2013-05-21, 22:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
det är oklart vilket det är, men eftersom Erikslund nämns precis innan kan det handla om Bosvedjan även där. Du frågade om bostadsområdet på bilden och det är Bosvedjan. Detta är också diskuterat.

Men nu vill jag ha reda på vilket område som gäller som är intressant efter Bosvedjan och vem som kan tänkas bo där, som är intressant för utredningen.
Det är för mycket om karategubbar och fruar och annat, så det är omöjligt att läsa allt.

Kuriren har utsänd personal på platsen och kan rapportera att det under dagen har förekommit polisiär aktivitet vid dennes bostad.
http://www.kuriren.nu/nyheter/
Citera
2013-05-21, 22:09
Medlem
Fick man fram något mer om gravlyktan som placerades på Ugglegatan? Rätt ovanligt med gravlyktor i ett bostadsområde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
aktivitet vid bostaden
BODEN. Ett bostadsområde i Boden har varit högintressant för polisen under tisdagen.

Det är däremot ett annat bostadsområde som just nu intresserar polisen och där det också bor en person som polisen, enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren, bedömer som intressant för utredningen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897
Vilket bostadsområde rör det sig om någon? Titta på bilden.

Det är bodsvedjan, samma hus som KJ, samma som innan, samma snörasskydd på taket samma loftgång, enligt min bedömning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Hahah, förlåt men du har rätt <3

Har folk pratat i tråden om motiv till att ev. dumpa kroppsdelarna där, eller tänker man sig att personerna inte hunnit återvända till platsen? (Skulle det kan tänkas vara så att en bil som skulle dit och avsluta sitt arbete tvärvände i sista stund när föraren såg att det var avspärrat där?)
Det skulle kunna vara så enkelt att man parkerat vid huset med tanken att ta sig vidare ut i skogen, men väl där har man velat göra sig av med kroppsdelarna så snabbt som möjligt (naturlig reaktion) eller att det dykt upp människor vilket tvingat GM att (i panik) snabbt gömma sin last på en plats där den inte syns. Oavsett så måste personen därefter hela tiden varit medveten om att det varit en tidsfråga innan de skulle hittas.
Citera
2013-05-21, 22:10
Medlem
de400s avatar
Citat:
Yngre förmåga, eller någon som inte har alla hästar i stallet.
Funderar på varför KJ poängterade gul ica kasse till Bodensgrabben om han nu använde den för att gömma kallingar/blodet...
Citera
2013-05-21, 22:10
Medlem
De blodiga kalsongerna som upphittats är ännu inte bekräftat av polisen.

Källa: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846037
Citera
2013-05-21, 22:11
Medlem
Citat:
Men nu vill jag ha reda på vilket område som gäller som är intressant efter Bosvedjan och vem som kan tänkas bo där, som är intressant för utredningen.
Det är för mycket om karategubbar och fruar och annat, så det är omöjligt att läsa allt.

Börja med att läs minst 45 sidor bakåt, så klarnar nog mycket.
Citera
Medlem
sisterroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Denna snubben med kan vara gm. Vän med VB och har en saftig kniv på sin logg.

https://www.facebook.com/77skott

Det är väl han som varit och kommenterat i tråden och talat gott om bland annat MB. Skulle passa in i att GM läser tråden, men något säger mig så starkt att det inte är han. Tror fortfarande på Al*xand*r B*rg.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Det är bodsvedjan, samma hus som KJ, samma som innan, samma snörasskydd på taket samma loftgång, enligt min bedömning.

Man säger annat område är Bosvedjan och att man ska rapportera om det händer saker runt personens bostad under dagen. Man skriver väl inte speciellt så att ett annat område om det är samma?

Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Börja med att läs minst 45 sidor bakåt, så klarnar nog mycket.
Då tycker jag du ska redogöra vilket område som man riktar in sig på och vem som bor där. För det är då inte klart än och ingen har rapporterat något. En tråd är inte någon faktabas om du tror det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-21 kl. 22:13.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indigos
Fick man fram något mer om gravlyktan som placerades på Ugglegatan? Rätt ovanligt med gravlyktor i ett bostadsområde
Vilken anledning det än är till att den stod där är det nog knappast mördaren som har placerat den där.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Hahah, förlåt men du har rätt <3

Har folk pratat i tråden om anledning till att ev. dumpa kroppsdelarna där, eller tänker man sig att personerna inte hunnit återvända till platsen? (Skulle det kan tänkas vara så att en bil som skulle dit och avsluta sitt arbete tvärvände i sista stund när föraren såg att det var avspärrat där?)

Ja, det tycker jag låter rimligt.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad menar du med "område som gäller som är intressant efter Bosvedjan". För mycket om karategubbar? Det är en av huvudpersonerna i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in