2013-05-22, 12:57
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Inget som jag noterade iaf.

Nu blir jag ännu mer tveksam på om polisen kan få KJ till att erkänna...
Citera
2013-05-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Reagerade du vid söket på hans beteende eller har det kommit nu i efterhand?

Reagerade direkt vid söket. Det var jag inte ensam om heller kan jag lova. Men å andra sidan kan man inte utesluta att den känslokalla delen kommer från asbergersen som han tycks lida av?
Citera
2013-05-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om kroppen kallnat så blöder det nog inte speciellt mycket. Men å andra sidan så är det svårstyckat, iaf med kniv, om likstelheten är kvar.
Jag skulle tro att det är lättare att stycka om den är likstel. Det har tidigare redogjorts här om hur man styckar en kropp och det är ganska enkelt så länge man styckar vid leder. En sena eller muskel är väldigt svår att slita av men inte särskilt svår att skära av med en vass kniv. Jag tror att man skulle kunna göra det med en vanlig morakniv.
Citera
2013-05-22, 13:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Känner och känner... Vet vem han är. Obehaglig typ to say the least. Hade inte förvånat mig om han var GM. Fast sen känner jag inte till karatetyperna heller.

Angående söket så var han till synes väldigt kall. Verkade inte så himla brydd om att hon var borta. Inga känslor öht.

Kan även bekräfta att hon var hans ex och hon var hos honom för att plugga. Enligt honom iallafall. Sen huruvida det är sant eller ej vet jag inte. Har inte fått uppfattningen av att han är världens ärligaste snubbe direkt. Har ni fler funderingar så kan jag försöka besvara dessa också. Är dock inte 'nära' honom. Har dock hört mycket ifrån närstående.

Har han tidigare några brott på sig?
Vad är det han läser eller har läst eftersom hon skulle plugga tillsammans med honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hej
Att jag felaktigt blandade in TP har att göra med att han erbjudit sina kunskaper till MPS och dessa kunskaper erbjöd även KJ något namn på KJ hade jag ej erhållit drog en för snabb slutsats av erbjudandet om att hjälpa till med sina kunskaper
Vid nästkommande skallgång passade jag på att fråga om nån av dom som sökte kom ihåg namnet på killen som hon varit hos och då fick jag de namnet KJ kollade på facebook och det var den killen som deltagit
Dessutom är det lite oklarheter med KJ deltagande i skallgång han hade tydligen inte skrivit in sig i MPS listor som deltagare i skallgång och detta kan man ju undra över vad är orsaken

För mig var det ganska självklart, att du var ironisk el vad man nu ska kalla det, om den rosa sportbagen och som sedan kunde ev vara en banankartong..
Jag tror som sagt, att det var som du skrev från början (bortsett från namnförväxlingen), med ditt inlägg om den berömda påsen osv.
Det skulle inte förvåna mig det minsta, om den numera ev upphittade berömda gula icapåsen, visar sig innehålla/tillhöra Kjs kallingar (Kjs dna) och ev även dna från Vb. Om nu dem bemödar sig med, att skicka detta vidare till Skl, vill säga. Gör dem inte det, ja då....
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Man hittade ju påsen i någon slags bunker, skulle den ha blåst in där då? Hm

Ja det kan den väl ha gjort? Det beskrivs som "en sorts bunker", kanske en skyttegrop av något slag. 350 m från fyndplatsen. Avgörande är förstås om att det finns en väg ett antal meter från denna grop.

I annat fall måste det ha varit någon "lustigkurre" som placerat ut påsen med kallingarna.
Citera
2013-05-22, 13:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singoallakakan
Min kompis har gått bredvid vad hen sa var pojkvännen och alltså borde vara samma person som här nämns som KJ i minst ett sök anordnat av MPS

Tror det var under ett av de första söken som hen berättade att pojkvännen satt och grät på en sten vid något tillfälle. Så med har pojkvännen absolut varit. I känslomässig obalans har han också varit. Det säger väl dock inte så mycket om skuldfrågan antar jag...

Nej det säger inget om skuldfrågan, men det säger något om huruvida han kommer att erkänna eller inte. Ifall han nu gråtit, så tyder det på ånger, och då finns det troligtvis en större chans att han tillslut erkänner än om han visat total känslokyla.

Fast iofs, Mats Alm...
Citera
2013-05-22, 13:03
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Reagerade direkt vid söket. Det var jag inte ensam om heller kan jag lova. Men å andra sidan kan man inte utesluta att den känslokalla delen kommer från asbergersen som han tycks lida av?

Någon annan har dock vittnat om att han grät.
Citera
2013-05-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har han tidigare några brott på sig?
Vad är det han läser eller har läst eftersom hon skulle plugga tillsammans med honom?

Ingen aning angående brott.

Angående skola är jag osäker. Har hört sär/specialpedagog under grundskola och att han hoppade av IV under gymnasiet. Är dock inte helt hundra. Är som sagt bara bekant med honom.
Citera
2013-05-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Viktigt att hitta BP, där då förmodligen styckningen har skett och den lär ju vara hemma hos GM.

Säkert sant, men hur mycket "brottsplats" som går att säkra efter denna tid är svårare att sia om.
Citera
2013-05-22, 13:05
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nu blir jag ännu mer tveksam på om polisen kan få KJ till att erkänna...

Han var med under två dagar. Rökte nån cigg då och då.
Citera
2013-05-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Vadå bästa plats. I det här huset blir dom garanterat hittade efter ett tag. Det finns folk som rör sig i skogarna och soft airgun-folk som leker krig. Det hade varit mycket bättre att lägga dom helt öppet så att djur hade kunnat äta upp dom. Men lägger man dom i ett hus så blir dom liggande tills någon går in i huset. Dessutom kunde ju MPS se delarna när dom tittade in genom fönstergluggen. Hade han velat gömma dom hade dom väl inte legat mitt på golvet.
Nej nu får det vara slut med det här tramset. Delarna låg där dom låg för att dom skulle hittas.

Enda tramset är ditt hollywoodmanus...
Hade poängen varit att dexskulle hittats så hade de legat framme tydligare än de gjorde nu. I verkligheten gör folk korkade förhastade saker i panik, och att bara slänga in påsarna genom fönstret för att hinna hem innan någon märker att han är borta stämmer bra på det.

Åter igen
Hans prio är inte att bitarna inte ska hittas, utan bara att få bort dem från sin ägo så att han inte åker fast med kroppsdelarna hemma vid ett eventuellt polisbesök. Eller besök av vem som helst för den delen....

Första vändan hade han ett bra ställe att dumpa på... Därför har de delarna inte hittats ännu.
Andra vändan behövde han ett nytt ställe att dumpa på för att inte dra uppmärksamhet till sig genom att åka fram och tillbaka. Hitta på en ursäkt att vara borta 10-15 min... Snabbt... Smidigt.. Hiva in gnom fönstret och hem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in