2013-05-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nä platsen är inte ologisk. Om MBs son är inblandad, berättar mer sen. Nu ska jag försöka få ut mer info istället ang vad som pågår just nu !

Ps jag är från Erikslund

Citat:
Sorry har inte hängt med
Vem är A.B ?

A.B = M.B:s son.
Citera
2013-05-22, 00:33
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
MB= Karatetränaren
AN= MB:s fru
KJ= BO ex, pluggade hos honom samma kväll som hon försvann

Okej då förstår jag lite mer! Vad har karatetränaren och hans fru med detta att göra? Och varför har AN kommenterat ''kackerlacka osv..'' om BO på facebook?

Varför är KJ misstänkt?
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Håller med !

Men fortfarande, vem o vad har avbrutit GM ??

Han kanske inte blev avbruten, utan bara nojjade. Det kan även finnas andra orsaker till varför likdelarna placerats/hamnat på olika ställen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Kan någon snälla göra en sammanfattning? Vem är MB, vem är MB:s fru? Vem är KJ?

En kropp är hittad, med all säkerhet den försvunna kvinnan. MB var tränare i karateklubben som kvinnan tränade i, det spekuleras i att dom hade en affär. MB's fru är AN, hon har skrivit nedsättande på FB om den försvunne kvinnan. KJ är den den försvunnen kvinnans ex och vän, som hon skulle plugga med kvällen hon försvann.

ISH på det sättet.
Citera
2013-05-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenLoach
"Enligt Flashback så stämmer inget av min information, intressant."

https://twitter.com/JWisten

Nej Mr. Twitter, du får allt lämna källa eller åtminstone berätta hur du kan sitta inne på informationen om du ska ses som trovärdig.

En 17-åring som bor på Vas*gatan 18 Bo*en och vet vad ingen i tråden vet.
Citera
2013-05-22, 00:37
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawk
Kan tillägga att MB är väldigt intresserad av knivar, och bär alltid en kniv på sig och då pratar vi inte om en liten fickkniv. Han kan även ha ett extremt hett temperament(blivit bättre under senare tid) men det kanske är en falsk fasad. Han är även ett fan av Dexter.

Såg att någon hade en teori om Max restaurangen och den kan ni släppa direkt, killen som jobbar där som länkades i tråden är den sista på denna jord som skulle göra nått sånt.

MB-teorin låter rimlig, tyvärr...

Jag skulle vilja ha det bekräftat att MB och VB hade ett förhållande innan jag drog sådana spekulationer. Har de haft ihop det så är han givetvis intressant och kanske t.o.m. intressantare än KJ, men än så länge finns inga sådana bevis.
Citera
2013-05-22, 00:41
Medlem
Hmm, retrospektivt så har AN(MBs fru) haft rätt. VB är alltså med sannolikhet död, nu när man hittat kroppsdelar som först måste bekräftas tillhöra VB om det inte redan gjorts.

Undrar hur AN känner sig nu? förmodligen glad..... Vilken BITCH.

Det börjar hetta till nu. Jag har all respekt för offret och beklagar familjens förlust. Men samtidigt så börjar det bli mycket intressantare efter några veckor av flertalet möjliga spekulationer. Så vem är det som är GM?
Citera
2013-05-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawk
Kan tillägga att MB är väldigt intresserad av knivar, och bär alltid en kniv på sig och då pratar vi inte om en liten fickkniv. Han kan även ha ett extremt hett temperament(blivit bättre under senare tid) men det kanske är en falsk fasad. Han är även ett fan av Dexter.

Såg att någon hade en teori om Max restaurangen och den kan ni släppa direkt, killen som jobbar där som länkades i tråden är den sista på denna jord som skulle göra nått sånt.

MB-teorin låter rimlig, tyvärr...

På vilket vis är du känd med MB:s intressen och att han alltid bär kniv?
Jag misstror dig inte men vill ändå veta.

PS. Jag delar din bedömning kring vad som låter rimligt, vid sidan av en del andra rimliga antaganden och kända fakta. Tror man skall hålla öppet för fler personers eventuella inblandning
Huvudpersonen kan vara en lättledd person som vill visa duglighet inför en auktoritär person.
Kanske inom familjen. Vidare bör man inte stirra sig blind på en koppling mellan motiv och dåd.

Motivet kan tillhöra någon annan (s.k anstiftan) medans dådet utförs av någon annan.
Citera
2013-05-22, 00:43
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag skulle vilja ha det bekräftat att MB och VB hade ett förhållande innan jag drog sådana spekulationer. Har de haft ihop det så är han givetvis intressant och kanske t.o.m. intressantare än KJ, men än så länge finns inga sådana bevis.

Förlåt för allt spam här nu, men det är lite svårt att hinna med, är MB M*ts Bri*en*eldt?
Citera
2013-05-22, 00:44
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Förlåt för allt spam här nu, men det är lite svårt att hinna med, är MB M*ts Bri*en*eldt?

Svar Nej.
Citera
2013-05-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury

Jag kan från säkra källor berätta att några karatekillar i laget reagerat något på relationen mellan MB o VB. Han ska bland annat ha skjutsat hem henne vid flera olika tillfällen..
Och där av är AN så galen
Citera
2013-05-22, 00:46
Medlem
Kams avatar
Alla här verkar fullständigt ha snöat in på två misstänkta. Om det nu inte är någon av dessa två, varför har den jag nämnt Vic*t*r I*ak*son räknats bort? Han studerar vid LTU, har varit anställd vid försvarsmakten i Boden och bör känna till fyndplatsen väl samt verkar Storsvensk. Skulle ha kunnat utföra ett sk hatbrott. Jag vet att han nämnts tidigare i tråden, men jag kan inte finna varför han räknats bort. Kan någon delge mig skälet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in