2013-05-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Alltså, hennes läggning är ju information. Klart det är viktigt när man försöker pussla ihop vad som har hänt.

Jag tycker att det är jävligt märkligt att hon har blivit anmäld försvunnen först på tisdag. Någonting skumt inom familjen...

Känns ändå märkligt att diskutera det, som om läggningen i sig skulle ha betydelse. är det något svartsjukedrama så är det ju inte konstigare än svartsjuka bland heterosexuella människor....
Citera
2013-05-10, 11:47
Medlem
just_a_girls avatar
Lite märkligt tycker jag det är att hennes mor suttit på Facebook hela veckan, med undantag från förra lördagen då dottern försvann, då verkar hon inte ha skrivit något alls medan hon annars varit in där dagligen och kommenterat något.
Citera
2013-05-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Känns ändå märkligt att diskutera det, som om läggningen i sig skulle ha betydelse. är det något svartsjukedrama så är det ju inte konstigare än svartsjuka bland heterosexuella människor....

Håller med. Förstår inte varför det ens har kommit på tal. Har inte sett nåt på hennes fb som skulle peka åt att hon var lesbisk.
Citera
2013-05-10, 12:05
Medlem
XsliteXs avatar
Alltså är det ingen som nappar på spåret att hon har setts i smedjan i Luleå i lördags e.m. en kille som skrev på MSP's facebook pockade på att han hade sett henne.. enkelt att kolla övervakningsfilmer..

Och detta som den "synska" sade bör kollas upp, min mamma hade borta en ring som en synsk man hittade, även en bekants hund som återfanns "vid ett grustag under en kraftledning" så att hon kan finnas i en stuga mellan Luleå-Boden känns ju inte helt omöjligt..

Men hur som helst så vet Polisen möe mer än dom säger... dom måste ju ha koll på hela hennes bekantskapskrets, gått igenom datorer, kollat vilken mobil hon har eftersom vissa smartfåns kan spåras via gps även om dom är avstängda, ex samsungs modeller..
Citera
2013-05-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan det vara så att hon var lesbisk? Hon hade ju lite typiskt manliga intressen. Pluggade till ingenjör och höll på med kampsport. Sedan hennes text om att hitta den perfekta partnern där hon skriver lite skämtsamt om tjejer.

Skulle man kunna tolka hennes sista meddelande som att hon skulle ut i skogen och träffa någon varefter dom skulle hem och ha lite kul i sängen. Hon avslutade ju meddelandet med ^^.

Sedan det här med hennes kontaktsökande på nätet. Det jag tänker på är ju att hon kanske var på väg att träffa någon ny partner men i stället gick i en fälla.

Skulle vara intressant att få mer information om henne från dom som kände henne och hennes familj.

Ibland blir man oroad över inkrökta individer här. Att bilda sig en uppfattning om hennes sexuella läggning, grundat på hennes studieval, är helt befängt. Vi är många hetero-tjejer som är utbildade och jobbar/har jobbat i många år med ”typiskt manliga” yrken.

Att sedan försöka spinna vidare på en gammal grej som cirkulerat i åratal, på olika sajter på nätet, höjer inte min uppfattning om sådana individer. Den är inte märkvärdigare, än att både män och kvinnor är tänkta att dra på smilbanden vid punkt 5.

Tidpunkten för telefonens sista signal känns som en avsevärt viktigare punkt. Uppgifterna går isär när det gäller den. Frågan är om hon var ute och motionerade efter sista inlägget, eller om hon motionerade mellan de två sista inläggen.
Citera
2013-05-10, 12:16
Medlem
Mer som den synska skrivit på missing peoples facebooksida:

"..den stugan jag sett är inte i bästa skick men ok, känns som om hon är med nån där.."

.."den syn jag har är att stugan ser ut att ha tappat färg eller är väldigt matt röd mer i grått och räcket har varit vitt men tappat färg på många ställen så trä är mer synligt så ser jag detta???? "

En stuga innan Boden och nära asfalt och bebyggelse. Skoterled el liknande i närheten skriver hon också.
Citera
2013-05-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Mer som den synska skrivit på missing peoples facebooksida:

"..den stugan jag sett är inte i bästa skick men ok, känns som om hon är med nån där.."

.."den syn jag har är att stugan ser ut att ha tappat färg eller är väldigt matt röd mer i grått och räcket har varit vitt men tappat färg på många ställen så trä är mer synligt så ser jag detta???? "

En stuga innan Boden och nära asfalt och bebyggelse. Skoterled el liknande i närheten skriver hon också.

Då har du jävla många stugor att gå igenom. Detta är ju ändå Norrland vi pratar om

Den information jag har fick genom prat på jobbet är att hon har pojkvän. Sen hur sant det är vet jag inte. Nämndes bara lite snabbt.
Senast redigerad av BodenSwe 2013-05-10 kl. 12:28.
Citera
2013-05-10, 12:23
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Då har du jävla många stugor att gå igenom. Detta är ju ändå Norrland vi pratar om

Den information jag har fick genom prat på jobbet är att hon har pojken. Sen hur sant det är vet jag inte. Nämndes bara lite snabbt.

Hehe ja, låter dock ganska sannolikt.
Citera
2013-05-10, 12:33
Medlem
Hon är alltså hittad på Prästholmen "sovandes hos en kompis" ??

Detta är vad jag hört enligt ryktesvägen.
Senast redigerad av Refhen 2013-05-10 kl. 12:36.
Citera
2013-05-10, 12:34
Medlem
inter-preters avatar
Det verkar som om hon stavar efternamnet Bängsuan, och inte Bangsuan?
Citera
2013-05-10, 12:36
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refhen
Hon är alltså hittad på Prästholmen "sovandes hos en kompis" ??

Detta är vad jag hört enligt ryktesvägen.

Vid liv? vart har du hört detta?

Edit; okej.

Låter ju väldigt udda att man under flera dagar inte kollar sin facebook, nyheterna. Vad hände med telefonen isåfall.
Citera
2013-05-10, 12:37
Medlem
Spindelfridas avatar
Den här sorgsna sången lyssnade hon på samma dag hon försvann. Titeln på thai är "Piang nai jai". En sån sång man lyssnar till när man är olyckligt kär...och väldigt, väldigt ledsen...

"I’ve always been aware that the person suitable for you
Has to be someone exceptional and unlikely to be me
We shouldn’t have met each other
There’s no way whatsoever to destroy our differences
I want to say I love you and have you hear it just once
But instead I’m forced to yell inside my heart
I want to let you know that I love you with all my heart
But I’ve had to hold it in like this all along
I always end up having to love you one-sidedly
What can I do? It’s impossible to tell you
I can only do what I’ve been doing and express love to only within my heart
No matter how painful the truth is, I’ll agree to it