2013-05-21, 13:00
Medlem
Det borde väl synas om en styckning har pågått där inne i huset..delarna måste ju legat öppet då mps såg dom så snabbt när dom kikade in
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Eftersom det är en byggnad som militären förfogar över så ligger det nära tillhands att tänka sig att ett flertal militärer har kännedom om byggnaden.

Huset ägs av kommunen sedan 2006 enl uppgifter tidigare i tråden. Dock är det rätt klart att rätt många i Boden känner till det + hundratalet andra öde militära objekt i skogarna....

Med andra ord långsökt

Citat:
Ursprungligen postat av poky
"Hur gick det till när kroppsdelarna hittades?
Kenneth Rautio: personerna från Missing People upptäckte en bortbruten fönsterlucka in till den före detta militäranläggningen (trähuset). Rutan var krossad och en ramp ledde upp till fönstret. När de tagit sig in upptäckte de kroppsdelarna ganska omedelbart."

Från aftonbladets livechatt.

ramp som i: planka motsv som använts för att ta sig in. Eller ramp som i just ramp för att kunna baxa in något tungt, typ en kropp för att sedan stycka den.

Att gömma en styckad kropp inne i huset känns ovanligt korkat. Förr eller senare (uppenbarligen förr) så skulle ju någon notera att fönsterluckan var öppen och kollat in.

Jag gissar snarare på att GM har baxat in kroppen i huset, styckat den och plockat med sig väl valda delar för att dumpa dessa på annan bättre plats. Kanske i flera omgångar?

Om man ser till iaktagelser på platsen så syntes ju en bil där den 15:e och sedan var de de här som blev "inbommade" i helgen.

Kan man anta att det är huvud, händer och fötter som saknas? (typiskt film-trick för att inte kunna identifiera någon )
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Styckning sker ju i de flesta fall pga att man vill underlätta transport, alltså en transportstyckning. Kan ju vara så att eventuell GM fått bråttom och inte hunnit fullfölja spridandet av kroppsdelarna. Några har helt enkelt blivit kvar utifall det är så att huset använts som plats för styckning.
Eller för att nåt pucko tror att det omöjliggör identifiering om kroppen saknar t.ex. huvud.
Citera
2013-05-21, 13:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Det kan ju ha bedrivits all form av sluskaffärer i det där jävla ödehuset egentligen. Prostituerade som hållits fångar, människosmuggling, inspelningsplats för snuff ja vem vet. Polisen verkar ju iaf inte haft någon koll på huset. Hur ser ingången ut? Krävs det nyckel eller är det bara att stiga in?
Citera
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Jag har nära kontakt med en kvinna som tidigare haft kontakt med andevärlden, hon bedriver ingen siar verksamhet men har syner som har varit kusligt korrekta(då i framtida händelser). Jag har tidigare i mitt liv varit oerhört skeptisk till övernaturliga händelser, men denna kvinna har gång på gång prickat rätt utan någon som helst vinning, utan det har endast varit en belastning för henne.

Detta uttalade gjorde hon för några vänner någon dag efter försvinnandet;

Hon såg en ensam man i 27-30 års åldern jaga henne när hon sprang från en stuga, han fick tag på henne och ströp henne med en blå sjal,sedan någon dag efteråt fick han hjälp av en man och en kvinna i 37-40 års åldern att begrava kroppen, de flyttade även kroppen ett antal gånger, en gång när det regnade, sista platsen som de begravde henne på var vid en svart vägtrumma vid ett vägbygge (inte nytt). Bilen var blå och 30-35 år gammal

Hon upprepade detta trots att jag berättade om fynd vid/i en stuga! Hon såg dock ingen styckning.

Jag tror på henne som sagt ! Detta låter ju som en efterhandskonstruktion då det stämmer in på misstänkta i denna tråd, men jag vet att hon aldrig varit in på Flashback i hela sitt liv(dessutom invandrare och har problem med att läsa svenska). Hon bekräftade Mb när jag visade bilden som chaufför, hon sa att han var snäll och inte hade med mordet att göra men han och kvinnan har hjälpt till att begrava kroppen då de fick vetskap om mordet.

De har nog begravt halva kroppen där hon såg, borde vara relativt lätt att hitta den svarta vägtrumman vid en vägrenovering, hon kunde inte säga om det var långt ifrån boden dock.

Jag förstår om ni inte tror på syner och andevärld då jag inte gjorde det själv förrän jag fick uppleva märkliga saker som inte gick att förklara bort. Jag vet dock vad jag varit med om och hon har min tillit.

Ps. Jag övervägde att inte ta med vägtrumman då de berörda kan läsa i tråden, men då de säkerligen är bevakade så görs ingen fler flyttning av kroppsdelar/halva, hoppas dock att någon "troende" polis" tittar in i tråden och finner det intressant att besöka vägbyggen med hund.

Till sist sa hon att ett erkännade kommer från GM inom ett par dagar!

Tycker det är fruktansvärt hela historien, och då jag själv har barn så känner jag vädigt starkt för hennes familj och hoppas de får hälp o stöd i sitt bearbetande av sorgen/chocken och att vänner och bekanta ställer uppför dom närmaste tiden.

Hur kommer det sig att hon kunde ta reda så mycket om VB, men inte såg registreringsnumret på bilen, eller vad mördarna hette, eller vilket husnummer stugan hade som hon sprang ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har nära kontakt med en kvinna som tidigare haft kontakt med andevärlden, hon bedriver ingen siar verksamhet men har syner som har varit kusligt korrekta(då i framtida händelser). Jag har tidigare i mitt liv varit oerhört skeptisk till övernaturliga händelser, men denna kvinna har gång på gång prickat rätt utan någon som helst vinning, utan det har endast varit en belastning för henne.

Hon såg en ensam man i 27-30 års åldern jaga henne när hon sprang från en stuga, han fick tag på henne och ströp henne med en blå sjal,sedan någon dag efteråt fick han hjälp av en man och en kvinna i 37-40 års åldern att begrava kroppen, de flyttade även kroppen ett antal gånger, en gång när det regnade, sista platsen som de begravde henne på var vid en svart vägtrumma vid ett vägbygge (inte nytt). Bilen var blå och 30-35 år gammal

Hon upprepade detta trots att jag berättade om fynd vid/i en stuga! Hon såg dock ingen styckning.

Jag tror på henne som sagt ! Detta låter ju som en efterhandskonstruktion då det stämmer in på misstänkta i denna tråd, men jag vet att hon aldrig varit in på Flashback i hela sitt liv(dessutom invandrare och har problem med att läsa svenska). Hon bekräftade Mb när jag visade bilden som chaufför, hon sa att han var snäll och inte hade med mordet att göra men han och kvinnan har hjälpt till att begrava kroppen då de fick vetskap om mordet.

De har nog begravt halva kroppen där hon såg, borde vara relativt lätt att hitta den svarta vägtrumman vid en vägrenovering, hon kunde inte säga om det var långt ifrån boden dock.

Jag förstår om ni inte tror på syner och andevärld då jag inte gjorde det själv förrän jag fick uppleva märkliga saker som inte gick att förklara bort. Jag vet dock vad jag varit med om och hon har min tillit.

Ps. Jag övervägde att inte ta med vägtrumman då de berörda kan läsa i tråden, men då de säkerligen är bevakade så görs ingen fler flyttning av kroppsdelar/halva, hoppas dock att någon "troende" polis" tittar in i tråden och finner det intressant att besöka vägbyggen med hund.

Tycker det är fruktansvärt hela historien, och då jag själv har barn så känner jag vädigt starkt för hennes familj och hoppas de får hälp o stöd i sitt bearbetande av sorgen/chocken och att vänner och bekanta ställer uppför dom närmaste tiden.

Känns tryggt att ett erkännande kommer inom ett par dagar. Då kan ju alla lägga ner nu.
Citera
2013-05-21, 13:02
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
'bästa' sättet att försvåra och dölja eventuella spår är väl ändå att bränna kroppen. det torde inte heller kräva samma psykiska 'hårdhet' som att stycka en kropp. för även om det brända slutresultatet må se för djävligt ut så krävs det 'bara' att hälla t-sprit och släppa en tändsticka.
samtidigt så är det inte alls enkelt att bränna en kropp det vet vi ju tex från linda chen-fallet och det luktar och ryker och måste ofta ske utomhus.

Visst är det så, men om döden har inträffat i exempelvis en lägenhet så är det svårt att elda upp kroppen utan att stycka den först, det är nämligen svårt att transportera en död kropp ur en lägenhet utan att eventuella vittnen kan se detta.

Att elda upp en kropp i en lägenhet går ju, men det är ju inte lika praktiskt som att elda upp den i skogen, om man alltså vill minimera risken för att åka fast.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Finns det ingen i tråden som hört rykten om vem polisen haft svårt att nå?
Citera
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Någon som kan dra lite snabbt vem alla dessa förkortningar är (MB osv)? Och hur dom kan kopplas till fallet.
De är förkortningar på namn som man inte får ge ut på flashback därför använder man initialer eller * istället för en bokstav i namnet
Citera
2013-05-21, 13:03
Medlem
Citat:

Din text makes sense! Hoppas någon kollar upp detta...
Finns ju däremot ganska många vägtrummor på skogsvägar här uppe i norr. Be henne om någon mer detalj där vägtrumman är.. Säkert någon i boden som kan kolla lite i vägtrummor i bodens ytterkanter?
Citera
2013-05-21, 13:03
Medlem
Jag börjar känna lite att det lutar åt KJ trots allt. För det första hans stora intresse för militäranläggningar i trakterna kring Boden och hans intresse för Paintball. Verkar ju ha hållit på med sådant runt det här fortet så han kände till området väl.

Sedan brutaliteten. Ett Aspergermord brukar bero på ett starkt uppdämt hämndbegär. När en person med Asperger känner sig kränkt av någon kan han aldrig släppa detta förrän han har fått utlopp för dessa känslor.

Se exempelvis Erik Ljungstöm som högg en kompis i ryggen eftersom han hade känt sig kränkt på en fest ett år tidigare. Eller ta Härnösandsmördaren Ragnar som högg ihjäl sina syskon och styvpappa med yxa för att han kände sig orättvist behandlad. Båda hade Asperger.

Vi vet också att KJ hade blivit polisanmäld tidigare. Han hade själv skrivit på sin FB "JIPPI JIPPI dom har lackt ner åtalet" eller något i den stilen.
Citera
2013-05-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Hur kommer det sig att hon kunde ta reda så mycket om VB, men inte såg registreringsnumret på bilen, eller vad mördarna hette, eller vilket husnummer stugan hade som hon sprang ifrån?

Exakt, det är problemet med sierskor, varför kan de inte bara säga "kroppen ligger i badrummet på Lindvägen 16" och mördaren heter Kalle Karlsson och bor på Storgatan 1. Mordvapnet är en yxa som ligger i nyponbusken tio meter in i Stadsparken osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in