Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-20, 16:18
  #5401
Medlem
Quarrels avatar
Polisen: Polisen i Norrbotten har kontaktat Rikskriminalpolisen
Citat:
- Det var ett förutsättningslöst möte och det är för tidigt att säga vilken hjälp de kommer att kunna ge oss. Nu tar Rikskriminalpolisens medarbetare med sig materialet och ska återkomma till oss när de skaffat sig en helhetsbild av utredningen, säger förundersökningsledare [IB].

I övrigt har inget nytt framkommit i ärendet.
Citera
2013-05-20, 16:23
  #5402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Bodforsen (villaområde) har fått sitt namn efter Bodforsen (fors) där Bodens kraftstation byggdes.

Har hon hamnat i vattnet nedanför (sista) kraftverket spolas ett ev. lik rakt ut i Bottenviken ifall det inte fastnar i något på vägen, tar ibland flera år att hitta folk som drunknat.
Kommer ihåg ett fall där en äldre herre åkte genom isen 5 mil ovanför Boden, och han hittades 3-4 år senare 3 mil nerströms.

Det ser tyvärr inte så ljust ut, jag tycker polisen borde släppa lite uppgifter, om inte annat för att sätta press på ev. gärningsman, eller att MPS kan fokusera på nya områden.
Citera
2013-05-20, 16:25
  #5403
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Ja, och mitt svar handlade där om AF.
F'låt, jag läste inte svaret.
Citera
2013-05-20, 16:29
  #5404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen: Polisen i Norrbotten har kontaktat Rikskriminalpolisen

Rikskrim har betydligt större resurser att följa olika digitala spår som kan vara viktigt i fallet bakåt i tiden så det är ganska förväntat nu när utredningen samtidigt tycks stå och stampa på samma fläck.
Citera
2013-05-20, 16:32
  #5405
Medlem
Har det framkommit något vettigt på dom 450 sidorna?
Någon misstänkt?
Funkar inte att läsa igenom allt
Citera
2013-05-20, 16:46
  #5406
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Antar att du påstår att det är jag som är "tomten"?
Ledsen lilla vän, men jag har inget intresse av smutskasta denna familj, har ingen som helst aning om vilka de är.

Jag tror själv inte att karatetränarens son hade något med våldtäkten att göra, det gick också rykten om att det offret var någon som försökte "förbättra" sitt asyl-läge...
Huruvida Alexande* är homosexuell har jag ingen aning om, AN's hat mot VB är dock i högsta grad relevant, och orsaken till det vore mycket intressant att få fram.
Sedan undrar jag om du hört talas om något som kallas bi-sexuell?

Gör om, gör rätt...

Tycker du verkligen det känns rimligt att AN skulle bli så förbannad på VB för att hon "visste" att AB var gay att hon hellre såg att VB försvann för gott än att den stora hemligheten avslöjades? AB är inte ens ANs son så hon lär knappast ha anledning att känna sig utskämd av den anledningen om så vore .

Och om du inte ens tror själv att han hade med våldtäkten att göra, varför då bidra till att sprida ryktet? Det är trots allt riktiga människor det spekuleras om här så lite ansvar kan man ta för vad man "bidrar" med. Som du kanske märkt blir alla rykten och spekulationer snabbt en trådsanning. Jo jag har hört talas om bi-sexuell,men nu var det ju gay du hade hört att han var.

ANs avsky för VB är däremot intressant i allra högsta grad, för det är inte bara ett vanligt ogillande när man agerar som henne. Och det är fakta. Där ser jag att det kan finnas flera orsaker. Hennes dotter och VB kan tex ha råkat i luven på varandra och AN är väldigt beskyddande trots att dottern är vuxen. Eller tex att AN är våldsamt svartsjuk (det behöver inte alls ha någon grund i verklig händelse) och har fått för sig att VB limmat på hennes man. Det kan alltså handla enbart om ett problem AN har, och jag menar då att låta hela familjen löpa gatlopp för att hon är obetänksam och dum är inte schysst. Finns det något att gå på så visst, men att sprida rykten som det förmodligen inte alls finns belägg för är bara dumt.
Citera
2013-05-20, 16:51
  #5407
Medlem
Kan det vara så att VB hämtades för att jobba in spelskulder, som hon eller
hennes mamma kanske har. I mellersta och södra Sverige så hamnar de
förr eller senare i Köpenhamn.

