2013-05-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om kroppen inte var sargad, men ändå var så förstörd att det inte gick att se kön, då dog hon nog innan den 15:e.

Det behöver inte vara gärningsmannen som vanställt kroppen.
Djur och natur är bra på just sådant.
Citera
2013-05-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En tanke, ja. Man kan då fråga sig varför de valt att inte berätta att hon aldrig var hos pluggkompisen, eller kom dit... kanske medvetet val, om det är på det här viset. Hon kan ha försvunnit redan på eftermiddagen... antingen frivilligt, eller genom brott.

För det första så vet jag inte om det här fortet ligger inom samma telefonmast. Men sedan skulle det ju vara ytterst märkligt om vännen hade sagt att hon var där under kvällen ifall hon hade blivit mördad på joggingrundan. Skulle hela den historien vara uppdiktad av polisen? Kan polisen verkligen ljuga hur mycket dom vill och i så fall varför?

Personligen tror jag att KJ är inblandad själv eller så är hans historia sann. I så fall mötte med stor sannolikhet VB mördaren efter att hon hade lämnat KJ. Hon åkte sedan tillsammans med mördaren till någon plats där hon togs av daga.
Citera
2013-05-21, 11:18
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
De hittade väl en belgare i Boden för en kort tid sedan.

Det var väl utanför Malmberget, och avståndet mellan Boden och Malmberget är cirkus 25 mil.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7664189
Citera
2013-05-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weito
En fråga. Följt denna tråd och hittar inte AN vare sig på Facebook med egen profil eller några arga inlägg / uttalanden. Jag vet att hon är MBs fru. Vad gör jag för fel eller är ANs konto nerstängt? Jag såg att någon skrivit att MBs sida var borta och då även hans kommentarer och inlägg, antar att det kanske är samma som med AN eller så är jag helt kass på att hitta. OM någon har en länk eller en fd sida skulle jag gärna vilja läsa Tack på förhand

MB, AN och MBs sons fbsidor är nere. Finns dock bilder på MB att googla fram om du vill.
Citera
2013-05-21, 11:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kan hon ha blivit vådaskjuten? Misstagen för ett djur då?
Det verkar farligt i Norrland.
Möter men inte björn så kan man bli misstagen för en.

Hehe, håller med. Laglöst land verkar det som, folk skjuter dygnet runt, ingen reagerar. Folk försvinner, ingen vill leta eller så få att mps uttalar sin besvikelse i artikel i nsd, merparten av de som deltog i söket kom från Lycksele eller Piteå. Känns ju som att Boden behöver en handgranat inkastad, psykosocial misär?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Det var väl utanför Malmberget, och avståndet mellan Boden och Malmberget är cirkus 25 mil.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=7664189

Blandade jag ihop det igen,

Tack för informationen.
Citera
Medlem
korrekturlacks avatar
Spekulationer men det låter för mig som att de har hittat själva styckplatsen. Mördaren har velat vara ifred. Eventuellt har hon varit fången i det huset under en längre tid och blivit utsatt för någon form av tortyr/våldtäkt och sedan blivit bragd om livet och sedan har mördaren börjat stycka kroppen för avsikt att sprida ut kroppsdelarna men uppenbarligen inte blivit "färdig". Kanske har hon varit vid liv under dessa två veckor och inte mördad förrän nyligt.
Citera
2013-05-21, 11:20
Medlem
Bylines avatar
Så det var kroppsdelar de hade hittat. Jag förstod det efter att jag på telefonen läste att MPS hade hittat något som kunde ha med försvinnandet att göra och att de krävde akut krishjälp efteråt, och man behöver ju inte krishjälp om man t.ex. hittar en mobiltelefon eller lite kläder.
Citera
2013-05-21, 11:20
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om kroppen inte var sargad, men ändå var så förstörd att det inte gick att se kön, då dog hon nog innan den 15:e.

Kan en kropp bli så förstörd på så kort tid? Hon har ju bara varit borta sen den 4 maj?
Citera
2013-05-21, 11:22
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Spekulationer men det låter för mig som att de har hittat själva styckplatsen. Mördaren har velat vara ifred. Eventuellt har hon varit fången i det huset under en längre tid och blivit utsatt för någon form av tortyr/våldtäkt och sedan blivit bragd om livet och sedan har mördaren börjat stycka kroppen för avsikt att sprida ut kroppsdelarna men uppenbarligen inte blivit "färdig". Kanske har hon varit vid liv under dessa två veckor och inte mördad förrän nyligt.

Ja, och är det så, kan man nog tänka sig att hon inte är det första offret. Tänk hur lätt det är i dessa trakter att "importera" sig en fru, kanske via Ryssland, tillfälligt, inga papper. En slags kvinnofientlig kultur kanske ha utvecklats, där kvinnor inte är värda särskilt mycket, inte liv heller?
Citera
2013-05-21, 11:22
Bannlyst
Vart är karatetränaren och hans fru nu? Har polisen koll på de här personerna?
Citera
2013-05-21, 11:23
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det har inte kommit fram, men vi lär väl få ta del av detta sedan i en FUP.

Tusan vad irriterad jag blir om det är en anmälan som visar sig kunna sammankopplas med någon skyldig senare då polisen med bestämdhet sagt att det inte är så.

Okej. Ja jag får läsa FUP sen. Karatetränaren då? Jag har kollat lite gamla inlägg men blir helt snurrig. Hon tränade karate har jag förstått. men varför är han så omnämd här och hon som har skrivit de konstiga inläggen som någon länkade några sidor tillbaka. Är hon frun och varför skriver hon sådär? Det är ju jätteudda och lite magstarkt. Var VB jobbig på nått sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in