2013-05-25, 12:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ mångsidig kis. Läste att han även hade sytt kamouflagekläder till sin hund som han gillade väldigt mycket. Verkar inte gå nå vidare för hundar och flickvänner som han gillat. Stora frågan är om han varit ensam i alla moment när det gäller mordet på VB?
Bättre upp, en skottsäker väst.
http://img109.imageshack.us/img109/8564/imagezmj.jpg
Citera
2013-05-25, 12:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7675268

Men inte är det väl möjligt att H*rtman uttalat sig så, eller?

Jag har upplevt att polisen presstalesman är aningen irriterad över att inte få information. Det verkar vara som att informationen hålls ganska sluten i ledningsgruppen.
Citera
2013-05-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ mångsidig kis. Läste att han även hade sytt kamouflagekläder till sin hund som han gillade väldigt mycket. Verkar inte gå nå vidare för hundar och flickvänner som han gillat. Stora frågan är om han varit ensam i alla moment när det gäller mordet på VB?
OM han gjort detta så tror jag att minst en person till sitter inne med vad och varför detta skett. Ser han ut att vara kapabel till detta på egenhand
Citera
2013-05-25, 12:36
Medlem
Han ser ju ut att vara i hyfsad kondition så varför skulle han inte kunna gjort allt själv?
Citera
2013-05-25, 12:36
Medlem
sodrastas avatar
En sammanställning av kända satanister i området hade nog hjälpt utredningen
Citera
2013-05-25, 12:38
Medlem
P4iNs avatar
Om en ev. styckning har skett i ett badrum så kan det även väcka polisens misstankar om det är FÖR rent.

Hittade en länk om just detta från ett gammalt styckmordsfall: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/27/helin.html
Senast redigerad av P4iN 2013-05-25 kl. 12:54.
Citera
2013-05-25, 12:38
Medlem
[quote=Itoy]Någonting att tänka på är att om polisen inte har rätt person så kan andra personer vara i fara, mördaren kan slå till igen.[/QUOTE
kikade lite runt hennes facebook vänner som gillat hennes inlägg och hittade Vict*r O*lofsson.
Citera
2013-05-25, 12:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har upplevt att polisen presstalesman är aningen irriterad över att inte få information. Det verkar vara som att informationen hålls ganska sluten i ledningsgruppen.

Detta rimmar dåligt med uppgiften i ett inlägg ovan om att Norrbottenskuriren fått information om "rituella inslag" från "säkra poliskällor". I och för sig tror jag (se även tidigare inlägg) att de som läcker till media knappast är de kriminalare som arbetar centralt med utredningen, utan i utredningen mer perifert folk som ordningspoliser eller rentav civilanställda. Det är troligen korridorsnack eller i bästa fall egna iakttagelser på fyndplatsen som ligger bakom. Vet inte hur stor vikt man ska lägga vid det just nu.

Ställde tidigare en fråga som du kanske missade om det inte hade förekommit något mordfall i Sverige där mördaren försökt fejka rituella inslag för att skjuta skulden från sig själv. Tycker mig minnas det, men kan inte placera. Kommer du ihåg något?
Citera
2013-05-25, 12:40
Moderator
OYs avatar
- De söker efter en avvikande personlighet. Har de två misstänkta att välja på ska de välja den som det finns mest avvikande uppgifter om.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6849544

Känner vi till någon lämplig kandidat med avvikande personlighet, räkna bort KJ, han har endast en avvikande klädstil vad jag förstått av resonemangen här. Tänk också bort att i 9 av 10 fall så finns mördaren i offrets närhet.

Vem kan passa in på det experten säger i artikeln? Har vi med en random att göra?
Citera
2013-05-25, 12:40
Medlem
Det har inte framkommit nå om man gjort fynd i nån av bostäderna? Om inte så tror jag han är på frifot imorgon
Citera
2013-05-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
OM han gjort detta så tror jag att minst en person till sitter inne med vad och varför detta skett. Ser han ut att vara kapabel till detta på egenhand
Nej, jag tror absolut inte att han är ensam. Mordet - ja, men inte styckningen och gömmandet. Jag tror att mordet skedde in affekt och att han sedan fick panik och lyckades få någon att hjälpa honom. En av bröderna ligger närmast till hands, men jag känner ingen av de inblandade, så det låter jag vara osagt.
Citera
2013-05-25, 12:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
Ursprungligen postat av ME077
NK: "bara början på ett stort arbete".

Undrar om man kan tolka detta att polisen har fått minskade misstankar mot KJ?

Tolkar detta som att det var fler närvarande vid ritualmordet.

Nej, du ska nog inte tolka detta som något annat än att polisen inser att de har väldigt mycket arbete framför sig med att samla in och sammanställa information för ett eventuellt åtal. Detta kommer att bli en mycket omfattande förundersökning och även om GM skulle erkänna vill man nog ha så mycket det bara går.

Det utesluter inte att det KAN finnas fler inblandade, men det var säkerligen inte det polisen menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in