,
men här finns nog också en risk att VB kärat ner sig i As man och trott att känslorna varit besvarade
och inte förstått att lägga ner.

Det verkar vara lite mindre smarta människor som startat ett drama i Boden
och nu finns detta till allmän beskådning.

Enligt polisen ska inte VB ha några polisanmälningar mot sig. Sades så på presskonferensen.
Citera
2013-05-12, 17:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det kan mycket väl ligga till på det viset! Det är så enkelt att alltid ta till sexuella förhållande och göra det till en orsak. VB ville säkert ha uppmärksamhet, hon fick det kanske inte tillräckligt hemma och absolut inte i skolan.

Hon försökte då med polisanmälningar som vi inte vet vad det gäller!? Det enda vi vet är att polisen uppenbarligen inte tog de på allvar eftersom hon var tvungen att göra flera...

Det kan mycket väl vara så att hon har varit kär i karateläraren och ringt hem till familjen eller ställt till trassel på annat vis.

Ja, och när hon fattat att hon gjort bort sej. Kanske ljugit? så har hon valt att försvinna på ett eller annat sätt.

Är det fler än jag som skulle uppskatta en skvallerstund med Arga Annicka?
Citera
2013-05-12, 17:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, och när hon fattat att hon gjort bort sej. Kanske ljugit? så har hon valt att försvinna på ett eller annat sätt.

Är det fler än jag som skulle uppskatta en skvallerstund med Arga Annicka?

Jag skulle också uppskatta det! Skulle vara otroligt intressant att veta vad hon har att säga! Fast vi kan ju gissa...
Citera
2013-05-12, 17:44
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Polisen bör ta in dem på förhör, både Annika och Micke. =/

http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg

Fy fan vilket vidrigt sätt.. Man måste sakna mycket hjärna för att skriva sånt till gms mamma. Blir så förbannad
Citera
2013-05-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe86
Vilken skittråd.

Lika delar ras/etnicitet snack och sexfantsier i en tråd om en försvunnen person.
Bra reklam för boden?

Jag har undrat varför Bodenborna är så tystlåtna om det här fallet, men nu börjar jag förstå. Det är viktigare att att staden inte får negativ publicitet än att sanningen kommer fram.
Det är som jag tidigare har varit inne på att det påminner om Jägarna. Hur tänker folk däruppe egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in