Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-21, 11:11
  #6013
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Visserligen, men det tar jag för osannolikt. Det kryllar ju inte direkt av försvunna personer i och runt Boden.

De hittade väl en belgare i Boden för en kort tid sedan.
Citera
2013-05-21, 11:12
  #6014
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En tanke, ja. Man kan då fråga sig varför de valt att inte berätta att hon aldrig var hos pluggkompisen, eller kom dit... kanske medvetet val, om det är på det här viset. Hon kan ha försvunnit redan på eftermiddagen... antingen frivilligt, eller genom brott.
Kompisen hittar väl inte på att hon varit där, han blir ju MT.
Citera
2013-05-21, 11:12
  #6015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Märkligt med tanke på att det har stått att familjen är informerad. Vilken familj syftas det då på?

Ja, detta är ett spektakel.
Man har väl rätt att undra vad de informerat de anhöriga om?
Citera
2013-05-21, 11:12
  #6016
Medlem
En fråga. Följt denna tråd och hittar inte AN vare sig på Facebook med egen profil eller några arga inlägg / uttalanden. Jag vet att hon är MBs fru. Vad gör jag för fel eller är ANs konto nerstängt? Jag såg att någon skrivit att MBs sida var borta och då även hans kommentarer och inlägg, antar att det kanske är samma som med AN eller så är jag helt kass på att hitta. OM någon har en länk eller en fd sida skulle jag gärna vilja läsa Tack på förhand
Citera
2013-05-21, 11:13
  #6017
Medlem
Ptolemaioss avatar
Om kroppen legat där ett tag är det mycket möjligt att hungriga djur gnagt/hackat delar från den och sprungit/flugit en bit bort för att få äta i fred, det behöver bevisligen inte röra sig om styckmord.

En nära vän berättade om en mörk MB som kört runt Bodsvedjan med bara led-belysning tänt runt tiden för försvinnandet. Har bett honom kontakta polisen nu när jag läste om att en mörk bil setts i fyndområdet.
Citera
2013-05-21, 11:14
  #6018
Medlem
cosmic_dancers avatar
Nån som vet varför hon kände sig hotad och vad sagt i polisanmälningarna?
Citera
2013-05-21, 11:14
  #6019
Medlem
-DaRude-s avatar
Någon frågade sig tidigare om det verkligen är omöjligt att hon attackerats av en björn eller liknande. Detta är ju förstås osannolikt om hon hittats INNE i byggnaden, men har man verkligen gjort fynden INNE i huset? Jag har ingen som helst koll på hur rikligt med björn det är i boden men ändå.

Det är inte vad jag tror förstås, klart det lutar mot mord. Bara spekulerar nu.
Citera
2013-05-21, 11:15
  #6020
Medlem
Om även jag ska spekulera,
så är det nog dags för hundar här i Boden också (i vattnet alltså)


Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Nog påminner polisens "diffusa" uttalanden i dessa 2 fall om varandra.

https://www.flashback.org/p25573509#p25573509

så jag finner det illavarslande
Citera
2013-05-21, 11:15
  #6021
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weito
En fråga. Följt denna tråd och hittar inte AN vare sig på Facebook med egen profil eller några arga inlägg / uttalanden. Jag vet att hon är MBs fru. Vad gör jag för fel eller är ANs konto nerstängt? Jag såg att någon skrivit att MBs sida var borta och då även hans kommentarer och inlägg, antar att det kanske är samma som med AN eller så är jag helt kass på att hitta. OM någon har en länk eller en fd sida skulle jag gärna vilja läsa Tack på förhand
Den har varit stängd sedan det började skrivas om henne.
Citera
2013-05-21, 11:16
  #6022
Medlem
Att formuleringen är just "kroppsdelar", och inte "en kropp" låter ju lite som att någonting saknas. Fast jag är inte så inne på liknande fall, om det brukar vara andra formuleringar då? Tycker ju mest man brukar höra att det har hittats "en kropp" i andra fall.
Citera
2013-05-21, 11:16
  #6023
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nån som vet varför hon kände sig hotad och vad sagt i polisanmälningarna?

Nej, det har inte kommit fram, men vi lär väl få ta del av detta sedan i en FUP.

Tusan vad irriterad jag blir om det är en anmälan som visar sig kunna sammankopplas med någon skyldig senare då polisen med bestämdhet sagt att det inte är så.
Citera
2013-05-21, 11:17
  #6024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Ja, detta är ett spektakel.
Man har väl rätt att undra vad de informerat de anhöriga om?

Är det verkligen något att undra över? Dottern är borta, under ett sök efter henne påträffas likdelar. Polisen berättar för familjen att det hittats likdelar men att de ännu inte vet om det är dottern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback