2013-05-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Har det framkommit något vettigt på dom 450 sidorna?
Någon misstänkt?
Funkar inte att läsa igenom allt

Jag tycker att det har framkommit en massa intressant, men tyvärr så saknas det för mycket information. Den lilla information som finns vill polisen inte släppa på. Men utifrån det material som har funnits tillgängligt tycker jag det har förts ett intressant resonemang.

Det som saknas mest är naturligtvis en kropp. Utan den kan man inte ens veta om ett brott har begåtts.

Sedan undrar man lite varför det är så tyst här från personer i VBs närhet och sådana som har känt misstänkta personer. Jag undrar om det beror på att folk inte känner till FB, ogillar FB, är allmänt ointresserade av fallet eller om dom är rädda för något.
Citera
2013-05-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Nej!

kolla efterlyst senaste avsnitt så får du en klar bild av vad som hänt..

www.tv3play.se/format/play?fid=1077

mina 10.000kr frågor,

* Varför lämnade VB vännens hem kl 21.00 på en lördag

* Varför gick hon istället för att få skjuts tillbaka?

om svaret är;
för att kompisen drack öl under kvällen!, blir nästa fråga;

*Han hämtar henne och visste att hon skulle hem, varför började han då dricka??

*Varför är sista mobilsignalen kl 21 från åbergsmasten, ett hundratal meter från där hon senast sågs enligt vännen, samt vid samma tidpunkt?

Någon som sett vännen på stan på senaste?

Enligt vad jag uppfattat av polis och media så är "sista" mobilsignalen från sävastmasten och inte från åbergsmasten, det är ett av frågetecknen att försöka räta ut.
Mobilen måste förflyttas fysiskt från Flottiljv*gen för att få kontakt med sävastmasten. Det indikerar även initiala sökanden redan dag 1 och dag 2 efter lysningen, åberget och terräng mot sävast samt älvstrand bodsvedjan-sävast. Hur kom mobilen i sävastmastens cell/celler ??
Citera
2013-05-20, 17:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Enligt vad jag uppfattat av polis och media så är "sista" mobilsignalen från sävastmasten och inte från åbergsmasten, det är ett av frågetecknen att försöka räta ut.
Mobilen måste förflyttas fysiskt från Flottiljv*gen för att få kontakt med sävastmasten. Det indikerar även initiala sökanden redan dag 1 och dag 2 efter lysningen, åberget och terräng mot sävast samt älvstrand bodsvedjan-sävast. Hur kom mobilen i sävastmastens cell/celler ??

Varför kan du inte tänka dig att mobilen användes sista gången på andra sidan älven mittemot Sävast/Åberget? Här finns många småvägar och mycket av marken har Försvarsmakten som ägare.

För mig är den en stor gåta att nästan alla sökinsatser skett på Bodsvedje-/Sävastsidan av älven.
Citera
2013-05-20, 17:52
Medlem
Citat:

Har du verkligen belägg för att telefonen skulle ha förflyttat sig till Sävast efter att VB lämnade Bodsvedjan? Så vitt jag vet så låg Bodsvedjan inom den sista mastens täckningsområde.
Citera
2013-05-20, 17:54
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:

jaha, sorry!!
Citera
2013-05-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Varför kan du inte tänka dig att mobilen användes sista gången på andra sidan älven mittemot Sävast/Åberget? Här finns många småvägar och mycket av marken har Försvarsmakten som ägare.

För mig är den en stor gåta att nästan alla sökinsatser skett på Bodsvedje-/Sävastsidan av älven.

Har tänkt på den möjligheten och den är definitivt också intressant för sävastmasten kan täcka delar av södra sidan älven också.
Citera
2013-05-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Har du verkligen belägg för att telefonen skulle ha förflyttat sig till Sävast efter att VB lämnade Bodsvedjan? Så vitt jag vet så låg Bodsvedjan inom den sista mastens täckningsområde.

Det enda belägg jag har är att sista signalen kom från sävastmasten och Flottilj*ägen är i radioskugga från den masten. Alltså måste mobilen rent fysiskt flyttas för att få signal från sävastmasten.
Åbergsmasten täcker väl Bodsvedjan men den nämns inte som "sista" signal.
Citera
2013-05-20, 18:37
Medlem
Ja nu får ju alla skeptiker säga vad man vill..
Jag vill inleda följande med att säga
( JAG är ingen knäppgök som vänder mig till spåkärringar stup i kvarten, o sitter med husligt stora telefonräknings skulder föranlett av samtal till betalspåkärrungar.

MEN... Det här är intressant.

