2013-05-19, 23:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det är ju inte ovanligt att man plugga ihop på universitetet som en social grej även om man inte läser samma saker. Så det behöver inte betyda något. Det kan ju även vara så att VB skulle samtidigt hjälpa KJ med hans studier samtidigt som hon höll på med sitt. Sedan är det ingen som vet om de verkligen skulle plugga ihop eller om det bara var något hon sa. Inte heller så konstigt.
Och vilka studier bedrev KJ? - Skulle det inte kunna vara så att KJ skulle skjutsa henne till studiekamraten (som förslagsvis befann sig i Luleå eftersom hon varit synlig där; en uppgift som ej dementerats, alt. att hon skulle uträtta ett ärende på Smedjan, för att sedan skjutsas tillbaka till Boden)? - Har någon sett henne anlända till KJ:s bostad? - Har någon sett henne gå därifrån? - Nej, här finns inga säkra uppgifter. - Ska vi gå på KJ:s tidigare uppgifter (nu borttagna) så erbjöd han sina tjänster i form av bilskjuts mm.
Citera
2013-05-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De där cellsnacket ger jag inte mycket för. - Vet du den exakta positionen för Åbergsmasten, Sävastklinten, osv? - Tror du att polisen vet det?

Det kallas celler där man delar in ytor som basstationen skall täcka med tillräcklig effekt, det blir som ett lapptäcke kan man säga.
Polisen vet garanterat masternas positioner på metern samt vilka celler/områden de täcker.
Citera
2013-05-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och vilka studier bedrev KJ? - Skulle det inte kunna vara så att KJ skulle skjutsa henne till studiekamraten (som förslagsvis befann sig i Luleå eftersom hon varit synlig där; en uppgift som ej dementerats, alt. att hon skulle uträtta ett ärende på Smedjan, för att sedan skjutsas tillbaka till Boden)? - Har någon sett henne anlända till KJ:s bostad? - Har någon sett henne gå därifrån? - Nej, här finns inga säkra uppgifter. - Ska vi gå på KJ:s tidigare uppgifter (nu borttagna) så erbjöd han sina tjänster i form av bilskjuts mm.

Smedjan stängs kl.16.00 på lördagar, hur skulle hon hinna dit från Boden?
Citera
2013-05-19, 23:37
Medlem
Om en person är försvunnen så är det viktigt att veta vad som hänt under den sista dagen.
Vem har sett sist hur VB var klädd och vilken tid har hon lämnat hemmet? Jag har följt tråden och förstår inte riktigt hur den sista dagen såg ut för uppgifterna ändras hela tiden. Det är bara polisen som vet antagligen. Men det är det som är viktigt för att jobba i rätt riktning och komma åt GM. Har hon pluggat i träningskläder? Varför byter man inte kläder i så fall?
Jag har själv varit i Boden flera gånger och gått den där sträcka någon gång mitt på dagen och har inte träffat en enda person. Jag skulle integå den här vägen ensam kl.21
Har området runt flygfältet genomsökts?
Varför ringde inte VB till någon om hon skulle åka med någon till ett annat ställe (stuga etc.) på en lördagskväll? Det kunde hända bara om hon litade helt på denna person. Eller var det någon sjuk människa som hade kontakt med henne och visste var hon skulle och väntade bara på rätt tillfälle.
Citera
2013-05-19, 23:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagodinna
Smedjan stängs kl.16.00 på lördagar, hur skulle hon hinna dit från Boden?
Om 15:42 stämmer som sista facebookinlägg blir det kärvt. - Frågan är ju då om hon kan ha setts i närheten av Smedjan. Är allt i Luleå stängt kl. 16:00? - Och vad säger vittnet JH i dag? - Hur säker är han på sin observation?
Citera
2013-05-19, 23:47
Medlem
troubleices avatar
Har inte följt tråden dom senaste dagarna... Men någon skrev om att polisen tror att hon gömts i fortet? Källa?

