2013-05-22, 13:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Jag skulle tro att det är lättare att stycka om den är likstel. Det har tidigare redogjorts här om hur man styckar en kropp och det är ganska enkelt så länge man styckar vid leder. En sena eller muskel är väldigt svår att slita av men inte särskilt svår att skära av med en vass kniv. Jag tror att man skulle kunna göra det med en vanlig morakniv.
Leif GW Persson visar hur man styckar en kropp 4 min 3 sek
Citera
2013-05-22, 13:06
Medlem
Jag noterar att Åberget där VB s tel signal lokaliserades
är bara ca 1 km från Ti*mjanvägen 23
där Mi*ael Ber*g (karatetränaren) och hans sambo
Ann*ika N*ordström bor. En slump? Jag får dåliga vibbar
av hela den familjen , även MB´s son verkar vara vidrig
Citera
2013-05-22, 13:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Känner och känner... Vet vem han är. Obehaglig typ to say the least. Hade inte förvånat mig om han var GM. Fast sen känner jag inte till karatetyperna heller.

Angående söket så var han till synes väldigt kall. Verkade inte så himla brydd om att hon var borta. Inga känslor öht.

Kan även bekräfta att hon var hans ex och hon var hos honom för att plugga. Enligt honom iallafall. Sen huruvida det är sant eller ej vet jag inte. Har inte fått uppfattningen av att han är världens ärligaste snubbe direkt. Har ni fler funderingar så kan jag försöka besvara dessa också. Är dock inte 'nära' honom. Har dock hört mycket ifrån närstående.
Känner du till KJs bror? Är de av samma skrot och korn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Någon annan har dock vittnat om att han grät.
Var inte på söket från början. Så det kan jag inte svara på. Jag var där från eftermiddagen till sent på kvällen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Hoppades in i det sista att flickan skulle dyka upp välbehållen på en strand i Thailand men den förhoppningen verkar nu vara otäckt långsökt. Hoppas verkligen detta klaras upp snarast så att både familj och bekanta får ett avslut. Med tanke på aktiviteten i den här tråden så tror jag även att det är många som inte kände henne som skulle behöva ett avslut. Känns som att det blivit något av ett kollektivt trauma i åtminstone Norrbotten.

Tänkte dock ge mig in på ett resonemang kring en gärningsmans eventuella deltagande eller läsande av denna tråd.

Först av allt så är platsen för kroppsdelarna viktig. Det krävs inget geni för att förstå att ett hus, öde eller ej, är en dålig plats att gömma en död kropp på. Hus går folk in i förr eller senare. Då måste man nästan dra slutsatsen att antingen är platsen i sig viktig eller så ville mördaren visa vad han gjort. Eftersom det dessutom är bekräftat (via media) att fyndplatsen inte är mordplats så måste kroppsdelarna ha placerats där av en anledning, och inte då för att gömma eller "lagra" dem.
Alltså kan vi väl anta att delarna är ditlagda för att mördaren VILL ha uppmärksamhet.
Två alternativ finns väl då.
1, mördaren vill "erkänna" och bli hittad.
2, mördaren vill "skryta".

I alternativ två så är det ju inte otänkbart att mördaren följer denna tråd eller till och med deltar aktivt om han vill få bekräftelse?

Tror inte heller att mordet är utfört av någon okänd GM. Detta måste vara utfört av någon som känner VB väl och tycker hon är viktig. Att placera ut kroppsdelar (enligt mitt eget resonemang) där de uppenbart kommer hittas måste vara ett tecken på att det finns ett tidigare förhållande mellan GM och BO.

Frågan kvartsår ju då. Var är resten av kroppen? Min tanke är att GM faktiskt har "begravt" den på ett eller annat sätt. Och om detta är utfört av en relativt ung människa i samma ålder som VB - borde det inte finnas familjemedlemmar som fattat misstanke, kanske rent av försöker skydda GM?

Jag instämmer med det du skriver. Det är obehagligt att tänka att mördaren kanske följer tråden. Han har ju ganska bra koll i så fall på hur folk resonerar. Det kanske är tur att polisen inte släpper ut allt dom vet.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Han var med under två dagar. Rökte nån cigg då och då.

Hoppas polisen även samlar in fimpar från fyndplatsen.
Citera
2013-05-22, 13:08
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Han var med under två dagar. Rökte nån cigg då och då.

Försökte han på något sätt påverka i vilken riktning det skulle sökas eller på annat sätt enligt dig? Frågade han något angående MP sökverksamhet?
Citera
Medlem
ME077s avatar
En person såg en mystisk bil (mörk pickup) vid fyndplatsen idag, men kom ej fram på telefon till polisen, lång telefonkö. Behöver ju inte vara gm´s men ändå... (enl nsd)
Citera
Medlem
Tiger om undersökningen
BODEN. Den rättsmedicinska undersökningen av de kroppsdelar som hittades i Boden i måndags kväll är nu klar.
Resultatet har meddelats muntligen till polisen, säger Susan Sprogøe-Jakobsen, chef för Rättsmedicinalverkets enhet i Umeå till TT.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846665

Edit 2:a på bollen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Känner du till KJs bror? Är de av samma skrot och korn?
Har aldrig träffat någon ur familjen såvitt jag vet.
Citera
2013-05-22, 13:09
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har han tidigare några brott på sig?
Vad är det han läser eller har läst eftersom hon skulle plugga tillsammans med honom?

Om man läser hans kommentarer under de (otaliga) vapenbilder han har på sin FB ser han inte ut att ha ett så högutbildat skriftspråk iaf - sagt utan att generalisera alltför mkt.
Citera
2013-05-22, 13:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Jag skulle tro att det är lättare att stycka om den är likstel. Det har tidigare redogjorts här om hur man styckar en kropp och det är ganska enkelt så länge man styckar vid leder. En sena eller muskel är väldigt svår att slita av men inte särskilt svår att skära av med en vass kniv. Jag tror att man skulle kunna göra det med en vanlig morakniv.
Nej, ska du stycka i lederna så är det nog inget enmansjobb, inte om det gäller en stor kropp, typ människa.
Om du däremot ska såga isär den, då är likstelheten inget hinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in