2013-05-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Ytterst tragiskt som det verkar just nu! VB är med största sannolikhet död och har hittats i en stuga. Jag hade hoppet om att det var ett frivilligt försvinnande men den teorin är nu borta. Kanske för att man är optimist i grunden?

För det första vet vi väldigt lite ännu men det troligaste är ju att man har hittat VB död.

I såna här fall är det alltid bäst att utgå från det värsta. Det måste i alla fall polisen göra.
Att ha som huvudteori att hon är frivilligt försvunnen eller att det var självmord är helt meningslöst. Sådana teorier är det liksom ingen idé att ödsla kraft på. Innan man vet något skall man utgå ifrån människorov eller mord. Sedan är det väl upp till var och en att tro vad man vill.

Vi är mest imponerade över MPS. Detta är en organisation som är till stor hjälp för polisen och dom gör det utan ersättning frivilligt så vitt vi vet. Att vara den som hittar ett lik i skogen kan ju inte vara kul men man måste ändå känna en viss tillfredsställelse om man hjälper till att lösa ett fall.
Citera
2013-05-21, 09:53
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
HON ÄR DÖD. Jag har fått detta bekräftat från samma individ som ingick i Missing Peoples sökgrupp. Denna person har bekräftat för mig att han funnit en avliden kropp på denna plats! Vet ännu inte om det är inne i huset eller utanför. Vet heller inte skicket på kroppen. Han mår sjukt dåligt och det är inte riktigt läge att fiska ut info från han. Får se om jag kan gräva fram fler saker. Återkommer!

Va fan... finner inga ord.
Om det nu är sant. Hoppas de tar den sjuka jäveln. Inte en chans att hon tog livet av sig.
Citera
2013-05-21, 09:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Haha! Ett gevärsskott i Norrbotten är inget man ringer polisen till. Där är det jaktsäsong året runt, dygnet runt om man säger så...

Kan hon ha blivit vådaskjuten? Misstagen för ett djur då?
Det verkar farligt i Norrland.
Möter men inte björn så kan man bli misstagen för en.
Citera
2013-05-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
kommer man kunna se presskonferansen live över internet eller på tv ? isåfall vars?

kuriren.nu ska sända den live
Citera
2013-05-21, 09:55
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Haha! Ett gevärsskott i Norrbotten är inget man ringer polisen till. Där är det jaktsäsong året runt, dygnet runt om man säger så...

Jo, men fan om man hör ett skott i närliggande område som den försvunna under samma tidpunkt måste man väl åtminstone dokumentera det. Det har t o m hänt att folk skjutits av ren olycka i jaktsammanhang. Det måste väl t o m norrlänningar förstå.
Citera
2013-05-21, 09:58
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, blåljuspersonal som kom till platsen där den arma kvinnas huvud var placerat i köket (minns ej namnet på namnet på kannibalen just nu) fick krishjälp.
Annars har ju blåljuspersonal mental beredskap för det mesta. Plocka delar av kroppar efter de som körts på av tåg och T-bana, skära ner hängda personer etc.
Vissa yrkesgrupper borde ha ständig krishjälp då.
Styrkan har man i varandra, att bearbeta tillsammans med de som var med.

Isakin nånting hette kannibalen. Kvinnan hette Helle. Det där var en efterlängtad FUP.

Håller med dig helt. En hel kropp oavsett hur rutten den är tror jag inte är i närheten lika obehaglig som ett ensamt huvud.
Citera
2013-05-21, 09:58
Medlem
Likbilen åkte precis mot det området vart fynden är gjorda men han inte följa och se vart exakt den åkte.
Den hade kanske bara annat jobb i närheten?
Citera
2013-05-21, 10:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Isakin nånting hette kannibalen. Kvinnan hette Helle. Det där var en efterlängtad FUP.

Håller med dig helt. En hel kropp oavsett hur rutten den är tror jag inte är i närheten lika obehaglig som ett ensamt huvud.

Tack! Jag satt här och grubblade över vad de hette!
Nä, det är nåt fruktansvärt att se ett huvud för sej själv. Värre än nåt annat tror jag.
Citera
2013-05-21, 10:04
Medlem
Camoplasts avatar
Mord eller självmord, det får vi veta kl 12.00
Senast redigerad av Camoplast 2013-05-21 kl. 10:18.
Citera
2013-05-21, 10:04
Medlem
sisterroses avatar
Någon som är i närheten av platsen och kan hålla koll på om det dyker upp likbil eller dylikt.

Antar att man inte skickar efter likbil för kroppsdelar. Bara om större delen av kroppen är med. Eller?
Citera
2013-05-21, 10:05
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror starkt på likfynd kanske i flera delar... eller så är det kroppen i samband med byggnaden i sig och vad som hittats där som gjort fyndet ännu obehagligare. Kanske har man funnit tecken på obehagliga aktiviteter (snuff osv) dessförinnan hon dog. Men lutar väl mer mot ett vanligt likfynd och det är klart att en död människa räcker för att man ska inkalla krisgruppen, inte minst om kroppen legat där en bra tid och påbörjat förmultningsprocessen.

Vad är "snuff" om man får fråga?
Citera
2013-05-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Någon som är i närheten av platsen och kan hålla koll på om det dyker upp likbil eller dylikt.

Antar att man inte skickar efter likbil för kroppsdelar. Bara om större delen av kroppen är med. Eller?

Se mitt inlägg ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in