Nu är hon ju med all säkerhet död iallafall. Nu har det gått så jäkla länge sen hon försvann
Citera
2013-05-19, 23:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagodinna
/.../ Jag har själv varit i Boden flera gånger och gått den där sträcka någon gång mitt på dagen och har inte träffat en enda person. Jag skulle inte gå den här vägen ensam kl.21
Det hade ingen vettig människa gjort - och VB hade väl bott i Boden ett tag och läst om rån, våldtäkter, rattfylla mm. Härtill hade hon gjort flera polisanmälningar som kan misstänkas ha med olaga hot att göra. - En sak är att vara lite naiv och tro alla om gott; en annan att utsätta sig för uppenbara risker. - Hur mycket hade en taxi kostat?
Citera
2013-05-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang bilden på Flottiljvägen 4C visades.
Var det i samband med att polisen var på besök eller har tidningen listat ut var kompisen bor?
Kanske har aftonbladet lutat sig mot uppgifter i tråden samt luskat ut var dörrknackningen ägde rum för att leta upp huset.

Citat:
2013-05-13, 11:38
jjsgirl

Kompisen hon pluggade hos innan hon försvann var Kristoff*r Kibba Johanss*n, som för övrigt enligt källor även är ex-pojkvän till VB. Killen poserar med diverse vapen på varenda bild på facebook.

https://www.facebook.com/krist*ffer.k.johanss*n.3

Citat:
2013-05-14: Aftonbladet träffade i går den manlige bekante. Han vill inte säga någonting om den där kvällen för drygt en vecka sedan.

– Ni kan gå igen, säger han bara och stänger igen dörren. Mannen, som är i 20-årsåldern, är förhörd av polisen och inte misstänkt för något brott.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16769049.ab

Vidare tycks aftonbladet också luskat reda på vem kompisen som mottog Sms:et är.
Det har vi här i tråden tyvärr gått bet på än så länge.

Citat:
Aftonbladet kunde i dag berätta att hon under lördagen skickade ett sms till en manlig bekant.

– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16751024.ab
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-20 kl. 01:08.
Citera
2013-05-20, 01:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kanske har aftonbladet lutat sig mot uppgifter i tråden samt luskat ut var dörrknackningen ägde rum för att leta upp huset.

Vidare tycks aftonbladet också luskat reda på vem kompisen som mottog Sms:et är.
Det har vi här i tråden tyvärr gått bet på än så länge.
Men kan man vara säker på att de knackade på hos rätt ex?

Och som jag trodde, Bodengrabb postade sitt första inlägg i tråden den 10 maj kl 14:37, efter presskonferensen.

Finns det en GM så har h*n deltagit i sökandet. Eller vad tror du Bodengrabb, var det GM du pratade med?
Citera
2013-05-20, 01:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
https://www.flashback.org/t2110827

Här har vi en försvunnen kille, numera hittad drunknad, där TS uttryckligen skriver att brodern inte är självmordsbenägen. Alla möjliga teorier om mord och brott pågick, utifrån att brodern inte ansågs vara benägen att ta livet av sig, trots att jackan hittades i vattnet. Man draggade resulatlöst och först efter ett par månader flöt han upp en bra bit bort.

Samma sak kan ha hänt här. VB kanske inte ville ha skjuts, utan behövde egentid för att tänka igenom sitt liv, eller om hon drabbades av en akut panikattack. Hon kan mycket väl ha hoppat i ån, utan att hittas, och förr eller senare återfinns hon. Det är svårt att dragga efter drunknade, det bevisas gång på gång. De flesta slår ifrån sig tanken på att hoppa i iskallt vatten, men det är trots allt ett snabbt sätt att ta livet av sig, om man nu känner så. För bara tio månader sedan sökte hon på en låt med texten "jag saknar dig" och om studierna gick trögt (plugga en lördag), samtidigt som hon hade ett tungt bagage (någon som retade upp henne, tidigare upplevelser under uppväxten, jobbig flytt, utanförskap, mobbing med mera, olycklig kärlek och en oengagerad mor) kan hon ha gett upp. Uppenbart identifierade hon sig med texten "jag saknar dig". Det kan ju vara att hon bara saknade sitt gamla liv i Thailand. Hur kul är det att leva i Boden?

