2013-05-21, 11:24
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Kan en kropp bli så förstörd på så kort tid? Hon har ju bara varit borta sen den 4 maj?

Det kanske kan gå ganska fort i gynnsam omgivning..?

Då vi bodde i lägenhet tog grannen ovanför bort sig en julafton och efter 17 dagar började vi grannar ana att något var galet. H*n gick inte längre att identifiera okulärt, s a s.
Citera
2013-05-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfert
Är det verkligen något att undra över? Dottern är borta, under ett sök efter henne påträffas likdelar. Polisen berättar för familjen att det hittats likdelar men att de ännu inte vet om det är dottern.

Om du visste hur många människor som anmälts förvunna så hade du också undrat vad polisen informerade om. Antingen har polisen en informell identifiering som de delgivit familjen, eller så är de komplett tokiga.
Citera
2013-05-21, 11:25
Medlem
Måste ju vara en riktigt sinnes sjuk människa som klarar av att göra något sådant som detta säkert påtända?
Citera
2013-05-21, 11:26
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Vart är karatetränaren och hans fru nu? Har polisen koll på de här personerna?

Man kan ju bara hoppas det, oavsett om de är skyldiga eller inte, så har deras attityd visat en sida av Boden som är synnerligen obehaglig. De har speglat och visat upp något jag inte trodde fanns mer än i romanernas värld. Människor glider runt i samhället tvärfyllda med hat...
Citera
2013-05-21, 11:27
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Ja, detta är ett spektakel.
Man har väl rätt att undra vad de informerat de anhöriga om?

Hon har varit försvunnen i 17 dagar. De anhöriga lever mitt i ett helvete. Om man nu hittat delar av en kropp måste man förbereda de anhöriga på kommande pressmeddelanden etc, även om det visar sig att kroppsdelarna kommer från en annan människa.
Tänk dig själv att få höra det via media att man eventuellt hittat din saknade anhörig...
Citera
2013-05-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Spekulationer men det låter för mig som att de har hittat själva styckplatsen. Mördaren har velat vara ifred. Eventuellt har hon varit fången i det huset under en längre tid och blivit utsatt för någon form av tortyr/våldtäkt och sedan blivit bragd om livet och sedan har mördaren börjat stycka kroppen för avsikt att sprida ut kroppsdelarna men uppenbarligen inte blivit "färdig". Kanske har hon varit vid liv under dessa två veckor och inte mördad förrän nyligt.

Åter igen så finns det ingen logisk anledning att sprida ut kroppsdelar. Om man styckar en kropp är det antingen för att gärningsmannen njuter av det eller så är det transportstyckning för att lättare kunna hantera kroppen. Sedan finns det väl ett och annat fall där delar har spridits ut för att mördaren har varit mentalsjuk eller drogpåverkad.

I det här fallet tror jag mest på transportstyckning och att likdelarna har lagts i plastsäckar. Detta förklarar också varför hundar inte har reagerat trots att dom har befunnit sig i närheten.

Undrar om huset hade en källare. Det är då troligast att det är där man har hittat fynden.
Citera
2013-05-21, 11:28
Medlem
Sese.Sokus avatar
Helikoptern har flugit runt över sanden området nu de senaste 30 minuterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
NYA INTERNA UPPGIFTER! - Gruppen Missing People har hittat en DEMOLERAD människokropp som teknikerna under natten arbetat på. Identifieringen är gjord men är fortfarande sekretessbelagt. Gruppen har suttit i krismöte sedan tre-tiden. Detta är bekräftade uppgifter innifrån.

Jättebra att det kommer ny info men ofta är det så att det bara blir ännu mer förvirrande. Vad betyder "demolerad" i sammanhanget? Det är ett uttryck som man brukar använda om svårt krockskadade bilar, stormförstörda hus m.m. That bad?
Citera
Medlem
Sleepwalkins avatar
då verkar detta röra sig i den hemska riktningen att utöka våld i relation statistiken vilket egentligen inte bör förvåna oss statistiskt heller och som någon annan skrev att tusan vad arg jag blir om anmälningarna visar sig kunna ha med detta att göra.

F.ö Min uppfattning om småstäder behåller jag, jag tror nog den stämmer!

Nu ska dom bara sättas dit!

Vila i frid stackars flickebarn.
Citera
2013-05-21, 11:29
Bannlyst
Nu dras snaran åt. MB och hans fru är två personer som jag skulle titta mycket noga på.
Citera
2013-05-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Jättebra att det kommer ny info men ofta är det så att det bara blir ännu mer förvirrande. Vad betyder "demolerad" i sammanhanget? Det är ett uttryck som man brukar använda om svårt krockskadade bilar, stormförstörda hus m.m. That bad?

Läs mina förutvarande inlägg. Detta är den informationen jag fick från personen som gjorde fyndet. Vet inte hur man skall tolka det som. Det var hans ord!
Citera
2013-05-21, 11:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Brukar den inte stå så?

Jo, det var min första tanke också. Står två bilar utanför deras hus som ser ut som repobjekt. En vit Audi 100 och så denna mörka pickup. Kan ju vara arrangerat också för att ingen ska tro något annat. Har bara sett dessa bilar en gång så jag kan inte uttala mig om hur länge denna svarta pickup stått som den står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in