Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-25, 00:40
  #12601
Medlem
Woolyhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han var ju berusad. Han hade erbjudit VB skjuts men hon hade avböjt pga hans berusning. Detta kommer ju från honom själv vid förhör med polisen i början av utredningen. Det kan ju stämma för grannar har ju sett honom komma med systempåse med öl eller annan alkoholhaltig dryck. Vad jag hört förut av folk som känner till honom så brukade han knappt aldrig dricka. Kan det vara så att VB fått honom att köpa alkoholen? De skulle kanske ha en myskväll. VB börjar dricka och då börjar känslorna för MB krypa fram. Hon messar MB och har kanske en kärleksförklaring till MB inför KJ. KJ gillar inte detta alls och lackar ur och stryper henne eller något annat.

Vad tror ni om det scenariot?

Att det handlar om svartsjuka/kärleksgnabb är det mest troliga ja, sen är frågan hur och varför.
Dödsorsaken kanske vi får reda på nästa vecka, det kan säkert avslöja en hel del av motivet?!
Strypning tex = personlig svek / svartsjuka.
Citera
2013-05-25, 00:41
  #12602
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han var ju berusad. Han hade erbjudit VB skjuts men hon hade avböjt pga hans berusning. Detta kommer ju från honom själv vid förhör med polisen i början av utredningen. Det kan ju stämma för grannar har ju sett honom komma med systempåse med öl eller annan alkoholhaltig dryck. Vad jag hört förut av folk som känner till honom så brukade han knappt aldrig dricka. Kan det vara så att VB fått honom att köpa alkoholen? De skulle kanske ha en myskväll. VB börjar dricka och då börjar känslorna för MB krypa fram. Hon messar MB och har kanske en kärleksförklaring till MB inför KJ. KJ gillar inte detta alls och lackar ur och stryper henne eller något annat.

Vad tror ni om det scenariot?

Jag började tänka i bilder och såg en rasande aspergerunge på fyllan lyfta en liten thaibrud i halsen medans hon pratar i telefon. Blev oerhört lustigt.
Men, jag tror inte ens det behöver vara så intrikat. Dåligt ölsinne och lite diagnoser så kan vissa göra stor skada av liten anledning.

Om skriken stämmer tyder det ju på att VB haft någon slags chans att värja sig i början. Kanske fick hon en smocka eller ett knivhugg - alltså en impulsiv grej utan avsikt att döda.
När hon börjar skrika så ballar KJ ur och tystar henne snabbt, antingen med knivhugg i halsen eller genom att strypa henne.

I ett sånt fall kan ju mordet vara en "spontan" grej som sker på impuls över vad som först var en mindre osämja.
Styckingen är nog gjord mest för att förenkla.
Citera
2013-05-25, 00:43
  #12603
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
det skulle vara fel att ha detta intresse och gå omkring i militärkläder osv...
.

Jo, då har man inte alla hästar hemma om man går omkring i militärkläder i ett land som inte varit i krig på 100 år.
Citera
2013-05-25, 00:44
  #12604
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men det är för folk som oftast inte blir antagna till militärtjänstgöring. För krigsskadade och man ratas på mönstringen. KJ hade inte klarat testerna tex.


De killar jag känner har också av olika anledningar inte gjort militärtjänsten, men vet ni varför???
Finns massa olika anledningar!
Jag är glad över att dessa killar har de intresse dom har, sammanhållningen och allt runt omkring.
Bättre att vara ute i skog och natur än att hänga på krogen tex.

Deltagande i airsoft bygger till stor del på hänsyn och eget ansvar och föreningar som sysslar med airsoft ofta har stränga regler angående hanteringen av utrustningen!

Det är inte bara att springa och leka som många verkar tro....
Citera
2013-05-25, 00:46
  #12605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han var ju berusad. Han hade erbjudit VB skjuts men hon hade avböjt pga hans berusning. Detta kommer ju från honom själv vid förhör med polisen i början av utredningen. Det kan ju stämma för grannar har ju sett honom komma med systempåse med öl eller annan alkoholhaltig dryck. Vad jag hört förut av folk som känner till honom så brukade han knappt aldrig dricka. Kan det vara så att VB fått honom att köpa alkoholen? De skulle kanske ha en myskväll. VB börjar dricka och då börjar känslorna för MB krypa fram. Hon messar MB och har kanske en kärleksförklaring till MB inför KJ. KJ gillar inte detta alls och lackar ur och stryper henne eller något annat.

Vad tror ni om det scenariot?

ja nånting åt det hållet är min gissning med.KJ känner sig avisad och kränkt.tar livet av henne genom strypning,får panik och dumpar sedan större kroppsdelar på olika ställen.
händerna hamnar i en soppåse,container, sedan gone forever
Citera
2013-05-25, 00:47
  #12606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Haka inte upp dig på en enstaka detalj, löjligt. Jag bor i Skåne, har noll koll på hur trafikerat området är, dock säger kartbilden att det inte är en genomfartsled, det är ett skogsområde och före detta militärt område med ett flertal militära byggnader, (de med svart tak), jag vet av erfarenhet vad det är för typ av omgivning.D et är skog, många småvägar, ingen genomfartstrafik, lite återvändsvägar osv. Folk brukar vanligtvis inte vara ute med hunden eller motionera i ett sådant område mitt i natten, biltrafiken bör ha varit sparsam och förutsättningen för mig är att kroppsdelarna hamnade på fyndplatsen nattetid.

