Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-21, 16:33
  #6601
Avstängd
Jag har roat mig att luska i den mörka bilen och kommit längre.
Det rör sig om en mörk bil av kombi-modell.

Stämmer det in på någon av våra namn?
Citera
2013-05-21, 16:33
  #6602
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag är ledsen att behöver fråga detta, det har säkert vevets i tråden (men den är så lång), vem var det som besökte sjukhuset under den aktuella tiden, för en skada?

En man som påstod att han trillat in i ett dörrhandtag. Enligt trådens uppgifter heter han *rik *k. Tror jag. Rätta gärna.
Citera
2013-05-21, 16:33
  #6603
Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar att göra en DNA-analys och fastställa vem kroppsdelarna tillhör?
Citera
2013-05-21, 16:34
  #6604
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Ska vi ta och vara lite mer verklighetsförankrade? GM känner inte BO, helt enkelt. Om så vore fallet skulle mördaren vara haffad för längesedan, så fungerar det. Och GM finner ni inte i länet överhuvudtaget.

Självklart är detta en random händelse, allt tyder på det om ni tar del av det hela lite mer istället för att föra pajas antaganden. Wake up to reality..

Då är det en random person med bra kännedom om området och psykotiska drag.
Jag vet inte varför man skulle döda en random person för att sedan dra iväg en kropp/kroppsdelar ut till en stuga och lämna dem där.
Citera
2013-05-21, 16:35
  #6605
Medlem
Vem var det som V.B. polisanmälde ett antal gånger. Denna person torde vara intressant. Om man jämför med Örebrofallet då en studierektor vid universitetet mördade och styckade sin f.d. älskarinna Eva Magnusson, så kan visst M.B. vara nog så intressant. Läs gärna om psykopater.
Citera
2013-05-21, 16:36
  #6606
Avstängd
En tanke bara: platsen där den mörka bilen ska ha setts skulle kunna passa sig för eventuellt samlag. Faktiskt. För folk som av olika anledningar vill vara ute i naturen.
Så den behöver inte ha med mordet att göra.

I alla fall: den uppgiften är en mörk kombi.

Om bilen nyttjades för att frakta lik eller för samlag vet jag ej.
Citera
2013-05-21, 16:36
  #6607
Medlem
Det måste ju vara någon med lokal kännedom att detta hus inte besöks och är avsides
Citera
2013-05-21, 16:37
  #6608
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En man som påstod att han trillat in i ett dörrhandtag. Enligt trådens uppgifter heter han *rik *k. Tror jag. Rätta gärna.

På vilket vis hade han kontakt med/kände VB?
Citera
2013-05-21, 16:39
  #6609
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Det måste ju vara någon med lokal kännedom att detta hus inte besöks och är avsides

Tyckte jag läste att platsen där man hittat offret är populär hos människor som promenerar osv, så den verkade inte vara så pass avsides som man trott tidigare i tråden. Kan ha fel..

Om man så sent som i söndags var framme vid huset och inte kunde konstatera något konstigt så har kroppen fraktats dit de två senaste dygnen. Tämligen intressant..
Citera
2013-05-21, 16:39
  #6610
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag är ledsen att behöver fråga detta, det har säkert vevets i tråden (men den är så lång), vem var det som besökte sjukhuset under den aktuella tiden, för en skada?

Han heter H*ns E* (a, k)
Citera
2013-05-21, 16:40
  #6611
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldoren
Ang MB kan jag som karaktärsvittne säga att det är en väldigt lugn och behaglig person att vistas runt. Han är allmänt trevlig om än något strikt i sin personlighet. Korrekt kanske är rätt ord... Skulle vilja påstå att han har en typisk "Budomentalitet", utövare vet vad jag menar. MB är hård mot dom hårda brukade man skoja om på klubben...

Jag skulle aldrig satsa mina pengar på att denna man begått något brott. Självfallet är det helt omöjligt att garantera, men det är min personliga reflektion över MB.

Det låter bra det! Jag tror innerst inne inte heller han är den skyldige, men jag kan inte släppa honom och hans fru med hennes kommentarer helt.
Exet/kompisen är min huvudmisstänkte numero uno och har så varit en längre tid. Jag har långt tidigare tidigare i tråden skrivit i tråden om likheter mellan VB:s försvinnande och vad som hände i fallet Nathalie.
Då var det Nathalies pojkvän som var den skyldige efter att: "Nathalie plötsligt lämnat parets lägenhet utan skor".

I det här fallet tror jag på att exet som också uppenbarligen var den siste som bevisligen sett henne i livet är den skyldige.
Citera
2013-05-21, 16:40
  #6612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den väsentligaste faktorn i det här fallet är stabiliteten på proteinet post mortem, och den har jag på rak arm ingen aning om vare sig för HCG eller för några andra gravidindikativa proteiner.

Om hon var gravid kan man väl se vid en obduktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback