2013-05-21, 13:05
Medlem
CattasBubblas avatar
Vi får väl hoppas att de från missing people klarar av att hålla käft nu då om detaljer som inte bör spridas av utredningsskäl. Skulle ju vara illa om dom klantade till det.

I övrigt så får jag nog känslan av att man har sina misstankar redan. Polisens svar om att boende i Boden inte behövde vara oroliga kändes lite för självsäkert. Som om att de vet att detta är något personligt och ingen dåre som plockade upp en okänd tjej bara och skulle kunna göra det igen.
Citera
2013-05-21, 13:06
Medlem
highfives avatar
Kan ju vara så att personen/personerna hade kännedom om att förrådet var uppbrutet sedan tidigare. Dvs gm/de hade varit där tidigare i annat ärende. Min känsla är att VB var vid liv när hon kom dit. Väl där inne i mörkret så sker något som gör att det hela går över styr. Första åtgärden av gm/de är att krossa allt som går att krossa. Sedan avlägsnas alla delar från VB som anses vara betydande och gm/de lämnar vissa kroppsdelar kvar som inte direkt visar vem som var offer. Sedan har de vitala delarna placerats på något mycket säkrare ställe.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Hon bekräftade Mb när jag visade bilden som chaufför, hon sa att han var snäll och inte hade med mordet att göra men han och kvinnan har hjälpt till att begrava kroppen då de fick vetskap om mordet.
Ja det verkar vara hemskt snälla människor det där, som hjälper till att begrava en mördad människa...

Nå hur som helst, varför ringer du eller denna synska vän polisen direkt istället för att sitta och hoppas att någon av dem ska läsa här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4iN
Ägaren till huset kanske förvarade en björn inne i huset? Nä, släpp teorierna om vilda djur i tråden nu.
Var det inte ett övergivet hus man hittade kroppsdelarna i?
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Drog björnen upp rampen också mot fönstret?.
Man kan spekulera tills motsatsen är bevisad.

Det gick en dokumentär på NG där de visade hur fort naturen (nekrofager) förmultnar en människokropp. På ett dygn hade förmultningen av människokroppen efterlämnat sig enbart benrester och tänder. Något dygn senare hade benresterna spridit sig ytterligare 2-300 meter från ground zero.
Citera
2013-05-21, 13:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Var det inte ett övergivet hus man hittade kroppsdelarna i?
Man kan spekulera tills motsatsen är bevisad.

Det gick en dokumentär på NG där de visade hur fort naturen (nekrofager) förmultnar en människokropp. På ett dygn hade förmultningen av människokroppen efterlämnat sig enbart benrester och tänder. Något dygn senare hade benresterna spridit sig ytterligare 2-300 meter från ground zero.

In i absurdum och fylla tråden med osannolikheter som det inte finns grund för.

Eller hörde du på presskonferensen att de sa att det kan ha varit ett djur som delat kroppen.
Citera
2013-05-21, 13:08
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det kan ju ha bedrivits all form av sluskaffärer i det där jävla ödehuset egentligen. Prostituerade som hållits fångar, människosmuggling, inspelningsplats för snuff ja vem vet. Polisen verkar ju iaf inte haft någon koll på huset. Hur ser ingången ut? Krävs det nyckel eller är det bara att stiga in?

Det kan väl hända i lägenheter mitt i större städer också? Det är en gammal kåk som är igenbommad. Förmodligen har någon vaktmästare på kommunen (kommunen köpte huset av militären) en nyckel dit.

Pinsamt att se folk tro att det bedrivs människohandel och liknande där, så öde är det inte. Har övningskört och tränat start i backe där i närheten, det finns även en skyttebana inte så långt därifrån
Citera
2013-05-21, 13:09
Medlem
Bra bild på huset ovanifrån
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6845552
Citera
2013-05-21, 13:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Huset ägs av kommunen sedan 2006 enl uppgifter tidigare i tråden. Dock är det rätt klart att rätt många i Boden känner till det + hundratalet andra öde militära objekt i skogarna....

