2013-05-11, 09:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Herregud, som du talar emot dig själv.

Hur kan du dra den slutsatsen? Att det var ett spontant infall? Hur vet du att hon inte planerat det sen ett år tillbaka?

Hur i hela friden vet du vad som stod i hennes sista sms och att det var av olustig karaktär?

Snacka om att kasta sten i glashus. Vem är det som inte är i verkligheten och drar märkliga slutsatser.

Planerade människor går vidare till högre studier direkt efter gymnasiet, oplanerade strular runt. Det här var en planerad person. Inget infalls-psyko (en karaktär du verkar mer hemtam med). Därav följer slutsatsen att något hänt som hon inte planerat. Ett spontant brott blev begånget av ett infalls-psyko, det är min tro.

Jag vet "i hela hela friden" inte mer än andra som följt massmedia, och vi får veta att hennes sista meddelande till sin vän var att någon upprört henne.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-11 kl. 09:39.
Citera
2013-05-11, 09:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Ganska spekulativa sådan enligt mig.

Jag ser inget spekulativt i att undra kring en person som blivit namngiven i tråden. Jag undrar igen, varför kom namnet Sa*ry upp i tråden? Vem och varför hade någon i tråden funderingar kring denna person?

Tillhörde VB någon karateklubb?
Citera
2013-05-11, 09:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Håll dig till verkligheten när du gissar. Den sista uppgiften om henne var att hon var hos en vän som hon lämnade 21.00. Allt syns inte på nätet, man kan leva utan att visa upp allt.

Vad gäller familjen kan de ha varit bortresta eller så finns det andra anledningar till att hon inte anmäldes försvunnen förrän på tisdagen, saker du inte vet något om.

Dessutom är det en myndig person vi talar om, varför ska hon nödvändigtvis klistras ihop med sina föräldrar och styvföräldrar? Hon levde kanske ett eget liv, med egen ingång.

Om vi håller oss till verkligheten. Det sista sms-et handlade om att en person gjort henne arg.

Skriv en roman i stället, verkligheten är kanske inte lika kul för dig.

Vet du vid vilken tid det här sista sms:et skickades?
Citera
2013-05-11, 09:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vet du vid vilken tid det här sista sms:et skickades?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Det står inget klockslag, men om hon försvann vid 21, borde det ha varit då? Just det här tycker jag tyder på att en situation utvecklades som hon inte kunde ta sig ur. Hon kanske skulle ha ringt 112 i stället...? Jag tror att hon blev överfallen i något bakhåll, eller att något helt oväntat skedde, blixtsnabbt. En mer eller mindre galen person angrep henne. Man kan nog söka efter personer som haft kontakt med polisen tidigare, antingen för misshandelsärenden, rasism eller någon typ av paranoia.

Om man jämför med Caroline som blev angripen när hon kommenterade hur den blivande mördaren körde, kan det här kanske ha hänt:
GM kör i mörkret (det ska vara mörkt i stan, de sparar el, har jag hört) på VB. Hon blir arg, slår kanske till bilen med ett ursinnigt karateslag, och blir sedan påkörd igen, med flit, sedan bortförd. Allt är möjligt vad gäller detta, tyvärr.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-11 kl. 09:51.
Citera
2013-05-11, 09:49
Medlem
CattasBubblas avatar
Jag tänker på att alla tycks ha dragit slutsatsen att vännen måste bo i lägenhet, han kan väl bo hemma hos föräldrarna i en villa likaväl, eller har det framgått att det är en lägenhet? Tänkte mest på att då kanske man får utgå från lite andra bostadsområden och tankar om hur hon kan ha valt att gå därifrån.

Ang sista sms.et där hon ska ha varit irriterad på någon kan ju ha handlat om att hon var irriterad på mamma/styvpappa/kompis/lärare/tränare för en skitsak, det kanske man inte behöver lägga någon större värdering i egentligen annat än att hon vid en viss tidpunkt skickade ett sms helt enkelt.
Citera
2013-05-11, 09:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag tänker på att alla tycks ha dragit slutsatsen att vännen måste bo i lägenhet, han kan väl bo hemma hos föräldrarna i en villa likaväl, eller har det framgått att det är en lägenhet? Tänkte mest på att då kanske man får utgå från lite andra bostadsområden och tankar om hur hon kan ha valt att gå därifrån.

Ang sista sms.et där hon ska ha varit irriterad på någon kan ju ha handlat om att hon var irriterad på mamma/styvpappa/kompis/lärare/tränare för en skitsak, det kanske man inte behöver lägga någon större värdering i egentligen annat än att hon vid en viss tidpunkt skickade ett sms helt enkelt.

Men hon var vuxen, inte tonåring. Man sms-ar inte om sånt när man trampat ur den värsta tonårshysterin. Jag tror att det var en främling som gjort henne arg, och kanske chockad. I och med att hon försvann precis efter detta, var det inte någon struntsak, utan på liv eller död. Vissa människor är oberäkneliga och sluga, en sådan personlighet tror jag att hon mött. En person som inte kan ta kritik (se det som hände Caroline, som kritiserade den blivande mördarens sätt att köra).

