2013-05-21, 22:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Usch, då kan man bli demolerad.

Var någon tidigare i tråden som sett en bild på MB´s fejja där han hade ett baseboll trä i en baklucka.
Citera
2013-05-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
varit ute sen första april dock

Helt korrekt men den verkar inte ha blivit såld, så den går ju fortfarande att använda.
Citera
Medlem
rillepillehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var någon tidigare i tråden som sett en bild på MB´s fejja där han hade ett baseboll trä i en baklucka.

Har du länk till MB's facebook?
Citera
Medlem
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för rättsmedicin att utreda dödsorsak, identitet mm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Alltså varför släpper ni bilspåret?? ni som bor i Boden ut och leta efter mörkfärgade pickuper..

Och angående artikeln på Kurirens hemsida så står det en LIKNANDE bil, no offence men en kvinnlig reporter som såg en mörk pickup backandes i hög fart, är nog stor risk att hon inte kan peka ut modellen, min erfarenhet med kvinnor och peka ut modeller på bilar är att dom väldigt sällan prickar rätt om dom ej är bilnördar, och bilden som dom valt är ju på en 2013års Nissan Navaro, en reklambild från nissans hemsida, så alla bilar som på håll kan likna den, alla isuzu, nissan, toyota, wolksvagen, ford, med mera pickupmodeller är av intresse så länge de är mörkfärgade..
Så pickupen som någon såg stå parkerad är högintressant så även M-B***'s

Eller har jag fel??

Nej du har absolut inte fel! Klart bilen är intressant. Vid misstänkt styckmord får även självaste Jesus tåla en granskning om han kör en liknande bil och uppträder mystiskt
Citera
2013-05-21, 22:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det som är huvudämne för mig är polisens rapportering inte rena spekulationer.
SÅ fakta först skitprat sen, och tråden är fortfarande ingen faktabas.

Har polisen din sk huvudperson som misstänkt?
Vem polisen har som misstänkt borde du veta om du har följt tråden. Vem är min sk huvudperson, menar du?
Citera
2013-05-21, 22:34
Medlem
Citat:
Och angående artikeln på Kurirens hemsida så står det en LIKNANDE bil, no offence men en kvinnlig reporter som såg en mörk pickup backandes i hög fart, är nog stor risk att hon inte kan peka ut modellen, min erfarenhet med kvinnor och peka ut modeller på bilar är att dom väldigt sällan prickar rätt om dom ej är bilnördar, och bilden som dom valt är ju på en 2013års Nissan Navaro, en reklambild från nissans hemsida, så alla bilar som på håll kan likna den, alla isuzu, nissan, toyota, wolksvagen, ford, med mera pickupmodeller är av intresse så länge de är mörkfärgade..

Eller har jag fel??

Du har helt rätt, de var lite de jag menade...att för ett otränat öga (mitt eget inräknat) är det inte självklart att se skillnad på olika modeller. Men jag tycker det är lite väl mkt en slump att MB råkar ha en Nissan Pick Up och att en Nissan Pick Up råkar befinna sig på mordplatsen.....
Citera
2013-05-21, 22:34
Medlem
Undrar om inte Kuriren låter sig svepas med i stridens hetta en aning för mycket nu. Jag tänker på artikeln om pickupen som tidningens reporter sett. De vill göra sig själva till en viktig del av skeendet utan någon riktig substans...
Citera
2013-05-21, 22:35
Medlem
Citat:

Eller har jag fel??

Detta är en nissan pickup från cirka 1988;
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5196801_5196900/nissan-pickup-5196836_b_3d73eb5e7085e440.jpg

Jag personligen tror inte att dom skulle publicera en bild på en relativt ny modell, ifall den på något sätt liknat en pickup från 88. Glöm inte att även en polis såg bilen fly från platsen.
Citera
2013-05-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Sluta nu. Har djuret slått sönder rutan med då och forslat in delarna i kåken?

Det är nog bättre om du slutar. Det är inte alla som har tid att lusläsa tråden eller kunnat följa polisens alla rapporter.
Själv har jag bara sett i tråden att huset har varit fyndplatsen. Och det säger som nog du vet inte allt.
Citera
2013-05-21, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Det finns en Mitsubishi L200 på blocket nu
http://www.blocket.se/boden/Mitsubishi_L_200_46149625.htm?ca=1_3&w=0

http://www.hitta.se/bernt+lundstr%C3%B6m/boden/person/hhxTWWPPPj?vad=070-5486164

70 år. Inte troligt va?
Citera
2013-05-21, 22:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Nej du har absolut inte fel! Klart bilen är intressant. Vid misstänkt styckmord får även självaste Jesus tåla en granskning om han kör en liknande bil och uppträder mystiskt

Och det innebär ju att granskningar och misstankar som läggs ut ifrågasätts givetvis.
Så utan underlag eller polisens verifiering får man finna sig i att ifrågasättas om det är ren spekulation., Jag anser att man ska vara försiktig med vad man påstår och vem man pekar ut för det har hänt för många gånger att någon pekats ut i onödan. Och det är sk trådsanningar,.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem polisen har som misstänkt borde du veta om du har följt tråden. Vem är min sk huvudperson, menar du?
Fynd kan ju vara relativt, har ni gjort några beslag under kvällen?

- Nej, vi har inte gjort några beslag och ingen person är frihetsberövad. Läget är oförändrat, säger xxxxx

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846037

Du vill ha en huvudperson i tråden som inte är misstänkt det är det jag ifrågasätter och enligt polisen finns det ingen misstänkt. Så persondata och utfläkt liv bör väl ses som att man går händelserna i förväg.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-21 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in