En sierska (utländsk sådan, ej boende i Sverige) som jag o nära o kära har vänt oss till (efter goda tips) då vi har tappat bort saker.
Hon har hjälpt oss hitta vänners katter, våra bilnycklar, kamera, viktiga papper ECT ECT. Han har alltid haft rätt !

Kvinnan heter Ammra, sierska och det här är en svensk summerad översättning ;

Flickan" mår bra och hon är i livet. Det är inga "problem",
Flickan finns inte så långt bort från sin bostad. Hon är på ett ställe med en man, troligen hans bostad/ sommarstuga eller liknande. Mannen är upptagen (gift ect), och flickan o mannen har sedan länge planerat att åka långt bort tillsammans.
Det finns en mörkhårig kvinna som är kompis till flickan, hon vet vem den här mannen är som flickan är med. Flickan kommer snart höra av sig till just den kompisen.

Flickan vill inte träda fram nu, allting har blivit för stort, skamligt o att mannen är upptagen. Hon är borta" på grund av kärlek. Mannen är äldre.

Titta noga på flickans kompis, hon har svaret.
………………

OK !? Lite intressant ändå. Vad som än händer framöver så hade jag önskat att några kunde lägga detta inlägg på minnet. För om det här skulle stämma, så är det ju helt jä*la otroligt.
Men som sagt, jag förbehåller mig rätten att inte bli attckerad pga av detta, eftersom detta bara är en teori så länge liksom alla andra här på flash.
Citera
2013-05-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
( JAG är ingen knäppgök som vänder mig till spåkärringar stup i kvarten, o sitter med husligt stora telefonräknings skulder föranlett av samtal till betalspåkärrungar.

En sierska (utländsk sådan, ej boende i Sverige) som jag o nära o kära har vänt oss till (efter goda tips) då vi har tappat bort saker.
Hon har hjälpt oss hitta vänners katter, våra bilnycklar, kamera, viktiga papper ECT ECT. Han har alltid haft rätt !

Flickan finns inte så långt bort från sin bostad. Hon är på ett ställe med en man, troligen hans bostad/ sommarstuga eller liknande. Mannen är upptagen (gift ect), och flickan o mannen har sedan länge planerat att åka långt bort tillsammans.
Det finns en mörkhårig kvinna som är kompis till flickan, hon vet vem den här mannen är som flickan är med. Flickan kommer snart höra av sig till just den kompisen.

Flickan vill inte träda fram nu, allting har blivit för stort, skamligt o att mannen är upptagen. Hon är borta" på grund av kärlek. Mannen är äldre.

………………

OK !? Lite intressant ändå. Vad som än händer framöver så hade jag önskat att några kunde lägga detta inlägg på minnet. För om det här skulle stämma, så är det ju helt jä*la otroligt.
Men som sagt, jag förbehåller mig rätten att inte bli attckerad pga av detta, eftersom detta bara är en teori så länge liksom alla andra här på flash.

Alltså att hon just nu är i "närheten" eller inte så "långt borta" från punkten - hemmet, men att hon o mannen ska snart resa långt bort tillsammans.

Vad som då nära kan menas är ju bra fråga. En stuga i Sävast ?

Ja juste fan ! - glömde VIKTIGT. Citerat :
Mannens fru är inte orolig. Därför måste man titta smart på vem mannen kan vara. Men kompisen har svaret. " slutciterat
Citera
2013-05-20, 18:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

………………

Jag är inte skeptiker, jag är realist och jag upplever, när jag läser detta, att du gav lite för mycket information om henne.

I alla fall så är det åt helvete för osannolikt.
Citera
2013-05-20, 19:04
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Har det framkommit något vettigt på dom 450 sidorna? Någon misstänkt? Funkar inte att läsa igenom allt
Den här tråden börjar till viss del likna tråden om Mordet på Olof Palme med en massa olika spekulationer om vad som hänt och vem som är misstänkt och även med tjuvnyp mellan olika skribenter. Och precis som i MoP-tråden så har allt detta resulterat i ingen större framgång annat än att skribenter är lite småarga och irriterade på varandra.
Citera
2013-05-20, 19:08
Bannlyst
Citat:

Jag köper historian rakt av Ingen attack från mig inte.

Nej, men skämt åtsido, med eller utan Ammra så hade jag tänkt mig något liknande
eftersom jag hela tiden trott på ett frivilligt försvinnande. Men sen skulle jag byta ut den mörkhåriga
kompisen till Mamman, för jag tror Fanta på ett eller annat sätt är inblandad eller vet mer
än hon sagt/säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in