2013-05-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Funderar på varför KJ poängterade gul ica kasse till Bodensgrabben om han nu använde den för att gömma kallingar/blodet...
Som jag nämnt tidigare så finns det antagligen tusentals och åter tusentals gula ICA-kassar i bodenområdet, under förutsättning att någon av butikerna där saluför sådana.

Kan ni bodensare ta en funderare på om någon av livsmedelsbutikerna (ICA eller andra) säljer gula kassar just nu?
Citera
2013-05-21, 22:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad menar du med "område som gäller som är intressant efter Bosvedjan". För mycket om karategubbar? Det är en av huvudpersonerna i tråden.

Det som är huvudämne för mig är polisens rapportering inte rena spekulationer.
SÅ fakta först skitprat sen, och tråden är fortfarande ingen faktabas.

Har polisen din sk huvudperson som misstänkt?
Citera
2013-05-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spAix
"Underkläder i en påse

Sent på tisdagskvällen gjordes ytterligare fynd. Enligt vittnen på plats har blodiga kalsonger hittats i en gul plastpåse cirka 400 meter ifrån avspärrningarna.

Polisen har ännu inte velat kommentera om fyndet sätts i samband med kroppsdelarna som hittades under gårdagen. "

Saxat från AB framsida, uppdaterat artikel!

O DÄR KOM DEN GULA KASSEN SOM NÅN HAR TJATAT OM HELA TIDEN !!!

Kan det vara såååå ??
Citera
2013-05-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
En psykopat kan har tudelat sinne utåt kan han vara social och framåt medans inåt gror den mörka sidan som han vill hålla nedtryckt, Tror mer på att den som gjort detta är av misstag genom att VB blivit osams med GM och genom fall eller strypning så måste GM röjja bevisen mot han få ut en kropp hel när det är ljust dygnet runt nu är omöjligt då måste han stycka kroppen i delar för att få ut den!

Mycket möjligt, men tror i det här fallet att din teori är fel, för långsökt.
Citera
2013-05-21, 22:15
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Vilka styckningsdelar är funna? (alt vilka kan det tänkas vara)
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man säger annat område är Bosvedjan och att man ska rapportera om det händer saker runt personens bostad under dagen. Man skriver väl inte speciellt så att ett annat område om det är samma?

Då tycker jag du ska redogöra vilket område som man riktar in sig på och vem som bor där. För det är då inte klart än och ingen har rapporterat något. En tråd är inte någon faktabas om du tror det.

Om du läser i artikeln så ser du att de pratar om fynden och att det är gjort i bostadsområdet Erikslund. De fortsätter sedan med att säga att polisen har rört sig i ett annat bostadsområde, alltså annat område än Erikslund. De har en bild i artikeln också, och den bild är Flottiljväg*n. KJ bor på den vägen.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Hur går pratet där uppe i Boden egentligen... har folket själva misstankar om gärningsmän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappe79
Stugan där man hittade liket är inte avlägsen alls, ovanför är en skyttebana och väldigt många använder sig utav motions spåret som finns i den skogen. Så enligt mig ett sjukt dåligt ställe att gömma kroppen i men men. En vän till mig var där och kollade idag och såg en grå bil som såg extremt racklig ut. Men det som han reagerade på var att föraren hade gått till något föråd/skjul där och sen när min vän gått dit hade han hoppat in i bilen och kört därifrån väldigt fort. Enligt min vän hade bilen sett väldigt racklig ut och det var ingen jeep, så de skulle kunna vara den där kombin som det skrevs om tidigare? vart mycket i just dom där forten när jag var yngre och det finns massa bättre ställen att gömma en kropp än i den där stugan!
skriver från telefonen så lite stökigt med stavning osv.
//

Motionsspår i närheten skriver du...kan det vara så jäkligt att hon faktiskt var ute och joggade och blev överfallen i spåret av någon galning som ströp henne efter en misslyckad vålrdtäkt och i all hast släpade med henne till huset, slängde in henne och återvände senare och styckade henne? Hon skulel ju enligt Fejjan jogga, men det var väl iofs före hon skulle till pluggkompisen eller minns jag fel?
Citera
Bannlyst
Citat:
Det nya bostadsområdet som intresserar dom?

Det är däremot ett annat bostadsområde som just nu intresserar polisen och där det också bor en person som polisen, enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren, bedömer som intressant för utredningen.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897

Var läser man eller tar del av att man konfronterat personen?

Det gjorde man tidigt i utredningen men då hade man ju ingen kropp ingenting. Vänta tills imorgon om provsvaren kommer då suger de honom direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miniryo
Måste bara få veta en sak som jag har missat:

Vilket motiv skulle MB och frun ha för att mörda VB? Jag har sett det med kommentarerna på fb och fattar att MB var karate(?)tränare till VB, men vad för motiv mot VB?!

Är du ute efter att avkräva vattentäta bevis eller vill du veta vad spekulationerna går ut på?
En fråga du först borde ställa dig själv.

Vi som skriver här har sällan möjlighet till att i alla lägen presentera bevis som stödjer våra antaganden. Min inställning är att denna familj inklusive fru och son bör tåla en granskning
utefter det som hitills har framkommit.

Vad är det GW Persson brukar säga om motiv?
Citera
Medlem
Polisen dementerar fynd av påse med kalsonger:

Tidningen Aftonbladet skriver att vittnen uppger att blodiga underkläder har hittats i en gul plastpåse, cirka 400 meter ifrån avspärrningarna. Men det här är uppgifter som polisen dementerar.

- De uppgifterna får Aftonbladet och den som har lämnat uppgifterna stå för. Det är ingenting som kommer från oss eller som vi känner till, säger Erik Kummu, länsvakthavande polisbefäl.

Har det gjort några fynd under kvällen?

- Nej, jag hade kontakt med förundersökningsledaren för 20 minuter sedan och det har inte gjorts några fynd.

Fynd kan ju vara relativt, har ni gjort några beslag under kvällen?

- Nej, vi har inte gjort några beslag och ingen person är frihetsberövad. Läget är oförändrat, säger Erik Kummu.

källa: kuriren.nu
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
aktivitet vid bostaden
BODEN. Ett bostadsområde i Boden har varit högintressant för polisen under tisdagen.

Det är däremot ett annat bostadsområde som just nu intresserar polisen och där det också bor en person som polisen, enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren, bedömer som intressant för utredningen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897
Vilket bostadsområde rör det sig om någon? Titta på bilden.

De skrev att fynden gjorts vid Gammeläng/Erikskund, men det var ett annat intressant bostadsområde=Bosvedjan. Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in