Dock kan vi konstatera att GM ansåg att området var tillräckligt "safe" för att dumpa en kropp, ev. efter föregående styckning.

Men det var en bra observation, bara väntade på att den skulle komma.

MPS kanske inte skulle lyssna så mycket på vad som skrivs här då hade de kanske sökt där tidigare men med lokalkännedom så uteslöt man det då det stämde in på många kriterier för en dålig plats ;-)
Citera
2013-05-25, 00:49
  #12607
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Jo, då har man inte alla hästar hemma om man går omkring i militärkläder i ett land som inte varit i krig på 100 år.


Inte lönt att förklara för dom som inte förstår bättre tydligen...

Det är exakt samma som att folk klär sig på andra sätt tex annat intresse eller musiksmak osv.
Citera
2013-05-25, 00:49
  #12608
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Undra vem som är störd!!!
Känner många utav dessa killar, och det är BRA killar!
Blir så J-A irriterad på allt skitsnack om att det skulle vara fel att ha detta intresse och gå omkring i militärkläder osv...
Snacka/skriv inte det ni inte har en aning om!

Då ska jag berätta en hemlis för dig, jag går också omkring med militärkläder till vardags, förmodligen lika ofta som KJ, dock gör jag inte det på min fritid mitt på stadens torg iförd bushrag och en vapenreplika i handen, min hjärna fungerar inte på det viset, det finns en skillnad. Jag tar min morgonjogging i grannskapet klädd i kläder lämpade för det, inte iförd skyddsmask och rånarluva trots att det är svinkallt.

Jag tror absolut att KJ med anhang är bra killar, åtminstone var KJ en bra kille, det kommer att visa sig. Det är inget fel på att spela soft air och klä sig i militärkläder, däremot synkar inte de små grå som de borde om man tapetserar hela sitt liv med vapenromatik samtidigt som man har ögonlösa grodor och uppsprättade katter i bagaget.

Du gör dig själv en bjärvtjänst som reagerar på lösryckta detaljer istället för att hoppa upp tre fyra pinnhål och se allting lite mer ur ett helikopterperspektiv, bara säger!
Citera
2013-05-25, 00:52
  #12609
Avstängd
speedskaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men det är för folk som oftast inte blir antagna till militärtjänstgöring. För krigsskadade och man ratas på mönstringen. KJ hade inte klarat testerna tex.



jag var inom luftvärnet på lv7 1991, riktigt mycket fältdagar, ungefär 80 av 230, vi hade självklart legenden m*ts petterss'on då som regementschef. nuförtiden är ju mats mest känd att vunnit en massa på tv4 grannyran, hursomhaver bättre man kan man inte få, han ansvarar sen flera år för hemvärnet inom lule/boden, även här dominerar han fullständigt! extrem legend!
Citera
2013-05-25, 00:52
  #12610
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag började tänka i bilder och såg en rasande aspergerunge på fyllan lyfta en liten thaibrud i halsen medans hon pratar i telefon. Blev oerhört lustigt.
Men, jag tror inte ens det behöver vara så intrikat. Dåligt ölsinne och lite diagnoser så kan vissa göra stor skada av liten anledning.

Om skriken stämmer tyder det ju på att VB haft någon slags chans att värja sig i början. Kanske fick hon en smocka eller ett knivhugg - alltså en impulsiv grej utan avsikt att döda.
När hon börjar skrika så ballar KJ ur och tystar henne snabbt, antingen med knivhugg i halsen eller genom att strypa henne.

I ett sånt fall kan ju mordet vara en "spontan" grej som sker på impuls över vad som först var en mindre osämja.
Styckingen är nog gjord mest för att förenkla.

Kan det vara så att VB faktiskt pratade med MB när något hände, just därför vet AN att VB "INTE" är i livet? Hon vet kanske, rätt åt kackerlackan? Nä, långsökt?
Citera
2013-05-25, 00:54
  #12611
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då ska jag berätta en hemlis för dig, jag går också omkring med militärkläder till vardags, förmodligen lika ofta som KJ, dock gör jag inte det på min fritid mitt på stadens torg iförd bushrag och en vapenreplika i handen, min hjärna fungerar inte på det viset, det finns en skillnad. Jag tar min morgonjogging i grannskapet klädd i kläder lämpade för det, inte iförd skyddsmask och rånarluva trots att det är svinkallt.

Jag tror absolut att KJ med anhang är bra killar, åtminstone var KJ en bra kille, det kommer att visa sig. Det är inget fel på att spela soft air och klä sig i militärkläder, däremot synkar inte de små grå som de borde om man tapetserar hela sitt liv med vapenromatik samtidigt som man har ögonlösa grodor och uppsprättade katter i bagaget.

Du gör dig själv en bjärvtjänst som reagerar på lösryckta detaljer istället för att hoppa upp tre fyra pinnhål och se allting lite mer ur ett helikopterperspektiv, bara säger!


Jag är betydligt mer insatt och nära än du tycks förstå!

(Jag har dock INGET med KJ att göra)

Och gillar inte då det kastas skit i onödan!
Citera
2013-05-25, 00:54
  #12612
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Inte lönt att förklara för dom som inte förstår bättre tydligen...

Det är exakt samma som att folk klär sig på andra sätt tex annat intresse eller musiksmak osv.


Har ni klisterdekaler från olika knivfabrikanter på fönsterrutan därhemma, är det vanligt i Boden? Vet inte riktigt var det är tänkt att man ska ha de här dekalerna, om de var tänkta för bilen, eller småglin som tapetserar någon dörr, men fönstret?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback