Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-10, 19:38
  #601
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Då kommer min följdfråga: Vem skrev inlägget om fyra kvinnor efteråt?

Den person som hade möjlighet att i första hand skriva ett inlägg och efter det skriva ytterligare inlägg...
Citera
2013-05-10, 19:39
  #602
Moderator
OYs avatar
Så här står det på TP:s facebook nu. Och det är ju inte bra om det är fel TP som pekas ut här.

Niblandarihopmigmedenannato*my Pe**son
Citera
2013-05-10, 19:41
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyhe...rticle11710.ab

Jag tycker det är konstigt att man inte vill kommentera om sista mobilsignalen var före eller efter att hon lämnat kompisen. På vilket sätt skulle det kunna påverka utredningen.

Enligt mina uppgifter dog telefonen efter midnatt
Citera
2013-05-10, 19:43
  #604
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Enligt mina uppgifter dog telefonen efter midnatt

Jaha, men då kan du väl lika gärna redovisa var du fått dina uppgifter ifrån, annars är det ju ointressant vad du fått för dig, tycker jag.
Citera
2013-05-10, 19:43
  #605
Medlem
troubleices avatar
Kan någon ge mig en liten sammanfattning om vad som kommit fram hitills? Orkar inte bläddra genom hela tråden men ni pratar om nån "bodengrabb"? Nyfiken!
Citera
2013-05-10, 19:43
  #606
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Då kommer min följdfråga: Vem skrev inlägget om fyra kvinnor efteråt?

Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Den person som hade möjlighet att i första hand skriva ett inlägg och efter det skriva ytterligare inlägg...

Låter möjligt. Vi kan alltså inte avskriva den tesen ännu.
Citera
2013-05-10, 19:45
  #607
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Kan någon ge mig en liten sammanfattning om vad som kommit fram hitills? Orkar inte bläddra genom hela tråden men ni pratar om nån "bodengrabb"? Nyfiken!

Här går det undan. Du får helt enkelt göra som alla andra - Läsa ikapp i tråden.
Tips: börja 20 sidor bakåt.
Citera
2013-05-10, 19:46
  #608
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är svårt att höra vad polisen säger om anledningen till besöket. Du får gärna lyssna själv: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ing-aterupptas
Jag ska titta på den, men FUL sa i den efterföljande intervjun att "dom uppgifter vi har fått är att hon har besökt kamraten"
Citera
2013-05-10, 19:51
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så här står det på TP:s facebook nu. Och det är ju inte bra om det är fel TP som pekas ut här.

Niblandarihopmigmedenannato*my Pe**son
hahahaha, eller hur? nätet dras samman, nerverna kryper utanpå nu

var ju denne som skrev på MPS, denne som Bodengrabb nämnt. Att denne nu raderar sina egna inlägg, ändrar sitt nick på fejan och nu skriver o dementerar att denne nu inte är tom*y är bullshit i mina ögon
Citera
2013-05-10, 19:52
  #610
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Enligt mina uppgifter dog telefonen efter midnatt
Sköld säger, ingen mobilkontakt efter 21:00
Citera
2013-05-10, 19:54
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men lagen om elektronisk kommunikation säger vilket trafikdata som operatörer ska spara och lämna ut när myndighet så begär. Där finns ingen skillnad mellan olika trafikdata, som t.ex. positionering. Allt eller inget är det som gäller.

Nej, men jag antar att en sådan begäran inte kan framläggas utan man först grundar det i de lagstöd polisen förhåller sig till.

Lagen om elektronisk kommunikation verkar väl mer vara den lag fastställer och styr nätoperatörernas verksamhet, d.v.s om de önskar bedriva affärer inom elektronisk kommunikationhar de den lagen att förhålla sig till.

Självklart stipulerar en sådan lag att om behörig myndighet begär ut data från telecombolagen /nätoperatörerna så måste de ha den tillgänglig och också lämna ut den.

Externa aktörers möjligheten att begära ut den måste väl ändå regleras, i för dessa aktörer, relevanta lagar- såsom diverse polislagar ?
Citera
2013-05-10, 19:56
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så här står det på TP:s facebook nu. Och det är ju inte bra om det är fel TP som pekas ut här.

Niblandarihopmigmedenannato*my Pe**son


Jag har en gemensam vän med denna TP. Min vän säger att denna TP är homosexuell.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback