2013-05-21, 16:50
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, känns nästan som det är mer än en GM med tanke på det måste varit tungt för en GM att själv handskas med kroppsdelarna, transporten osv.
Dock borde någon i deras närhet märkt av det, ifall det är två personer som samarbetar tillsammans och försvinner iväg då och då de senaste veckorna.

Jag tror på att kroppsdelarna dumpades i stugan väldigt tidig måndag morgon eller söndag natt. Mellan kl. 01-05 kanske..

Och bara för att det är tungt är det givet att man är flera? Klart man-hjälps-åt-mentalitet? Nää, jag tror på en ensam sjuk jävel. Och det kanske inte var så förfärligt tungt med tanke på att det har framkommit att det är kroppsdelar som hittats, inte en hel kropp.
Citera
2013-05-21, 16:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, känns nästan som det är mer än en GM med tanke på det måste varit tungt för en GM att själv handskas med kroppsdelarna, transporten osv.
Dock borde någon i deras närhet märkt av det, ifall det är två personer som samarbetar tillsammans och försvinner iväg då och då de senaste veckorna.

Jag tror på att kroppsdelarna dumpades i stugan väldigt tidig måndag morgon eller söndag natt. Mellan kl. 01-05 kanske..

Hur tänker du då, att likdelarna mellanlagrats på ytterligare en annan plats innan de flyttats till ödehuset. Det låter väl inte sannolikt.

Mest troligt kom likdelarna dit natten mot söndagen den 5 maj.
Citera
2013-05-21, 16:53
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
Det stämmer att mycket folk går förbi detta hus, dock så går man oftast på "framsidan" av huset och kollar aldrig till baksidan, Så om det är på baksidan det är uppbrutet så skulle man nog ej se det.

Är uppvuxen i boden och halva nöjet när vi var små var att hänga uppe i dessa fort, haha.

Skulle dock gärna vilja veta vad förkortningarna på alla dessa namn är i tråden så kanske jag kan ta reda på lite mera om dessa människor!

MB = Mika*l B*rg (e)
AN = Anni*a Nordstr*m (k, ö)
De två är gifta med varandra. AN har skrivit elaka kommentarer om VB i samband med att hon försvann. MB är/var hennes karatetränare.

KJ = Krist*ffer K*bba J*hansson (o, i, o)
Hennes ex och "pluggkompisen", den person hon sist sågs hos.

Dessa är de personer det mest diskuteras om.

HE = Han* E* (s, k) han kom upp i tråden för att han åkte in till akuten för en skada i huvudet, dagen efter VB försvann.
Citera
2013-05-21, 16:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanill
Och bara för att det är tungt är det givet att man är flera? Klart man-hjälps-åt-mentalitet? Nää, jag tror på en ensam sjuk jävel. Och det kanske inte var så förfärligt tungt med tanke på att det har framkommit att det är kroppsdelar som hittats, inte en hel kropp.

Det var nog en ensam person, mest troligt. Och han behöver inte ens vara en sjuk jävel utan en person som hade lite otur och blev tvungen att göra sig av med en kropp.
Citera
2013-05-21, 16:54
Medlem
likearollingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur tänker du då, att likdelarna mellanlagrats på ytterligare en annan plats innan de flyttats till ödehuset. Det låter väl inte sannolikt.

men det finns uppgifter som säger att hundar sprungit runt där tidigare i helgen/ förra veckan utan att de märkt något. därför är det osannolikt att kroppen legat där då.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Ska vi ta och vara lite mer verklighetsförankrade? GM känner inte BO, helt enkelt. Om så vore fallet skulle mördaren vara haffad för längesedan, så fungerar det. Och GM finner ni inte i länet överhuvudtaget.

Självklart är detta en random händelse, allt tyder på det om ni tar del av det hela lite mer istället för att föra pajas antaganden. Wake up to reality..

Jag tycker alla dina argument är mycket övertygande! Eller vänta nu, du presenterade ju inga argument...
Citera
Bannlyst
Jag vill här kasta in en sak att överväga:

Våldtäkten utanför karatelokalen utfördes av TVÅ gärningsmän.
Karatetjejen blir mördad och vittnen har sett TVÅ misstänkta personer i en bil precis vid fyndplatsen.

Detta öppnar lite för min tidigare teori. Karateklubben inhyser två våldtäktsmän som råkat ge sig på en person som för dom råkade vara bekant.
Hon skulle alltså kunna identifiera dem i efterhand, utan problem.
Alltså ett överfall som slumpmässigt råkade drabba någon som man redan känner.

Problem uppstår. Gärningsmännen stryper henne, kastar in i bilen och transporterar bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag delar till stor del dina tankar. Jag är öppen för att han i raseri strypt henne, sen mellanlagrat kroppen någonstans och styckat utomhus eller i det aktuella huset.
Det fetade kan nog uteslutas eftersom polisen inte verkar anse att huset är brottsplatsen (således för lite blod)

Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Tack. Att kroppsdelar skulle ha legat på platsen i veckor känns då lite otroligt.

Framförallt så är VBs ex KJ (K*arl Krist*ffer J*hansson) intressant då polis ska finnas vid hans adress as we speak, enligt vittnen. Adressen är Flottiljvägen 4c. 3km från ugglegatan där VB bodde.

Polisen är tydligen där för att köra ett varv dörrknackning (till)
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Någon postade vittnesuppgifter om att byggnaden där man hittade likdelarna ska ha varit intakt i söndags, om jag läst rätt vill säga. Hur och varifrån dessa uppgifter kommer vet jag inte. Det var något som postades ett par sidor bak.

Området var tämligen populärt och den senaste veckan har vädret varit fint så människor måste ha haft vägarna förbi för att rasta hundar, springa och andra aktiviteter. Frågan är om man inte kunnat hitta likdelarna tidigare än vad man gjorde då? Kanske har de varit förpackade på så sätt att man inte kunnat märka dem. Ingen aning..
Citera
Medlem
rillepillehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Tack. Att kroppsdelar skulle ha legat på platsen i veckor känns då lite otroligt.

Framförallt så är VBs ex KJ (K*arl Krist*ffer J*hansson) intressant då polis ska finnas vid hans adress as we speak, enligt vittnen. Adressen är Flottiljvägen 4c. 3km från ugglegatan där VB bodde.

Vet mycket väl var det är, hade kunnat åka dit och se ifall några bilar står där ifall det är av intresse!
har ej hängt med alls i denna tråd riktigt men såklart pratas det på stan.

Hur gammal är KJ och var det denna kille som raderat sin facebook?
Citera
2013-05-21, 16:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likearollingstone
men det finns uppgifter som säger att hundar sprungit runt där tidigare i helgen/ förra veckan utan att de märkt något. därför är det osannolikt att kroppen legat där då.

Nej, det är inte osannolikt, likdelarna låg i huset och hundarna var väl inte likhundar utan vanliga hundar.
Citera
2013-05-21, 16:55
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekirch
Är detta HE då, mån tro?
Och vad har han för relation till VB?

Ingen känd relation. Han kom upp i tråden pga detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av zazzy84
Men det finns en mysko sak till,
Det bor en kille i Bodsvedjan som på söndag
morgon förra helgen kring 5-6 på morgonen
ska ha uppsökt vård/ambulans pga av ett stort
jack som gick över hela sidan av huvudet,
Han påstår sig ska ha varit ensammen hemma på
lördagkväll/natt och att han ska ha ramlat mot ett
dörrhandtag hemma ( han säger sig ska ha varit nykter oxå).
Men han sökte inte upp vård förens tidig
söndags morgon, då han larmade ambulans,
Han fick sy ett ex antal stygn i huvudet.

Varför sökte han inte upp vård/ambulansen då olyckan ska
ha inträffat??!

Har det kanske skett nått den kvällen/ natten att han
kanske inte kunnat söka vård??!

Vad gjorde han månne?? Kan ha något med försvinnandet
att göra eller är det bara ett samanträffande?!

Dessutom bor han nära KJ. Men som sagt, ingen annan relation till VB vad vi vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in