2013-05-21, 16:40
Medlem
Vad händer om man inte finner fler kroppsdelar ganska snart?
Citera
2013-05-21, 16:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag har roat mig att luska i den mörka bilen och kommit längre.
Det rör sig om en mörk bil av kombi-modell.

Stämmer det in på någon av våra namn?

MB har en Mitsubishi L200 alt Toyta King Cab. Den är svart, står längst bak bland bilarna på deras gård, men det är inte vad man kallar kombi. Mer av pickup med kåpa.

En sak är jag nästan säker på och det är att GM inte är ensam. Jag lovar att det finns fler inblandade i detta. Lite clock work orange.
Citera
2013-05-21, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Det låter bra det! Jag tror innerst inne inte heller han är den skyldige, men jag kan inte släppa honom och hans fru med hennes kommentarer helt.
Exet/kompisen är min huvudmisstänkte numero uno och har så varit en längre tid. Jag har långt tidigare tidigare i tråden skrivit i tråden om likheter mellan VB:s försvinnande och vad som hände i fallet Nathalie.
Då var det Nathalies pojkvän som var den skyldige efter att: "Nathalie plötsligt lämnat parets lägenhet utan skor".

I det här fallet tror jag på att exet som också uppenbarligen var den siste som bevisligen sett henne i livet är den skyldige.

Jag delar till stor del dina tankar. Jag är öppen för att han i raseri strypt henne, sen mellanlagrat kroppen någonstans och styckat utomhus eller i det aktuella huset.

Då är det ett svårt case, om han inte lämnat DNA på kroppen eller eventuella förpackningar. Möjligen även i eller runt huset.

Har han styckat henne hemma kommer det vara styrkt inom timmar och sen kommer allt gå som på räls.

Caset blir dock avsevärt konstigare om det är MB och AN. Då blir det en jävla röra.
Citera
2013-05-21, 16:45
Medlem
tekirchs avatar
Är detta HE då, mån tro?
Och vad har han för relation till VB?
Senast redigerad av tekirch 2013-05-21 kl. 16:51.
Citera
Medlem
rillepillehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Tyckte jag läste att platsen där man hittat offret är populär hos människor som promenerar osv, så den verkade inte vara så pass avsides som man trott tidigare i tråden. Kan ha fel..

Om man så sent som i söndags var framme vid huset och inte kunde konstatera något konstigt så har kroppen fraktats dit de två senaste dygnen. Tämligen intressant..

Det stämmer att mycket folk går förbi detta hus, dock så går man oftast på "framsidan" av huset och kollar aldrig till baksidan, Så om det är på baksidan det är uppbrutet så skulle man nog ej se det.

Är uppvuxen i boden och halva nöjet när vi var små var att hänga uppe i dessa fort, haha.

Skulle dock gärna vilja veta vad förkortningarna på alla dessa namn är i tråden så kanske jag kan ta reda på lite mera om dessa människor!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
MB har en Mitsubishi L200 alt Toyta King Cab. Den är svart, står längst bak bland bilarna på deras gård, men det är inte vad man kallar kombi. Mer av pickup med kåpa.

En sak är jag nästan säker på och det är att GM inte är ensam. Jag lovar att det finns fler inblandade i detta. Lite clock work orange.

Ok. Jag ska kolla försöka få en koll om det eventuellt kan ha funnits begreppsförvirring.
Folk kan kalla en pickup för kombi.
Senast redigerad av Akinator 2013-05-21 kl. 16:51.
Citera
2013-05-21, 16:46
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Ja, känns nästan som det är mer än en GM med tanke på det måste varit tungt för en GM att själv handskas med kroppsdelarna, transporten osv.
Dock borde någon i deras närhet märkt av det, ifall det är två personer som samarbetar tillsammans och försvinner iväg då och då de senaste veckorna.

Jag tror på att kroppsdelarna dumpades i stugan väldigt tidig måndag morgon eller söndag natt. Mellan kl. 01-05 kanske..
Citera
2013-05-21, 16:47
Medlem
why123s avatar
Tänk om det blir ett nytt Linda Chen-fall, där man inte kan avgöra dödsorsaken, då är det inte omöjligt att det bara blir brott mot griftefriden.
Citera
2013-05-21, 16:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekirch

Är detta HE då, mån tro?
Och vad har han för relation till VB?
Nej, det är inte han. Ta bort.
Citera
2013-05-21, 16:48
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
Det stämmer att mycket folk går förbi detta hus, dock så går man oftast på "framsidan" av huset och kollar aldrig till baksidan, Så om det är på baksidan det är uppbrutet så skulle man nog ej se det.

Är uppvuxen i boden och halva nöjet när vi var små var att hänga uppe i dessa fort, haha.

Skulle dock gärna vilja veta vad förkortningarna på alla dessa namn är i tråden så kanske jag kan ta reda på lite mera om dessa människor!

Tack. Att kroppsdelar skulle ha legat på platsen i veckor känns då lite otroligt.

Framförallt så är VBs ex KJ (K*arl Krist*ffer J*hansson) intressant då polis ska finnas vid hans adress as we speak, enligt vittnen. Adressen är Flottiljvägen 4c. 3km från ugglegatan där VB bodde.
Citera
2013-05-21, 16:49
Medlem
Kstyles avatar
När Carolin mördades fanns det massvis med fåglar där hon låg, syntes från E10:an..

Hela allt börjar påminna om hennes försvinnande

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carolin-fallet
Citera
2013-05-21, 16:50
Medlem
likearollingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh

Kan inte alla, men AN = An*ika Nordstr*m. VB = offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in