2013-05-22, 18:09
Medlem
Pratar med en kompis som bor i närheten, och dom misstänker en granne!
Citera
2013-05-22, 18:10
Medlem
Jag har nu fått reda på att det är torson och huvudet som hittades idag. Illa tilltyglat, på vilket sätt vet jag inte ännu, därför det är svårt att avgöra om hela kroppen är hittad.
Citera
2013-05-22, 18:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17
Jag har nu fått reda på att det är torson och huvudet som hittades idag. Illa tilltyglat, på vilket sätt vet jag inte ännu, därför det är svårt att avgöra om hela kroppen är hittad.

Hur då tilltygat menar du?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Sådana här fakta faller gärna bort här på fb i den allmänna jakten på gärningsman.
Polisen säger ena veckan med emfas att KJ är helt friad från alla misstankar och i nästa är han utpekad på fb som "skyldig".

Du har helt fel.

Citat:
1. Polisen sa med emfas förra onsdagen i Efterlyst att han var helt friad från alla misstankar.
2. Ett oberoende vittne har sett VB ensam EFTER det att hon lämnade KJs bostad.
3. VB skickade SMS efter det att lämnat KJ -vad jag förstått var mottagaren av detta sms MB.

1. Polisen har aldrig, aldrig, lyssna ordentligt, aldrig någonsin sagt att KJ är friad från några misstankar.
- De har sagt att de har ingen misstänkt.
- De har sagt att KJ inte är misstänkt.
- De har sagt att de inte kan misstänka någon utan skälig misstanke.
- De har sagt att de inte kan låta någon framstå som intressant för utredningen utan skälig misstanke.

2. Nej, polisen har sagt att de inte vet med 100% säkerhet om hon någonsin lämnade bostaden. Polisen har sagt att det enda vittnet inte med 100% säkerhet kan säga att det var VB hon såg. Polisen har inte ens nämnt detta vittnet på senare tid. Det finns alltså ingen som har sett VB lämna KJ.

Vid dörrknackningen hos alla bostäder på gatan hade ingen sett VB lämna KJ, en person hade sett KJ och VB komma till hemmet på eftermiddagen.

3. Enligt uppgifter skickade VB flera sms till MB under kvällen. Detta var enkelriktad kommunikation. Detta är inte bekräftat av polisen.

Vad som talar för att KJ är den skyldig...

1. Exet trädde aldrig fram och sa att VB hade varit hos honom denna kväll, trots att polisen gick ut i media, trots skallgångar i området. Det var först när polisen lyckades spåra upp KJ som han sa att VB hade varit hos honom men gått hem klockan 21. Polisen lyckades spåra upp honom genom Facebook och mobilmastningar och då hittade de honom i området.

2. Grannarna hörde skrik från KJs lägenhet runt klockan 21, just när KJ påstod att hon lämnade, men troligtvis lämnade hon in då och inte lägenheten.

3. Ingen har kunnat verifiera att VB har lämnat KJs bostad

4. Telefonen dog ganska exakt runt 21. Ytterligare omständigheter

5. Trots att KJ hämtade VB så körde han henne inte hem, han påstod att hon ville gå 4,2 kilometer hem.

6. KJ känner mycket väl till området som vi idag kallar fyndplatsen

7. KJ är den person som såg VB sist, en person som säger att hon gick, 4,2 km, hem exakt vid samma tidpunkt då hennes telefon dör och då grannarna hör två skarpa skrik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7668191

Någon som vet något om dessa "indikationer" på varför missing people sökte just vid fyndplatsen?

Ja jag har sett ett uttalande från polisen där dom sa att dom hade fått tips om det här området redan i ett tidigt skede men att man prioriterade andra områden först.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7668698
Citera
Medlem
Citera
2013-05-22, 18:12
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Vad har det med saken att göra? Jag har med egna ögon sett dem strula på offentlig plats under tiden de var tillsammans. Hon har gillat och kommenterat många av hans bilder. Klart de har en koppling till varandra!

Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17

Fy faan att hitta det.. Uschh. .
Citera
2013-05-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man måste ju hela tiden tänka framåt, var ska vi göra nästa sök? Vi hade indikationer på att vi skulle fara dit, inget tips eller något, men en stark känsla.

Läs hela artiklarna så du inte missar det viktiga så som att dom gick på känslan. Det blir för mycket missförstånd och en massa inlägg som man ska läsa i onödan.

Jag läste hela artikeln. Även den delen som du kopierat in. Men hon säger ju att dem hade "indikationer". Det ordet brukar betyda mer än en känsla. Och varför hade dom en "stark känsla" just för detta. Kan såklart bara varit en slump, men jag är inget fan av slumpteorier.
Citera
2013-05-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Pratar med en kompis som bor i närheten, och dom misstänker en granne!

Oj då! jag tänkte precis skriva att det vore för jäkligt om den här killen som har outats så mycket är oskyldig och det istället när nån i närheten av honom...
Citera
2013-05-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är du inte heller läskunnig?
Vi hade indikationer på att vi skulle fara dit, inget tips eller något, men en stark känsla.

Jösses man läser ju inte ens korrekt eller uppfattar vad som sägs i en artikel.
Hur svårt är det att läsa om allt som sägs?

Varför måste du vara så förbannat otrevlig? Självklart har jag/vi läst artikeln som vi besvärar oss att länka in här i tråden. Dom hade INDIKATIONER. Det är detta jag reagerar på.
Citera
2013-05-22, 18:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Jag läste hela artikeln. Även den delen som du kopierat in. Men hon säger ju att dem hade "indikationer". Det ordet brukar betyda mer än en känsla. Och varför hade dom en "stark känsla" just för detta. Kan såklart bara varit en slump, men jag är inget fan av slumpteorier.

Sorry du hade fel och det handlade om intuition så som känsla. Så släpp skitpratet och kom in i rätt fakta uppgifter så det hela inte blir till att MPS fått ett tips.
Man är så pass proffsig så att man vet var man ska leta och man är påläst.
Det här är inte första gången MPS hittar något av värde.-
Citera
2013-05-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Något slags motiv måste han nog ha haft. Inte dräper en kille sin fd. utan motiv?
Jag har skrivit tidigare i tråden att jag tror hon avvisade honom efter att han gjort närmanden. Han ville helt enkelt ha sex med henne igen men hon ville INTE! Enligt uppgift (för andra gången) var det han som gjorde slut men jag tror han ångrat sig. Kanske var hon den första tjej han träffat på ett normalt sätt och inte via diverse kontaktsiter/andra sociala medier.

Alla thaitjejer är INTE horor! Jag tror också att allt gick totalt överstyr då KJ inte verkar vara en allt för stabil kille. Nej till sex, nej till att ge förhållandet en ny chans skulle mycket väl kunna trigga KJ till att totalt flippa ur efter ett par öl. Tror jag.

Håller med dig,. Och eller "tysta" ett våldtäkts offer (VB), där av skriken,
Då han hade starka drömmar att ta sig in i det militära.
O det kan man inte med ett brottsregister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in