2013-05-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag var och sökte vid Aldersjön förra veckan på eget bevåg. På högra sidan längst in, sett från parkeringen fanns ett litet skyddsrum av något slag i form av en fyra meter hög kulle med uppstickande rör och lock. Ärligt talat kände jag en dålig lukt när jag var där, men jag fick känslan av att lukten kom från den bakomliggande tjärnen där det var myrmark. Vinden låg på från denna lilla tjärn. Någon närmare koll gjorde jag aldrig eftersom luckan inte var öppen och jag uppfattade att lukten inte kom från skyddsrummet/kullen, men det kan ju vara på något sådant ställe som delar av kroppen förvaras. Jo jag vet att det är långsökt.

Lucka/lock... tja, det skulle ju kunna stämma med vad den där sierskan pratade om i ett tidigare inlägg.
Citera
2013-05-21, 15:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hmm funderar på det här olyckliga kärleksdramat som hon skrev om, och då en som va upptagen.
Är det möjligen samma scenario här en som tar vänsterprasslet av daga och styckar för att få ut kroppen.

De andra delarna om dom nu skulle legat ute är väl inte så intakta med tanke på vilda djur osv.
Det gäller nog att rappa på här om man ska finna mer.

Det är svårt att släppa, hon hade tydligen SMS-kontakt med MB under lördagskvällen då hon försvann. Det har också från flera olika håll sagts att de haft ett förhållande.
Citera
2013-05-21, 15:31
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Seriemördare? Vem är föregående offer? Vem är nästa?

Nu snackar vi om den mentala profilen av mördaren alltså. Skillnad på om hon mördats av någon som t ex varit otrogen med henne och velat undanröja henne och på om hon mördats av någon som gjórt det av ren lust.

Jag har bara så svårt att se varför en "otrohetsmördare" skulle bemöda sig med att få in kroppsdelar i ett ödehus.
Citera
2013-05-21, 15:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är svårt att släppa, hon hade tydligen SMS-kontakt med MB under lördagskvällen då hon försvann. Det har också från flera olika håll sagts att de haft ett förhållande.

Okej, det är den som bor på Färöarna eller? Den som är gift. Har dom smsat?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-21 kl. 15:41.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nu snackar vi om den mentala profilen av mördaren alltså. Skillnad på om hon mördats av någon som t ex varit otrogen med henne och velat undanröja henne och på om hon mördats av någon som gjórt det av ren lust.

Jag har bara så svårt att se varför en "otrohetsmördare" skulle bemöda sig med att få in kroppsdelar i ett ödehus.
Och varför skulle en seriemördare bemöda sig med det?
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
I en del fall är det väl så att mördaren haft ihjäl en person i rena ilskan (hårt slag, fall mot stengolv, knuffat utför en trappa) och sedan utfört styckningen i panik.

Då behöver det inte handla om en sjuk person. Men däremot måste man väl vara litet speciell om man ger sig på att stycka.
Eller ha lite speciella erfarenheter. Jag har ju utfört vad som måste beskrivas som en ovanligt komplicerad styckning under min utbildning. Jag antar att det skulle vara lite annorlunda att stycka någon som jag kände, men om jag var i en situation där min frihet det närmaste decenniet hängde på att jag skulle stycka en kropp, så skulle jag med all sannolikhet klara av det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns det bara en bloddroppe eller två kan de nog få fram om hon var gravid, så är det skälet till styckningen så var det nog ett jäkla projekt i onödan.

Fast blodet kan väl inte ge indikationer på eventuellt släktskap med misstänkt mördare på samma sätt som ett delvis utvecklat foster?
Citera
2013-05-21, 15:35
Medlem
Revelationss avatar
Hmmmm, brist på empati för att kunna stycka en kropp i delar.
MB fru har visat noll empati mot tjejen.
Citera
2013-05-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Lite mer krävs - det är proteiner, inte DNA man letar efter då - men har man hela lemmar borde inte mängden var något problem. Hurpass snabbt alfa-fetoprotein och det andra man tittar efter bryts ner i lik har jag dock dålig koll på.
Behövs inte alls mycket blod. Man letar efter hcg hormoner som kvinnor vanligtvis inte har i så stor utsträckning om kvinnan inte är gravid eller har en tumör i vissa fall. Vid ett missfall sänks inte hormonet på en gång, däremot ganska snabbt, men man bör ändå kunna se att ett barn har funnits. Finns ju de som fått ett missfall vilket kunnat ses på tester. Ett vanligt blodprov kan bevisa hcg-nivån.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Eftersom det lutar åt styckmordshållet, så tänkte jag det kunde vara en idé att länka den här utmärkta sammanställningen, så att alla kan bilda sig lite vad gäller denna typ av mord:

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=256.0
Citera
Medlem
Är det en möjlighet att GM har lagt in en hel kropp i huset och sen har djuren "styckat" den under dom här mer än 2 veckorna? Är det en möjlighet? Jag vet inte hur korparna kan äta på en människa om dom flyger iväg med delar..

Jag förstår inte varför man lämnar kvar vissa kroppsdelar och inte andra. Det kan väl inte vara svårt att ta med sig samtliga kroppsdelar samtidigt?
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, det är den som bor på Färöarna eller? Den som är gift.

Nej, som jag har uppfattat det så är den MB som diskuterats i tråden Mika*l B*rg (e). Karatetränaren, det var hans fru som skrev de elaka kommentarerna på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in