Med andra ord långsökt

ramp som i: planka motsv som använts för att ta sig in. Eller ramp som i just ramp för att kunna baxa in något tungt, typ en kropp för att sedan stycka den.

Att gömma en styckad kropp inne i huset känns ovanligt korkat. Förr eller senare (uppenbarligen förr) så skulle ju någon notera att fönsterluckan var öppen och kollat in.

Jag gissar snarare på att GM har baxat in kroppen i huset, styckat den och plockat med sig väl valda delar för att dumpa dessa på annan bättre plats. Kanske i flera omgångar?

Om man ser till iaktagelser på platsen så syntes ju en bil där den 15:e och sedan var de de här som blev "inbommade" i helgen.

Kan man anta att det är huvud, händer och fötter som saknas? (typiskt film-trick för att inte kunna identifiera någon )

Tyder inte detta med rampen på att antingen var det minst två gm eller så var VB vid liv när hon och gm tog sig in?
Citera
2013-05-21, 13:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
Det kan väl hända i lägenheter mitt i större städer också? Det är en gammal kåk som är igenbommad. Förmodligen har någon vaktmästare på kommunen (kommunen köpte huset av militären) en nyckel dit.

Pinsamt att se folk tro att det bedrivs människohandel och liknande där, så öde är det inte. Har övningskört och tränat start i backe där i närheten, det finns även en skyttebana inte så långt därifrån

Du säger att det lika gärna kan hända i tätbefolkade områden, i större städer, och antyder sedan att det är pinsamt att folk tror att det kan ske i ett hus i skogen.

Kanske det perfekta stället för sånt om nu alla norrlänningar aldrig brytt sig om vad som finns innanför.

Och nej du, jag "tror" inte att det är så. Jag sa bara att det KAN fan ha bedrivits vad som helst där eftersom det trots allt ligger avskiljt och ingen tycks bry sig om det.
Citera
2013-05-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Exakt, det är problemet med sierskor, varför kan de inte bara säga "kroppen ligger i badrummet på Lindvägen 16" och mördaren heter Kalle Karlsson och bor på Storgatan 1. Mordvapnet är en yxa som ligger i nyponbusken tio meter in i Stadsparken osv.

För att "sierskor" bygger upp sina "syner" av en samling vaga beskrivningar som kan passa in på ett brett spektrum av scenarion.

Här har vi tex någon som droppar en "vision" som innehåller en rad fakta som redan spekulerats i, tex en blå bil. ålder på ev gärningsmän som stämmer med personer som figurerat i tråden osv.

Tryck in så tillräckligt många vaga beskrivningar så är oddsen rätt bra för att man med facit i hand kan säga att det "stämde" (sen om bilen visade sig vara en svart bil av förra årets modell går ju alltid att förklara bort med störningar från kassa energifällt eller liknande)
Citera
2013-05-21, 13:13
Medlem
Dovahkiins avatar
Rampen och att det inte var att bara direkt GÅ rakt in i huset för MPS (tog tydligen en liten stund att ta sig in) utesluter det här med djur, så glöm det.

Och enda tänkbara sättet det inte är ett brott är att hon sprängt sig själv, men då hade knappast huset varit så helt utifrån som bara ett enda trasigt fönster.

Så kort och gott är att det måste vara ett brott, och att hon mest troligt dödats på annan plats. Rampen talar för att den troliga styckningen skett i huset. Varför delar saknas kan mest troligt vara att idioten/idioterna som utfört det trott att dom gjort det omöjligt att identifiera, när dom enbart gjort det lite krångligare och mer tidskrävande.

Tycker allt talar på såpass okunnig(a) GM att detta bör vara löst inom en rätt snar framtid.
Citera
2013-05-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckmesideways
De är förkortningar på namn som man inte får ge ut på flashback därför använder man initialer eller * istället för en bokstav i namnet

Att det är förkortningar förstod jag, men jag vet att man får skriva ut namnet med en * för en bokstav tex. Hängde inte med när jag läste AN, MB osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in