Här en artikel från nov 2009 i Expressen

http://www.expressen.se/nyheter/expr...att-salja-sex/
Citera
2013-05-20, 16:52
  #5408
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Skulle någon kunna göra en kort sammanfattning har missat 200 sidor och de är så mycket svammel så om någon vänlig själ kan erbjuda sammanfattning blir jag jätteglad
Citera
2013-05-20, 16:54
  #5409
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Har det framkommit något vettigt på dom 450 sidorna?
Någon misstänkt?
Funkar inte att läsa igenom allt

Nja, enligt min uppfattning finns inte mycket att gå på. Den försvunna VB tillbringade en del av lördagen med/hos en manlig bekant som hon tidigare haft någon slags relation till. Denna person säger att hon lämnade honom vid 21-tiden för att gå hem till sin bostad ca 4 km bort. Denna uppgift är vad vi vet inte verifierad av någon utomstående person, även om det finns personer som tror att de kan ha sett VB efter detta klockslag. Denne manlige bekant är inte formellt misstänkt för något i nuläget. En person - en kvinna - med en viss indirekt anknytning till VB gjorde i samband med de inledande sökinsatserna några väldigt otrevliga kommentarer om VB på facebook. Anledning till detta är inte bekant i tråden, men det har fantiserats mycket om det. Vi antar att denna person också hörts av polisen. Inte heller hon är misstänkt för något i varje fall.

I övrigt är det bara spekulationer hit och dit om allt från självmord till överfall av okänd personer eller att hon blivit upplockad av någon annan manlig bekant på sin vandring hem. Det finns dock inga fakta runt henne som tydligt talar för något av dessa scenarion. Flashback har inte fått tillgång till mer detaljerade upplysningar om hur hennes telefon använts innan hon försvann och vet (förstås) heller inget om vad som framkommit vid olika förhör som hållits med olika personer.

Personligen känner jag mig väldigt osäker på vad som kan ha hänt och vill inte gissa i någon riktning egentligen. Det enda jag känner mig relativt säker på är att det INTE är fråga om en olycka.
Citera
2013-05-20, 17:07
  #5410
Medlem
Cinnabars avatar
Det har framkommit oerhört mycket i denna tråd, namn, adresser, sammanhang med mera. Bara att söka för den som verkligen är intresserad.

Vad man vet är att VB var kontaktsökande, ville ha uppmärksamhet så till den grad att folk backade. En tidigare klasskompis berättar att hon blev mobbad och av det troligen tagit sådan skada att hon blivit "annorlunda". Att VB är beredd att kanske passera gränser för att få uppmärksamhet kan ha gjort henne sårbar, kan ha gjort att hon väckte uppmärksamhet hos fel personer i perifera sammanhang. Med detta sagt kan udda existenser ha större hjärta än "vanligt folk", större förståelse. Kanske sitter hon och häckar hos någon, fullkomligt utled på allt. Hon fick nog, och gick under jorden. Även detta är möjligt.

VB har varit oerhört aktiv på nätet, lagt upp flera profiler och har både namn, bild och mejladress på hitta.se. De flesta nöjer sig med de uppgifter som bolagen tar in via folkbokföringen. Jag tyckte att detta var lite extremt, hon ville verkligen vara möjlig att bli "hittad".
__________________
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 17:10.
Citera
2013-05-20, 17:09
  #5411
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det har framkommit oerhört mycket i denna tråd, namn, adresser, sammanhang med mera. Bara att söka för den som verkligen är intresserad.

Vad man vet är att VB var kontaktsökande, ville ha uppmärksamhet så till den grad att folk backade. En tidigare klasskompis berättar att hon blev mobbad och av det troligen tagit sådan skada att hon blivit "annorlunda". Att VB är beredd att kanske passera gränser för att få uppmärksamhet kan ha gjort henne sårbar, kan ha gjort att hon väckte uppmärksamhet hos fel personer i perifera sammanhang. Med detta sagt kan udda existenser ha större hjärta än "vanligt folk", större förståelse. Kanske sitter hon och häckar hos någon, fullkomligt utled på allt. Hon fick nog, och gick under jorden. Även detta är möjligt.

Om du börjar ett stycke med "vad man vet" så tycker jag det är ren desinformation när du inte kan hålla dina personliga spekulationer om VB:s personlighet och inre självsliv borta ur texten.
Citera
2013-05-20, 17:13
  #5412
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Har det framkommit något vettigt på dom 450 sidorna?
Någon misstänkt?
Funkar inte att läsa igenom allt

Nej!

kolla efterlyst senaste avsnitt så får du en klar bild av vad som hänt..

www.tv3play.se/format/play?fid=1077




mina 10.000kr frågor,

* Varför lämnade VB vännens hem kl 21.00 på en lördag

* Varför gick hon istället för att få skjuts tillbaka?

om svaret är;
för att kompisen drack öl under kvällen!, blir nästa fråga;

*Han hämtar henne och visste att hon skulle hem, varför började han då dricka??


*Varför är sista mobilsignalen kl 21 från åbergsmasten, ett hundratal meter från där hon senast sågs enligt vännen, samt vid samma tidpunkt? (edit, detta är fel, skall vara sävastmasten, en bit från platsen hon senast sågs)



Någon som sett vännen på stan på senaste?
__________________
Senast redigerad av mikkelberg 2013-05-20 kl. 17:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback