2013-05-21, 00:20
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtraxxie
Detta är så skumt. Var dit i lördags. Några vänner hade geocachat i området och behövde våran hjälp för dem hade råkat bli igenbommade av en man. Kunde inte ta sig ut med bilen igen. Detta skedde vid skyttebanan. Alltså detta område som polisen är på nu. Mannen som låste för bommen hade noterat att dom var på området men ändå valde han att låsa igen bommen? Vi fick knipsa låset med en bultsax.

Det vi noterade när vi for dit var att andra bommar, så som bommen mot fortet var stängda för tillfället. (vilket dom inte brukar vara). Tänk om det är någon som skulle "dumpa henne" i fortet men märkte att det var igenbommat och fick nöja sig med gula huset som nu är avspärrat.

Skumt..

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
den uppgiften skall du genast lämna till polisen !

Jo, men tänk om denne man tänker likadant? Han tog reg.numret på bilen och nu kollar polisen efter fingeravtryck på det avklippta låset!? Men visst, en bultsax är alltid bra att ha med oavsett..
Citera
2013-05-21, 00:21
Medlem
MrFolds avatar
Hade alltså detta område inte sökts igenom vid tidigare skallgångar trots att det ligger så hyggligt nära senaste (påstådda) observation av VB? (5,5 km)
Citera
2013-05-21, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Nu träffade en till gråsparv mitt öra. KJ:s föräldrar bor på Svartbyleden, inte alls långt från FP, om jag får kalla den så. Och med tanke på att KJ är en MÖP så är FP intressant.
Citera
2013-05-21, 00:22
Medlem
Citat:
Notera att jag skrev att dem inte tog sig ut med bilen igen. De blev alltså inte igenbommade inomhus någonstans utan vägen bommade han igen för dem.

Fattar du inte att den uppgiften kan vara guld värd i ett senare skede.
Detta handlar med stor sannolikhet om mord!
Tro fan polisen skall kontaktas omedelbart låt dom avgöra vad som är intresseant.

Har ni sett en man där som hanterar bommarna kan det vara någon som vill förhindra
tillkomst till området av helt andra skäl än vad du kanske tror. Dom brukar inte vara stängda sa du ju!
Citera
2013-05-21, 00:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Jo, men tänk om denne man tänker likadant? Han tog reg.numret på bilen och nu kollar polisen efter fingeravtryck på det avklippta låset!? Men visst, en bultsax är alltid bra att ha med oavsett..

Tror jag knappast, det är ju först nu som området blir aktuellt. Klart att man ska tipsa, och särskilt personen som såg mannen. Det kan vara en ev. GM...
Citera
2013-05-21, 00:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Tro fan polisen skall kontaktas omedelbart låt dom avgöra vad som är intresseant.

Har ni sett en man där som hanterar bommarna kan det vara någon som vill förhindra
tillkomst till området av helt andra skäl än vad du kanske tror. Dom brukar inte vara stängda sa du ju!

Jag håller med. Uppgiften är sannolikt orelaterad till VB:s försvinnande, men bör ändå rapporteras till polisen i det läge som nu råder!
Citera
Medlem
fbtraxxies avatar
Citat:

Ja, lugna dig. Jag har meddelat våra vänner som vi hjälpte och bett dem ringa polisen.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
https://maps.google.se/maps?daddr=65.826718,21.756947&hl=sv&sll=65.826699 ,21.757195&sspn=0.000549,0.002626&t=w&gl=se&mra=mi ft&mrsp=1&sz=19&z=19

Här ligger huset som nu diskuteras. Är det här fyndet har gjorts?
Citera
2013-05-21, 00:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlarm
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7667183

Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Vem tog regnumret, din kompis?
Citera
Medlem
ME077s avatar
NK: "Området som är avspärrat är en del av el-ljusspåret som flitigt används av motionärer. Det finns också en skoterled inom området som undesöks.
På en av bilderna som Kurirens fotograf Petra Isaksson har tagit synns en stuga eller liknande byggnad, med avspärrningsband runt om.
Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren planerar polisen också att utöka avspärrningsområdet under natten. "
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
http://www.speedyshare.com/kmC43/179173-10151504273219263-1055745263-n.jpg
Det gula huset tidigare idag för två timmar sen.

Vad har det använts till? Bostadshus? Militärförråd? Vad??
Citera
2013-05-21, 00:28
Medlem
fbtraxxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vad har det använts till? Bostadshus? Militärförråd? Vad??

Militärförråd skulle jag chansa på. Eller kanske något slags servicehus till forten. Men egentligen har jag ingen aning. Är bara vad det ser ut som. Igenbommade fönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in