2013-05-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
VB ska ha skrivit att hon var ledsen över att en lärare hade tagit bort henne från sin vän-lista på facebook. Finns ju en möjlighet att hon var lite av en stalker...

vart hittar man denna information?
Citera
2013-05-12, 16:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
vart hittar man denna information?

På någon av hennes FB-sidor, vet inte vilken. Det har skrivits om det här i tråden.
Citera
2013-05-12, 16:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ett kvinnligt vittne ska ha sett VB lämna kompisens bostad. I området ska kläder har tagits omhand och skickats till SKL. Polisen har inte gått ut med vad det är för kläder. De nämnde det på presskonferensen. Det är allt som kommit fram hittills vad jag vet.

Jag lyssnade på presskonferensen men jag är inte säker på att det va hennes kläder faktiskt.
Och jag är inte heller säker på vittnet med hunden om det är den du talar om dvs.
Det va inte rätt kvinna den med hunden ska ha sett.
Citera
2013-05-12, 16:19
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Ett av de fynd som gjordes igår var en svart t-shirt och detta fynd gjordes nere vid älven ca 3 meter från vattnet fyndplatsen ligger bra precis rakt ner från åbergets gruppbostad " Hans Strands gamla hus" går en väg ner ditt och ligger ett antal båtar där

Är det strömt där?

Hur var vädret denna dag i området, varmt?

Vilka mer plagg har man funnit?
Citera
2013-05-12, 16:20
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Jag vet inte vara han bor. Men gick inte söket nära hans bostad? Eller var det träningslokalen? Finns det någon i tråden som kan uppdatera oss?

http://www.bodenbushido.se/?page_id=17
Kolla telefonnumret på eniro.se t.ex..
Citera
2013-05-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Är det strömt där?

Hur var vädret denna dag i området, varmt?

Vilka mer plagg har man funnit?

Vad fiskar du efter? Hon har knappast klätt av sig och tagit en simtur i smältvattnet när yttertemperaturen ligger max en handfull grader över nollstrecket.
Citera
2013-05-12, 16:22
Medlem
P4iNs avatar
Hittade en intressant kommentar bland denna Anni*a Nordstr*ms vänners facebooksida, Wicht*ria Lundbo*g. Denna vän har delat Efterlysts länk om den försvunne. A.L har kommenterat inlägget med " JAG fäller inte en tår!!!!!". inlägget skrevs i fredags kl.15:23.
Citera
2013-05-12, 16:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Det enda som talar emot det är att det hade varit så otroligt dumt att skriva på Facebook. Om hon är inblandat, och inte vill någon ska få reda på det, så skriver man inte på Facebook att VB kanske är död. Då hade frun lika gärna kunnat gå och överlämna sig själv hos polisen direkt om hon var så snabb med att avslöja vad hon vet. Men dock börjar det bli ganska självklart att
1. VB var kär i en upptagen man.
2. MBs fru, Annik*, var svartsjuk på VB och önskar henne inget bra.
--> MB och VB kanske hade en affär.

Jag är inne på att hon träffade någon efter hon hade varit hos sin kompis. Hon måste ha smsats med personen och bestämt träff, antingen hos personen eller ute någonstans. Om det är fallet borde polisen vara nära ett gripande, då de har tillgång till hennes telefontrafik.

Jag tycker att det där gripandet borde ha skett nu i så fall. Polisen tog ju alla mobiler i beslag som varit i kontakt med VB:s mobil. De borde ha fått fram nåt, vid det här laget. Fast polisen kanske bidar sin tid...
Citera
2013-05-12, 16:24
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4iN
Hittade en intressant kommentar bland denna Anni*a Nordstr*ms vänners facebooksida, Wicht*ria Lundbo*g. Denna vän har delat Efterlysts länk om den försvunne. A.L har kommenterat inlägget med " JAG fäller inte en tår!!!!!". inlägget skrevs i fredags kl.15:23.

Haha denna A*nik* verkar som ett riktigt stolpskott.
Hon förstår inte det här med att ligga lågt.
Citera
2013-05-12, 16:25
Medlem
Citat:

Men herregud hjärtlösa människor. vad är det som hänt som gör människor så jävla kalla???
Citera
2013-05-12, 16:26
Bannlyst
Citat:

Det var någon tidigare i tråden, som hade tränat karate i nämnda klubb, som trodde att Sensei´s fru hette just Wicht*ria, med den stavningen.

H*n var lite förbryllad över att tråden ansåg Anni*a vara frun.

Ska se om jag hittar inlägget.

Edit: https://www.flashback.org/sp43387288
Citera
2013-05-12, 16:27
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Vad fiskar du efter? Hon har knappast klätt av sig och tagit en simtur i smältvattnet när yttertemperaturen ligger max en handfull grader över nollstrecket.

dels det.

Brott el olycka, har hennes kläder hittats 3m från älven (med ev underströmmar o dyligt) så är en bra bit nedströms ett hett söktips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in