2013-05-21, 11:46
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Det hade jag helt glömt bort, men känner inte igen det andra. Iallafall är mordstatistiken inte skyhög direkt.

Jag tänker mer på sådant som aldrig kommer fram till polisen. Betänk att det här nu kan bli klarlagt tack vare mps. Tänk tanken att detta aldrig kommit fram med vanliga Bodenpolisens insatser... Vad kan ha hänt i trakten utan att ni haft en susning? Jag menar, till det där huset kan kvinnor från både Ryssland, Finland och andra länder ha förts i många år, utan att någon märkt det. Illegal trafficking, ja, tankarna snurrar. Det känns som om mps har visat upp en sida av Sverige som varit dold, men vi får väl se vad det här handlar om nu.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-21 kl. 11:48.
Citera
2013-05-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Dofter går igenom plastsäckar som ingenting så det kan du glömma, sedan är det lite roligt hur LGW:s terminologi anmanas utav allmoge. "transportstyckning" Jag dånar.

Jag tror inte att det är GW som har myntat uttrycket, men jag har hört honom använda det. Det är väl inte så märkligt att man använder en vedertagen term.

Ja lukt kan säkert tränga ut genom plastsäckar, men man kan för det första ha flera säckar i varandra, sedan så måste luktspridningen vara mindre än om kroppen ligger helt öppet. Att lägga kroppen i plastsäckar har många andra fördelar också. Lätt att flytta på, det syns inte vad man bär på, det är inte så blodigt och man slipper se likdelarna.

Jag har tidigare frågat om det är någon som vet om huset hade en källare.
Citera
2013-05-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du blandar ihop, inte den killen, utan karatetränaren MB.
jaha. tänkte väl
Citera
2013-05-21, 11:51
Bannlyst
Jag håller med om att poliserna i Boden verkar helt inkompetenta. Rikskrim skulle givetvis ha satts in mycket tidigare i fallet. Jag tänker på Kjell Bergkvist i filmen Smala Sussi. Här sitter jag med en kom-radio men vem fan skall jag prata med?
Citera
2013-05-21, 11:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jag håller med om att poliserna i Boden verkar helt inkompetenta. Rikskrim skulle givetvis ha satts in mycket tidigare i fallet. Jag tänker på Kjell Bergkvist i filmen Smala Sussi. Här sitter jag med en kom-radio men vem fan skall jag prata med?

Det handlar om resurser också, och stora vidder att hantera.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Är det nån som tror att vi får veta mer på presskonferensen än vad vi redan fått veta?
Jag tycker att VI borde få vara med och ställa frågor där..
Ja, att det är VB.
Och ja, det tycker jag med, efter all tid vi ägnat åt VBs försvinnande.
Citera
Medlem
Scires avatar
http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb.jpg

Bra bild på MB
Citera
2013-05-21, 11:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nä, det finns bara två potentiella GM att välja mellan, båda hade kontakt med VB samma kväll hon försvann, antingen är det KJ eller så är det MB.

Någon annan har aldrig varit intressant.
Alltså, jag kan tycka att MB hade varit ännu hetare om det hade varit han som kontaktat henne per SMS i stället för tvärtom - i synnerhet med tanke på vad vi tycker oss förstå av VB:s sätt att fungera socialt. Men också den omvända kontakten är naturligtvis besvärande.
Citera
2013-05-21, 11:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
O där sprack min teori om älven...ett styckmord. Well, verkar som en del av er fb deckare funnit svaret.
Citera
2013-05-21, 11:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag är inte lika säker som du. Däremot är det troligt att det är någon i denna krets iaf.
Krets och krets. VB tydde sig preferentiellt till äldre män. Kan finnas någon mer sådan som hon inte borde ha tytt sig till.
Citera
2013-05-21, 11:57
Medlem
jackflashs avatar
Personligen tror jag inte att presskonferensen ger oss ett skit. Polisen bekräftar vad man hittat sedan vägrar man svara på mer frågor med hänsyn till utredningen.
Citera
2013-05-21, 11:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Alltså, jag kan tycka att MB hade varit ännu hetare om det hade varit han som kontaktat henne per SMS i stället för tvärtom - i synnerhet med tanke på vad vi tycker oss förstå av VB:s sätt att fungera socialt. Men också den omvända kontakten är naturligtvis besvärande.

Det vet vi inget om, vi vet inte vilka som kontaktat VB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in