2013-05-10, 17:24
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
fann detta när jag snokade runt på fb..
inlägg av denne sk expojkvän

https://www.facebook.com/Diskrimineringsombudsmannen/posts/524158894289643

Oj en flashbackare. Min syn på gemene kvinnohatare kvarstår!
Citera
2013-05-10, 17:25
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tycker det är konstigt att hon går från löpning direkt hem till någon för att plugga. Avstånden verkar inte vara enorma, hon borde kanske duschat och bytt kläder innan.

Påpekandet om gula påsen behöver inte vara konstigt, bra att känna till när man letar efter henne.

Kanske kompisen har dusch? Kanske hade hon rena kläder hos denna kompis?
Citera
2013-05-10, 17:28
Medlem
Att hon skulle befunnit sig hemma hos den här TP i Bodsvedjan verkar ju ganska klart. Det är precis två km från hans hus till hennes. Men om man går från hans hus till hennes så passerar man inte igenom skogen eller några fort. Det verkar vara någon sorts flygfält, en fotbollsplan och ett villaområde. Att dom letar i skogen måste alltså bero på att den sista telefonsignalen kom därifrån. Men hur stort område täcker en sån där antennmast? I alla fall säger polisen att kamraten bor inom mobilmastens täckningsområde, så att man tror att hon skulle vara ute i skogen är lite underligt, särskilt med tanke på att det tog minst ett dygn innan dom började tala om att det kunde vara ett brott. Det är ju nästan otänkbart att hon frivilligt skulle ha tagit omvägen i skogen efter klockan tjugoett på kvällen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916
Citera
2013-05-10, 17:29
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Kanske kompisen har dusch? Kanske hade hon rena kläder hos denna kompis?

Hon hade samma kläder på sig när hon gick som när hon kom dit enl "kompisen"
Citera
2013-05-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det gjorde jag ingen bedömning om alls. Jag ville bara reda ut att gula ICA påsar inte är det minsta ovanliga.

Blev nog något missförstånd nu. Har inte syftat på dig. Sorry om det lät så.
Citera
2013-05-10, 17:33
Medlem
Hejsan!

Nu är jag också medlem på ett internet-forum för jag tänkte dela med mig med lite fakta.

Jag är hundägare, boende i området, jobbat i skogen i 40 år och varit jägare lika länge. Det finns INTE björn i det området som dem söker flickan i. Hur vet jag det? Jo för jag har tränat och motionerat hundar i det området sen några år tillbaka och det finns inget som bevisar att björn finns i det området. Varken spår eller spillning.

Det har också pratats om kläder här i diskussionen. Jag har sett en Luleå Hockey väska med kläder i, i området som hade brunnit. Saken med dem kläderna är att dem såg jag redan på senhösten i fjol.
Citera
2013-05-10, 17:33
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Fast "motionera" kan ju betyda långpromenad också, hon kanske inte svettades så lätt heller.

Thailändare brukar,tro det eller ej, inte svettas lika lätt som människor som normalt lever ländre norrut!
Motionera kanske är ett något mer modernt ord för att ha sex? Jag kommer ihåg när jag var en liten pojk och det fortfarande fanns butiker som hyrde ut porrfilmer på vhs. Då kallades dessa och den berörda avdelningen gymnastikfilmer!
Citera
2013-05-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Hon hade samma kläder på sig när hon gick som när hon kom dit enl "kompisen"
Hon har motionerat i sängen med expojkvännen och sen pluggat innan hon försvann
Citera
2013-05-10, 17:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att hon skulle befunnit sig hemma hos den här TP i Bodsvedjan verkar ju ganska klart. Det är precis två km från hans hus till hennes. Men om man går från hans hus till hennes så passerar man inte igenom skogen eller några fort. Det verkar vara någon sorts flygfält, en fotbollsplan och ett villaområde. Att dom letar i skogen måste alltså bero på att den sista telefonsignalen kom därifrån. Men hur stort område täcker en sån där antennmast? I alla fall säger polisen att kamraten bor inom mobilmastens täckningsområde, så att man tror att hon skulle vara ute i skogen är lite underligt, särskilt med tanke på att det tog minst ett dygn innan dom började tala om att det kunde vara ett brott. Det är ju nästan otänkbart att hon frivilligt skulle ha tagit omvägen i skogen efter klockan tjugoett på kvällen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916

Hon hittas inte inom närområdet kring vännens bostad, då utvidgas sökområdet succesivt. Skogsområdet är intressant då mobilen kan ha varit där och påslagen, ett område hon inte tar sig till ensam vid den tiden på dygnet. Övertygad om att polisen misstänker brott, och att det är en kropp man letar efter, den måste hittas för att kunna gripa någon. Vem som ska grillas tror jag polisen redan har en bestämd uppfattning om.
Citera
2013-05-10, 17:37
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hon har motionerat i sängen med expojkvännen och sen pluggat innan hon försvann

Är det va han säger??
Citera
2013-05-10, 17:39
Medlem
"Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^"

Tycker det är väldigt få liknande inlägg tidigare. Oftast skriver hon om vad hon har gjort.

Inlägget säger att hon ska ut "nu" och motionera. Och "sedan" till kompis och plugga. Jag antar att motionera betyder en joggingtur i skogen och att sedan (åka/gå) till en kompis och plugga.

När hon joggar borde hon inte ha skolböckerna med sig men däremot när hon ska till kompisen och plugga.

Kompisen säger att han fick en kasse av honom för att ta böckerna i. Alltså tyder ju som flera kommit fram till redan att hon borde ha haft böckerna hos honom sedan innan.

Om nu den kompisen var någon slags kk eller liknande och hon oftast var där och pluggade så varför inte lämna kvar böckerna där? De hade ju kanske varit där innan?

Att hon skulle blivit överfallen av Björn, en björn, lo, dvärg, järv eller någon främmande person, den sannolikheten är väldigt liten.

Skulle det kunna vara så att det finns en annan person som är svartsjuk för att hon varit hemma hos "en kompis" och pluggat. Att hon la ut det inlägget kan tyda på att hon vill göra någon svartsjuk, särskilt när hon la in "^^" i slutet. Personen kan spionerat på henne vägen dit, sett att hon varit där, blivit arg och sedan när hon kommit ut därifrån för att gå hem sett henne och så har något hänt där?
Citera
2013-05-10, 17:40
Medlem
Jag bara undrar hur hennes familj såg ut.
Var mamman Thailändska och pappan Svensk?
Hade hon några syskon?
Hur länge hade hon bott i Sverige?

Mamman ska ju ha bettet sig lite märkligt efter försvinnandet, som om hon inte brydde sig. Kan man helt utesluta att familjen kan ha med försvinnandet att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in