2013-05-21, 18:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Är ju bekräftat nu att det är ben armar händer fötter dom hittat i huset det övriga saknas

Var hittar du denna uppgift?
Citera
2013-05-21, 18:24
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Är det oklart, könet?

Det är oklart vilket kön personen hade, om det nu var bättre formulerat.
Citera
2013-05-21, 18:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
Är det någon som har en bild på KJ?

Stod KJ´s bil kvar på parkeringen?
Citera
Medlem
shumans avatar
När namnet KJ dök upp så vart det solklart vad som har hänt. Som han var i yngre dagar vart jag inte förvånad att en sådan sak skulle inträffa som småningom. Är ingen person jag hade sagt att det hade jag aldrig trott om, snarare det andra alternativet. Kommer ihåg att han knivhotade folk i skolan i yngre dagar, tror ingen säger emot mig om jag säger att han var lite smått känd för sina "damputbrott". Kommer ihåg att när han gick i 4-6 där någon gång så hotade han barn på andra skolan som var 4-5 år yngre med softairgun och skulle döda dom. Sen är väl dessa småsaker i det stora hela. Men tror inte jag är ensam om att det är denna kille. Men som sagt, vi får se vad polisen lyckas få fram....
Senast redigerad av shuman 2013-05-21 kl. 18:31.
Citera
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
nordnytt såg jag nyss

De bekräftar inte specifikt vilka kroppsdelar det handlar om.
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Korpar tar sig ogärna in i hus, i synnerhet inte genom att flyga in genom ett öppet fönster.
Fast det det finns ju en hel del andra djur som käkar kadaver som skulle kunna ta sig in via rampen och tugga. Om hon är styckad och legat i plastpåsar så skulle t ex råttor, räv mfl kunna slinka in.

Det skulle isåfall kunna förklara varför MP genom att titta in i huset, kunde se delar av en kropp. Kroppen ditforslad i påsar och inkastade genom fönstret och sedan har djur tagit sig in och tuggat sönder påsarna och därmed blottat innehållet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det är inte osannolikt, likdelarna låg i huset och hundarna var väl inte likhundar utan vanliga hundar.
Fast hundar brukar reagera på kadaver doft. De borde ha visat lite intresse iaf. Mina schäfrar reagerar på alla kadaver.
Citera
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
nordnytt såg jag nyss

Detta är slutsatser du dragit själv, för att de säger att kroppsdelarna avlägsnats från kroppen. Men de säger aldrig vilka kroppsdelar det handlar om.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/kroppsdelar-kan-vara-saknad-kvinnas
Citera
2013-05-21, 18:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Det är oklart vilket kön personen hade, om det nu var bättre formulerat.
Personen har. Säger vem? Jag kan ha missat detta...
Citera
2013-05-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Jag är fortfarande förbryllad över doften av de kroppsdelar som legat på plats, om de inte varit väl paketerade borde någon ha känt den.

Vi vet fortfarande inte när kroppsdelarna hamnat i det öde huset. Natten till den 5/5? Senare?

Varför tog inte gm bort rampen till fönstret? Ville han att kroppsdelarna skulle hittas och var är resterande delar av kroppen?

Han kanske höll på att frakta bort likdelarna. Kroppen hade han gjort sig av med och skulle komma och hämta resten senare, därav rampen. Tänker dock att detta måste vara ett verk av två personer.
Citera
2013-05-21, 18:29
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Här är två bra bilder på huset tagna 2009.

http://imageshack.us/f/547/img8859j.jpg/

http://imageshack.us/f/402/img8860u.jpg/

Två reflektioner:

Fönstren verkar ha varit ganska ordentligt reglade.

Fönstren verkar inte sitta alltför högt över marken. I en jämförelse med trappen får jag det till 5 steg, d.v.s. ca 1 meter. Får mig att undra varför en ramp var nödvändig.
Praktiskt om man ska baxa in en hel kropp genom fönstret.

Att polisen säger att huset inte är mordplatsen tycker jag styrker det antagandet.

Kanske tänkte GM (en eller flera) stycka och göra sig av med alla kroppsdelar för att sedan bränna ned huset. Men de hann inte (kanske för att MPS letade i området) och därför blev rampen/fönsterluckan samt några kroppsdelar kvar.

Om de hade gjort sig av med alla kroppsdelar och sedan bränt ned huset hade det inte varit lätt att hitta några spår - ens mikroskopiska - av offret i brandresterna.
Citera
2013-05-21, 18:30
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det tror jag knappt. SB i Örebro ville i vart fall inte chansa på det utfallet, trots att dödsorsaken inte var självklar där heller.

Nej, men där hittade man väl blod i SB:s lägenhet som skulle kunna fälla honom. Minns jag inte fel hittade de små mängder blod mellan golvplankerna? Tog han inte livet av sig när han förstod att polisen hade just dessa bevis?

Om VB blivit strypt i en lägenhet, eller möjligen mördad utomhus, kan det bli knepigt, eller?
Senast redigerad av why123 2013-05-21 kl. 18:37. Anledning: ..
Citera
2013-05-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Varför de valde huset kan man fundera över, kanske hör det ihop med möjligheten att bränna upp kroppen.

Den möjligheten ser jag som begränsad. Huset är, om jag fattat det rätt, en gammal bostad för "tillsyningsmannen" för bergsfortet, således saknas högst troligen en tillräckligt stor brännugn möjligen 2 kakelugnar eller liknande. Alternativet hade då varit att bränna ner hela huset, men då kunde de ju lika gärna dumpat hela kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Natten till den 5/5? Senare?

Någon av de närboende borde isåfall märkt nånting på drygt 2 veckor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här