Biltvättar bör kanske granska kundlistorna från den senaste veckan, och framåt, eller om någon granne sett en person stå och tvätta bilen nogsamt, kanske vid en udda tidpunkt eller på en udda plats.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-11 kl. 09:59.
Citera
2013-05-11, 10:00
Medlem
highfives avatar
Ser att en på forumet tog upp detta med MB (FB vännen) redan på första sidan. Visst Färöarna, men personen i fråga är i Sverige och bl a Sundsvall då och då och fungerar som tränare inom simsport och beundrar snygga, unga kampsportande kvinnor. Googlar man på hans namn så hittar man en del på twitter (bland annat hans beundran för MMA donnan). Finns även beskrivet på nätet om hans tidigare meriter och lite annat. På hans FB-sida så har VB kommenterat en del om hans utseende bl a.

Undrar fortfarande HUR och NÄR de lärt känna varandra? En gång i tiden var han iaf i Älvsbyn.
Citera
2013-05-11, 10:02
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Men hon var vuxen, inte tonåring. Man sms-ar inte om sånt när man trampat ur den värsta tonårshysterin. Jag tror att det var en främling som gjort henne arg, och kanske chockad. I och med att hon försvann precis efter detta, var det inte någon struntsak, utan på liv eller död. Vissa människor är oberäkneliga och sluga, en sådan personlighet tror jag att hon mött.

Tror inte att man så kategoriskt kan utesluta det, jag är medelålders och nog fan kan jag dra iväg ett mess till en god vän och tala om att X gjort mig på dåligt humör/upprörd (nej jag är inte osedvanligt barnslig och omogen för min ålder). Det har ju inte framgått vad jag sett vilken tid Sms:et skickades heller bara att det var "under lördagen" ? Kanske hennes vän gjorde henne upprörd på något vis utan att det behöver ha att göra med hennes försvinnande. Menar alltså bara att man kanske inte behöver lägga alltför stor vikt vid just det så länge man inte vet vad eller vem det handlade om.
Citera
2013-05-11, 10:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Det står inget klockslag, men om hon försvann vid 21, borde det ha varit då? Just det här tycker jag tyder på att en situation utvecklades som hon inte kunde ta sig ur. Hon kanske skulle ha ringt 112 i stället...? Jag tror att hon blev överfallen i något bakhåll, eller att något helt oväntat skedde, blixtsnabbt. En mer eller mindre galen person angrep henne. Man kan nog söka efter personer som haft kontakt med polisen tidigare, antingen för misshandelsärenden, rasism eller någon typ av paranoia.

Om man jämför med Caroline som blev angripen när hon kommenterade hur den blivande mördaren körde, kan det här kanske ha hänt:
GM kör i mörkret (det ska vara mörkt i stan, de sparar el, har jag hört) på VB. Hon blir arg, slår kanske till bilen med ett ursinnigt karateslag, och blir sedan påkörd igen, med flit, sedan bortförd. Allt är möjligt vad gäller detta, tyvärr.

Tidningar skriver ju lite som de vill, tydligen. Men av vad jag förstår så mottog mannen sms:et under dagen men upptäckte det först på kvällen. Hon kan ju ha lugnat ner sig fram till dess att hon lämnade kompisen vid niotiden.

Ja, försvinnandet är ett mysterium. Ingenting går att utesluta just nu. Jag undrar om vädret var varmt och skönt i Boden på lördagskvällen. Varmt väder brukar ju locka ut en del folk.
Citera
2013-05-11, 10:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Tror inte att man så kategoriskt kan utesluta det, jag är medelålders och nog fan kan jag dra iväg ett mess till en god vän och tala om att X gjort mig på dåligt humör/upprörd (nej jag är inte osedvanligt barnslig och omogen för min ålder). Det har ju inte framgått vad jag sett vilken tid Sms:et skickades heller bara att det var "under lördagen" ? Kanske hennes vän gjorde henne upprörd på något vis utan att det behöver ha att göra med hennes försvinnande. Menar alltså bara att man kanske inte behöver lägga alltför stor vikt vid just det så länge man inte vet vad eller vem det handlade om.

Nu förvillar du lite. Sms-et om att hon var upprörd var det sista livstecknet från henne. Sedan kan det ha skickats tidigare, jag gissar bara att det var vid 21 när vännen påstod att hon lämnat honom, men det vet vi inte säkert.

'http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Citera
2013-05-11, 10:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tidningar skriver ju lite som de vill, tydligen. Men av vad jag förstår så mottog mannen sms:et under dagen men upptäckte det först på kvällen. Hon kan ju ha lugnat ner sig fram till dess att hon lämnade kompisen vid niotiden.

Ja, försvinnandet är ett mysterium. Ingenting går att utesluta just nu. Jag undrar om vädret var varmt och skönt i Boden på lördagskvällen. Varmt väder brukar ju locka ut en del folk.

Intressant. Har du något belägg för det, länk?
Citera
2013-05-11, 10:09
Medlem
~Milla~s avatar
Detta är nya uppgifter va?

Har gjort flera polisanmälningar
Lars-Ivar Johansson kan även berätta att Vatchareeya Bangsuan innan hon försvann har gjort ett flertal polisanmälningar vid olika tillfällen.
Vad gäller de här anmälningarna för typ av brott?
– Det kan jag inte gå in på.
Har Vatchareeya Bangsuan själv anmält för något brott?
– Nej, inte vad vi känner till.

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-avfardar-teori-om-forsvunnen-kvinna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in