2013-05-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Filt kanske det var? Det var inte det som nämndes idag eller igår iaf, längesen var det.
För en 4-5 dgr sedan tror jag
Citera
2013-05-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Lika troligt det..

Tror mer på MB och AB än frun eller för den delen KJ
Citera
2013-05-22, 22:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag tror faktiskt, hur sjukt det än kan låta, att GM kom dit med liket helt. Möjligen har han - precis som Mats Alm sannolikt gjorde - dödat offret i rent raseri i bilen.
Hade han kommit med liket förpackat i väskor hade han lagt mer tid på att gömma kroppen än att bara kliva ut, hafsa iväg ett färdigpackat lik där man hittar det direkt.
Det vore rent efterblivet.

Jag tror inte han fick iväg liket längre än så från vägen. Tanken var kanske att släpa det långt bort som fan, men det blev för tungt.
Styckat bakom huset, langa in ett par kroppsdelar i huset och sen händer något som stör situationen.
Exempelvis kan klockan blivit morgon. Bilar börjar röra sig längre bort.
Goda råd är dyra. Det som blivit kvar, de sista och tyngsta bitarna, täcks desperat och torftigt över.

Han kanske inte ens hann med att ta lös skallen?

Inte ens en extremt vältränad tar en hel kropp så långt som 100-150 meter-
Nu vet jag inte vad hon vägde men det är väldigt långt för en hel kropp.

Fanns det körväg längre fram eller måste man traska? Hur långt från en körbar väg har man släpat dessa delarna eller som du menar en hel kropp?
Citera
2013-05-22, 22:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Tror mer på MB och AB än frun eller för den delen KJ

All fakta pekar i nuläget på KJ.
Citera
2013-05-22, 22:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, så kan det naturligtvis vara, bollar bara lite tankar.

Jag tror att jag missat en viktig detalj, var bor KJ bror som han uppges ha besökt för att spela hos?

Torpgärdan
Citera
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Speciellt med tanke på att det kan dra ut på tiden innan GM är fast och då är frågan hur länge man pallar pressen att ständigt vara jagad och utpekad varje dag och inte kunna gå ut, pressen står utanför och plingar på dörren, telefonerna ringer, tokjagad på nätet, fejjan, epost mmm, ifrågasatt av alla. Då är det lätt att man bryter ihop och tar livet av sig oavsett skyldig eller ej!

Men det verkar alla här skita i...

Jag skiter inte i det, jag faktiskt tycker synd om KJ. Vi vet ju inte om det var han, kan vara helt enkelt otur att han blev den siste som var med henne. Har därför försökt att ta upp MB/AN, så att det inte blir att man stirrar sig blind på KJ. Finns ju andra som nog hade motiv. Saken är som sådan, det krävs nog teknisk bevisning för att ens kunna koppla KJ till brottet och om han vet, att han är oskyldig då hoppas jag att han även vet att allt detta förblir bara incidenter.
Citera
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo då, det senaste i Örebro så tog han den vägen ut ur sina problem efter att han konfronterats med allt blod som låg under golvet i hans bostad. Han hängde sig i häktet i skosnörena, så dom är labila och kan tydligen dölja det ganska bra.
Och det är dessutom värre att sitta häktad mentalt sett än att vara inlåst på kåken....eftersom du är helt isolerad men fulla restriktioner. Man bryts ner ganska fort och skuldkänslorna göra saken inte lättare.... ytterst få planerar sina mord, ofta är det en impulshandling som triggas av bråk eller annat.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Kanske beror på att det i skåne krävs många gånger fler likstransporter på grund av mord än vad det gäller boden? Eller vad tror du själv?

Jag har bara sett det en gång och då var det inte mord. Det var en äldre människa som avled i hemmet och då görs automatiskt obduktion vid dödsfall i hemmet. Då kom en bil som såg ut som en begravningsbil, men den var inte kopplad till någon begravningsbyrå.

Edit: den kallades för politibil, det låter danskt så det förslår
Senast redigerad av why123 2013-05-22 kl. 22:54. Anledning: .
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Jag tror faktiskt, hur sjukt det än kan låta, att GM kom dit med liket helt. Möjligen har han - precis som Mats Alm sannolikt gjorde - dödat offret i rent raseri i bilen.
Hade han kommit med liket förpackat i väskor hade han lagt mer tid på att gömma kroppen än att bara kliva ut, hafsa iväg ett färdigpackat lik där man hittar det direkt.
Det vore rent efterblivet.

Jag tror inte han fick iväg liket längre än så från vägen. Tanken var kanske att släpa det långt bort som fan, men det blev för tungt.
Styckat bakom huset, langa in ett par kroppsdelar i huset och sen händer något som stör situationen.
Goda råd är dyra. Det som blivit kvar, de sista och tyngsta bitarna, täcks desperat och torftigt över.

Även denna teori kan stämma. Dåligt planerat, visste inte hur tungt det kunde vara att t ex släpa liket dit GM helst ville gömma det, tvingades börja karva loss kroppsdelar på plats, enklast kanske då att ta händerna. Och sen hände något. Kanske störningar utifrån och/eller så klarade inte GM av att stycka liket, framförallt kanske inte mentalt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Var stod bilen då? Precis utanför huset?

Måste säga att det är jävligt märkligt att så många vid olika tidpunkter sett bilar på denna plats där ett ödehus står och bilarna verkar alltid vara mörka.

mötte bilen när vi var påväg ner men har en känsla om att den bilen har en koppling till mordet. intressant att veta om någon som är "misstänkt" har en sådan eller kört en sån?
Citera
Medlem
ME077s avatar
Om polisen redan hade gripit KJ, finns det någon anledning för dem att i så fall hemlighålla det? Annars får man utgå från att KJ är i stort sett friad från misstankar och sitter hemma och läser allt detta. Polisen lär väl inte stängt ned hans facebook antar jag. (?)

Jag vill inte virra till saker men har tanken på torped (inhyrd av AN) varit aktuell i tråden? Ju mer jag grubblar ju mer otänkbart känns det att en ung kille som KJ skulle vara kapabel att stycka en människa. Jo jag vet allt om sannolikhet för vem som begår dessa brott...
Senast redigerad av ME077 2013-05-22 kl. 22:52.
Citera
Medlem
Citat:
Vad fan yrar du om? Vet du att Mats Alm dödat någon i bilen borde du gå till polisen NU!

Citat:

Vid vilken väg menar du? Var stycka det första han tänkte på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in