2013-05-21, 21:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Den är otroligt lik MB:s bil.

Fast hans bil såg lite mer "hanterad ut". Reagerade iaf på att den stod väldigt inklämd mot garageporten. Regnr var absolut omöjligt att se.
Citera
2013-05-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Enligt NSD så har rampen funnits där över ett år.

Misstänkte att det var något i den stilen.

Det som är ytterst märkligt är att GM har lagt kroppsdelar här. Det verkar inte logiskt alls eftersom det bara var en tidsfråga till att de skulle hittas. Dessutom har han ju tydligen lyckats gömma resten av kroppen bättre. Enligt någon var det bara händer och fötter som har hittats i huset. Då finns i stort sett dessa alternativ.

1. Han är helt förvirrad och agerar helt irrationellt.
2. Han har velat att någon skulle hitta detta. Ibland så lägger mördare ut spår eftersom dom någonstans vill bli avslöjade.
3. Det är ett villospår. Det är inte kroppsdelar från rätt person eller något liknande.
4. Det har någon sorts pervers rituell betydelse.
Citera
2013-05-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Givetvis har du rätt i det. Jag skulle inte li det minsta förvånad om GM lyckats skära sig i handen under "arbetets gång". Sannolikt är det just huvudet som saknas dessutom, om vi ska betrakta frågan utifrån statistik.
KJ har foton på då han skurit sig i tummen...OT
Citera
Medlem
Bara en tanke.. KJ har lagt ut flera bilder på hunden, och skapat väst osv till den. Men han har inte skrivit något om att hunden har dött? Är det ett påhitt eller har han helt enkelt inte skrivit? Känns ju lite underligt att han stoltserar med hunden på bilder och sen inte yttrar något som helst om saknad, tankar eller liknande över "olyckan" med hunden.
Behöver ju inte betyda någonting, men det var något som slog mig nu.

Tycker det är fruktansvärt det som uppdagats nu sista dygnen. Jag tror GM går att hitta i bekantskapen, kanske hos KJ eller vem hon nu pluggade med den kvällen hon försvann.

Förresten, hur var det med styvpappans fisketur? Frågan dyker upp lite då och då men ingen verkar utreda saken närmre.

Sen tycker jag det är rätt idiotiskt att folk inte verkar tänka fullt ut. Jag har aldrig själv hamnat i situationen så jag kanske tänker fel men om en person anmäls försvunnen i en stad - så är väl ALLA konstigheter värt att nämna för polisen? Inte bara sådant som skett närmsta hundra meterna från offrets bostad, utan överlag i och utanför orten personen bor på? Och även en tid efter, särskilt då när inga framsteg gjorts? Jag tycker nämligen att det verkar dyka upp många "nya" tips från folk som lagt märke till både det ena och det andra, men inte sagt något till polisen förrän NU när andra övertydliga kopplingar kunnat göras, såsom bilar med mystiska människor, lustiga män som bommar igen platser och underliga lukter. Jag menar inte alls att hoppa på nån nu, men för mig är det lite underligt att man inte säger till på en gång, för säkerhets skull, när man upplever något utöver det vanliga när sånt här pågår?
Vet man inte om att nåt hänt så går det ju inte att säga till såklart, men i Boden vet väl de flesta om att nåt hänt nu
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Kriminologiprofessorn är också övertygad om att det är en man i hennes närhet som har begått brottet och fyndplatsen inte är en brottsplats, utan en dåligt vald dumpningsplats.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846015

Jaha då är det samma sak här ett nära relations mord.
Inte brottsplatsen utan bara dumpningsplatsen.
En transport styckning. Brukar vara en karl dom är ihop med, så det blir väl nästkommande en fd pojkvän.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-21 kl. 21:36.
Citera
2013-05-21, 21:34
Medlem
troubleices avatar
GW säger också i princip att brottsplatsen kan mycket möjligt vara i en lägenhet eftersom den är styckad. (Svårt att diskret förflytta en kropp från ett sådant ställe)

KJ bor väl i lägenhet??...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToderSWE
Efter att ha lyssnat på GW så har jag en känsla av att det måste vara kj eller någon nära vän till han

Styvpappan då? Helt uteslutet ? Jobbade inte han på mekanisk verkstad? Brukar inte de köra runt i pick-uper?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToderSWE
Om han ska fly runt i den bilen länge så kan dom väll bara skicka ut nån heli samt några civilbilar som spanar runt lite så lär han ju vara fast, antar att dom redan gjort det dock. Så bara vänta och se. Annars lär ju dom ska ge all information till gw så har vi ett namn på den misstänkte inom 1 timme

Intrycket jag fick av den var att den var ett repobjekt med tanke på placeringen på gården. Har för mig att det var någon EUR-pall eller liknande på motorhuven också. Kan iofs vara något han arrangerat.
Citera
2013-05-21, 21:35
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Eller MB? Tror ni att KJ har en sån bil? Kan KJ ha hjälpt till att dumpa kroppen men inte gjort brottet?
Fick ett sms tidigare där ngn tror han skyddar MB

Men då är frågan hur känner MB och KJ varandra? Just nu verkar VB vara det enda som binder de två med varandra, finns inget annat som pekar på att de känner varandra.
Citera
2013-05-21, 21:36
Medlem
Vet man om det är en ensam gärningsman, kan ju lika gärna vara två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
GW säger också i princip att brottsplatsen kan mycket möjligt vara i en lägenhet eftersom den är styckad. (Svårt att diskret förflytta en kropp från ett sådant ställe)

KJ bor väl i lägenhet??...
Borde inte poliserna märkt ngt då de förhörde, alt var in hos KJ?
Om de hade hundar borde de väl markera? Stycka en kropp i en lägenhet utan att lämna ngt verkar svårt...
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kriminologiprofessorn är också övertygad om att det är en man i hennes närhet som har begått brottet och fyndplatsen inte är en brottsplats, utan en dåligt vald dumpningsplats.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846015

Jaha då är det samma sak här ett nära relations mord.
Inte brottsplatsen utan bara dumpningsplatsen.
En transport styckning.
Och det är fifty-fifty att han är ostraffad förut. Så det är långt ifrån säkert att det är typ en kriminell knarkare vi letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in