2013-05-22, 10:54
Medlem
Pressmeddelande från polisen...

http://www.polisen.se/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Utredningen-fortsatter-med-oforminskad-styrka/
Citera
2013-05-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
En användare tog sig friheten att "gissa" vilka kroppsdelar som hittats i huset, vilket gjorde att folk trodde att det var sanning. Detta ovanstående av MrFold är det närmaste vi vet i nuläget, förutom att kroppsdelarna "avlägsnats från kroppen". Så att de hittat fötter osv, det vet vi inte.
Ja det verkar i alla fall inte troligt att det skulle vara huvudet eller bålen eftersom man då hade kunnat säga på en gång vem det var och vilket kön det var.
Om man styckar en kropp så är det vanligen i första hand för att den blir enklare att transportera. Man vill nog inte öppna buken för det blir väldigt slafsigt. Jag tror det normala är att man avskiljer huvud och extremiteter från bålen. Eftersom varken huvud eller bål har hittats så blir slutsatsen att det borde vara extremiteterna man har hittat i huset, men vi vet inte med 100% säkerhet.
Jag tror i alla fall att resten av kroppen är betydligt bättre gömd, kanske helt destruerad. Dessa kroppsdelar placerades i huset för att någon skulle hitta dom och veta att VB var död.
Polisen har själv sagt att dom hade fått tips om att söka i det aktuella området redan i början av utredningen. Man undrar vem det var som tipsade.
Citera
2013-05-22, 10:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123jag123

http://www.polisen.se/Aktuellt/Press...inskad-styrka/

Ett tips är att alltid kolla datum innan man publicerar något.
Citera
2013-05-22, 10:56
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du menar att alla slaktare och jägare i hela världen är potentiella mördare.

Nja, h*n menar nog utöver såna som händelsevis råkar ha lön för att göra ovanstående. Det Är ett illavarslande tecken att plåga djur i ungdom/barndom.

http://www.psykopat.se/barn-psykopat.php
http://www.psykopati.se/25952956
Citera
Medlem
Citat:
Du menar att alla slaktare och jägare i hela världen är potentiella mördare.

Inte alls, men det finns en del fall där mördare varit djurplågar
e i yngre dagar.
Citera
Medlem
morbrostewarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123jag123

http://www.polisen.se/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Utredningen-fortsatter-med-oforminskad-styrka/

gammal
Datum för pressmeddelande
2013-05-21 18:00
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Ett slemmigt underliv?! Hmm? Sekret kommer ju ut ur könet. Det vet du väl om du har ett kön? Det är ju aldrig riktigt helt snustorrt. Eller jo det kan det väl i och för sig vara. Med män vet jag dock inte hur det ser ut. Men det kommer väl ut från dom också. Nånting? När jag har tvättat kalsonger har det i alla fall varit olika slags fläckar.

Ja det kan droppa ut lite sperma ibland ja om man är kåt. Det har du rätt i.
Citera
2013-05-22, 10:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
En användare tog sig friheten att "gissa" vilka kroppsdelar som hittats i huset, vilket gjorde att folk trodde att det var sanning. Detta ovanstående av MrFold är det närmaste vi vet i nuläget, förutom att kroppsdelarna "avlägsnats från kroppen". Så att de hittat fötter osv, det vet vi inte.

Om det stämmer att man hittat armar och händer så tyder väl formuleringen OCH på att händerna avskiljts från armarna?
Varför skulle man göra så om det är en sk transportstyckning?
Citera
2013-05-22, 10:58
Medlem
Bundyss avatar
KJ's pappa äger en sådan bil de efterlyser. Bilen som hade tvärstannat och vänt vid fyndplatsen när de såg avspärrningen.
Citera
2013-05-22, 10:59
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ett tips är att alltid kolla datum innan man publicerar något.

Haha!

För övrigt, apropå din kommentar om jägare och slaktare, så tror jag att det rent fysiskt är ett kortare kliv (om än mikroskopiskt kortare) att stycka en kropp om man gjort det på t.ex. grisar och kor. På samma sätt som jag tror att steget mot att rikta ett vapen mot en människa är mindre om man hållit i ett vapen tidigare, som man ev. har gjort om man är jägare. Med detta sagt menar jag inte att det psykiskt behöver vara någon koppling däremellan.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys
KJ's pappa äger en sådan bil de efterlyser. Bilen som hade tvärstannat och vänt vid fyndplatsen när de såg avspärrningen.

Hur vet du det?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys

Intressant. Hur vet du det? Inget regnr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in