2013-05-22, 12:52
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hade gm bråttom från platsen/gula huset och visste att MPS skulle börja söka där så lastade han kanske allt (kroppsdelar i svarta säckar, kanske något verktyg och den j*vla påsen)på pickupens flak. Den sistnämnda detaljen var inte tänkt att den skulle vara på pickupens flak, men glömdes kvar där i all hast. På väg ner från berget blåser påsen av flaket och blir liggandes där den hittades.

Man hittade ju påsen i någon slags bunker, skulle den ha blåst in där då? Hm
Citera
2013-05-22, 12:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Eller köket. Men badrum är väl det bästa iofs.
Mycket blod måste det ha blivit i alla fall det är ett som är säkert.
Sen brukar dom inte få bort allt, så en husrannsakan hos rätt person är väl stundande.
Kan väl inte tänka mig att man styckar för annat än transport.
Om kroppen kallnat så blöder det nog inte speciellt mycket. Men å andra sidan så är det svårstyckat, iaf med kniv, om likstelheten är kvar.
Citera
2013-05-22, 12:53
Medlem
Chirpas avatar
Hoppades in i det sista att flickan skulle dyka upp välbehållen på en strand i Thailand men den förhoppningen verkar nu vara otäckt långsökt. Hoppas verkligen detta klaras upp snarast så att både familj och bekanta får ett avslut. Med tanke på aktiviteten i den här tråden så tror jag även att det är många som inte kände henne som skulle behöva ett avslut. Känns som att det blivit något av ett kollektivt trauma i åtminstone Norrbotten.

Tänkte dock ge mig in på ett resonemang kring en gärningsmans eventuella deltagande eller läsande av denna tråd.

Först av allt så är platsen för kroppsdelarna viktig. Det krävs inget geni för att förstå att ett hus, öde eller ej, är en dålig plats att gömma en död kropp på. Hus går folk in i förr eller senare. Då måste man nästan dra slutsatsen att antingen är platsen i sig viktig eller så ville mördaren visa vad han gjort. Eftersom det dessutom är bekräftat (via media) att fyndplatsen inte är mordplats så måste kroppsdelarna ha placerats där av en anledning, och inte då för att gömma eller "lagra" dem.
Alltså kan vi väl anta att delarna är ditlagda för att mördaren VILL ha uppmärksamhet.
Två alternativ finns väl då.
1, mördaren vill "erkänna" och bli hittad.
2, mördaren vill "skryta".

I alternativ två så är det ju inte otänkbart att mördaren följer denna tråd eller till och med deltar aktivt om han vill få bekräftelse?

Tror inte heller att mordet är utfört av någon okänd GM. Detta måste vara utfört av någon som känner VB väl och tycker hon är viktig. Att placera ut kroppsdelar (enligt mitt eget resonemang) där de uppenbart kommer hittas måste vara ett tecken på att det finns ett tidigare förhållande mellan GM och BO.

Frågan kvartsår ju då. Var är resten av kroppen? Min tanke är att GM faktiskt har "begravt" den på ett eller annat sätt. Och om detta är utfört av en relativt ung människa i samma ålder som VB - borde det inte finnas familjemedlemmar som fattat misstanke, kanske rent av försöker skydda GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad är din åsikt om KJs skuld i detta fall?

Känner du KJ?

Känner och känner... Vet vem han är. Obehaglig typ to say the least. Hade inte förvånat mig om han var GM. Fast sen känner jag inte till karatetyperna heller.

Angående söket så var han till synes väldigt kall. Verkade inte så himla brydd om att hon var borta. Inga känslor öht.

Kan även bekräfta att hon var hans ex och hon var hos honom för att plugga. Enligt honom iallafall. Sen huruvida det är sant eller ej vet jag inte. Har inte fått uppfattningen av att han är världens ärligaste snubbe direkt. Har ni fler funderingar så kan jag försöka besvara dessa också. Är dock inte 'nära' honom. Har dock hört mycket ifrån närstående.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Eller köket. Men badrum är väl det bästa iofs.
Mycket blod måste det ha blivit i alla fall det är ett som är säkert.
Sen brukar dom inte få bort allt, så en husrannsakan hos rätt person är väl stundande.
Kan väl inte tänka mig att man styckar för annat än transport.

Det tror inte jag heller är så vanligt, det handlar om att få bort kroppen på bästa sätt utan att bli upptäckt.

Blod borde det finnas och förmodligen även spår efter någon som i förtvivlan har städat, men ändå missat.
Citera
2013-05-22, 12:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hej
Att jag felaktigt blandade in TP har att göra med att han erbjudit sina kunskaper till MPS och dessa kunskaper erbjöd även KJ något namn på KJ hade jag ej erhållit drog en för snabb slutsats av erbjudandet om att hjälpa till med sina kunskaper
Vid nästkommande skallgång passade jag på att fråga om nån av dom som sökte kom ihåg namnet på killen som hon varit hos och då fick jag de namnet KJ kollade på facebook och det var den killen som deltagit
Dessutom är det lite oklarheter med KJ deltagande i skallgång han hade tydligen inte skrivit in sig i MPS listor som deltagare i skallgång och detta kan man ju undra över vad är orsaken

Hur säker är uppgiften på att det är just KJ som hon pluggade hos?
Alltså inte bara det stod i tråden eller liknande. Finns det någon som kan verifiera att det rör just KJs lgh.
Citera
2013-05-22, 12:54
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Verkade han annorlunda på något sätt? Extra nervös?

Inget som jag noterade iaf.
Citera
2013-05-22, 12:55
Medlem
Citat:
Hur säker är uppgiften på att det är just KJ som hon pluggade hos?
Alltså inte bara det stod i tråden eller liknande. Finns det någon som kan verifiera att det rör just KJs lgh.

Jag kan bekräfta att KJ nämde detta under söket.
Citera
2013-05-22, 12:56
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Känner och känner... Vet vem han är. Obehaglig typ to say the least. Hade inte förvånat mig om han var GM. Fast sen känner jag inte till karatetyperna heller.

Angående söket så var han till synes väldigt kall. Verkade inte så himla brydd om att hon var borta. Inga känslor öht.

Kan även bekräfta att hon var hans ex och hon var hos honom för att plugga. Enligt honom iallafall. Sen huruvida det är sant eller ej vet jag inte. Har inte fått uppfattningen av att han är världens ärligaste snubbe direkt. Har ni fler funderingar så kan jag försöka besvara dessa också. Är dock inte 'nära' honom. Har dock hört mycket ifrån närstående.

Reagerade du vid söket på hans beteende eller har det kommit nu i efterhand?
Citera
2013-05-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
När han har styckat kroppen. Vart gör han av med inälvor och andra inre organ? De kan man väl sälja?

Normalt sett skulle man inte öppna bålen då det blir väldigt slafsigt. Jag tror att man avskiljer huvud, armar och ben från bålen. Sedan borde det vara ganska enkelt att transportera kroppen.

Något rykte säger att det var händer som hittades i huset och i så fall tyder det på att det skulle vara så enkelt som möjligt att transportera och att det skulle vara kroppsdelar som gick att identifiera.
Citera
2013-05-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Bra, jag vill ha fakta i tråden. Så han var med enligt dig, verkade han annorlunda eller nervös på något sätt?

Min kompis har gått bredvid vad hen sa var pojkvännen och alltså borde vara samma person som här nämns som KJ i minst ett sök anordnat av MPS

Tror det var under ett av de första söken som hen berättade att pojkvännen satt och grät på en sten vid något tillfälle. Så med har pojkvännen absolut varit. I känslomässig obalans har han också varit. Det säger väl dock inte så mycket om skuldfrågan antar jag...
Citera
2013-05-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Samtliga omtalade i den familjen har släckt ner sina ursprungliga konton!

Kontona kan finnas kvar men inte synas för andra än utvakda. Då kan man inte ens söka på namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in