Det här med "annorlunda" som ofta kommer på tal kring VB, vad innebär det? Var hon frånvarande stundvis, inne i sig själv? Att hon ger intryck av att vara en aktiv tjej, som tränar, ställer frågor med mera är ändå bara ett skrap på ytan, vi vet inte vad hon egentligen bar på för minnen eller upplevelser.

Om polisen trots förhör inte hittar något, återstår olycka eller självmord, och jag tror att hon mycket väl kan ha valt att hoppa i ån, allra helst om hon inte känt någon större uppbackning hemifrån och fått söka själsligt stöd hos äldre bekanta.

Jag tycker att det där om att hon skickade ut flera meddelanden under kvällen kan tyda på något slags upprop, eller farväl. Det var inget direkt rop på hjälp, i så fall hade polisen berättat det. Detta sägs vara något känsligt, och då tror jag på att hon mådde dåligt, eller lindade in ett avsked.

Finns andra trådar finns på det temat, personer som före självmordet skickar ut flera meddelanden.

Att hon försvann efter 21 kan också vara logiskt, om hon ville hoppa i vattnet osedd och gå dit utan att bli iakttagen. Hon kanske till och med var svartklädd från topp till tå (utom skorna) av en anledning?

Även om vi inte vet vad som hänt tycker jag att alla som mobbar andra, eller försöker göra det, ska tänka efter före. Som jag skrev innan, har VB tagit livet av sig, har alla som medvetet behandlat henne illa en delskuld i tragedin. Det gäller AN, det gäller bloggaren, det gäller mobbande klasskompisar, och den som skickade sms-et (troligast).

Du vet att alla som drunknat inte varit självmordsbenägna? Olyckor händer, i synnerhet män på fyllan ställer sig och vill pinka i vattnet. Kvinnor är inte lika angelägna om detta förfarande dock. Du får ta och ge dig nu. Skulle jag sammanfatta dina teorier så skulle VB vara en pårökt (av hasch såklart) brud som sökte uppmärksamhet hos män över 50 år, mobbad varje dag, knullade med ett x, trots sitt pårökande så har hon alltså klarat av studier av kaliber över medel (fast du deklarerat påtagligt många ggr att alla som röker på är sinnesslöa) lägg därtill att att VB, enligt dina hobbydiagnoser har Aspberger. Ser du att din logik inte är sammanhängande och att den är ologisk? Du får gärna ha teorier, men beta av dom en efter en.

Jag tror inte VB tagit sitt liv iaf.
Citera
2013-05-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantomen
Om jag har förstått det hela rätt så är detta VB:s ex-pojkvän https://www.facebook.com/alexander.flygare.* (5)

Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Skulle snarare gissa på S*b*asti*n Flygare isf. Han heter Al*xand*r i mellannamn. Annars heter tränarens son Al*xand*r om det är just det förnamnet du är ute efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Exet heter Alex*nder Fly*are

Vad vet vi då om denne Flyg*re?
Enligt denna källa bor han ca 150 m från VB.
20år
Sammanboende med modern som deltagit i söken och hemmet ligger geografiskt utefter den väg VB bör ha tagit hem.
Vad tyder på att denne kille bör rannsakas utöver att han finns i hennes perifera krets i egenskap av ex-pojkvän?
Umgicks dom fortfarande?
Vad är Fl*gares relation till KKJ?
Citera
2013-05-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men kan man vara säker på att de knackade på hos rätt ex?

Och som jag trodde, Bodengrabb postade sitt första inlägg i tråden den 10 maj kl 14:37, efter presskonferensen.

Finns det en GM så har h*n deltagit i sökandet. Eller vad tror du Bodengrabb, var det GM du pratade med?

Jag får det till att aftonbladet gått på flashbacks uppgifter när de uppsökt den dom förmodar är studiekamraten. Vidare har det väl förekommit uppgifter i media som omnämner bodsvedjan som det område hon vistades i under em/kvällen? Här är jag osäker.

Vad ägnade sig f.ö A.S.F åt på dagarna? (Alex*nder Seb*sti*an Flyg*re *=a)
Arbete, studier?
Vad ägnade han sig åt under lördagkvällen 4/5?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-20 kl. 02:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in