2013-05-21, 22:16
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppenberg
Som jag nämnt tidigare så finns det antagligen tusentals och åter tusentals gula ICA-kassar i bodenområdet, under förutsättning att någon av butikerna där saluför sådana.

Men hur många av dom innehåller blodiga kalsonger?
Citera
2013-05-21, 22:16
Medlem
XsliteXs avatar
Alltså varför släpper ni bilspåret?? ni som bor i Boden ut och leta efter mörkfärgade pickuper..

Och angående artikeln på Kurirens hemsida så står det en LIKNANDE bil, no offence men en kvinnlig reporter som såg en mörk pickup backandes i hög fart, är nog stor risk att hon inte kan peka ut modellen, min erfarenhet med kvinnor och peka ut modeller på bilar är att dom väldigt sällan prickar rätt om dom ej är bilnördar, och bilden som dom valt är ju på en 2013års Nissan Navaro, en reklambild från nissans hemsida, så alla bilar som på håll kan likna den, alla isuzu, nissan, toyota, wolksvagen, ford, med mera pickupmodeller är av intresse så länge de är mörkfärgade..
Så pickupen som någon såg stå parkerad är högintressant så även M-B***'s

Eller har jag fel??
Citera
2013-05-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Det är väl han som varit och kommenterat i tråden och talat gott om bland annat MB. Skulle passa in i att GM läser tråden, men något säger mig så starkt att det inte är han. Tror fortfarande på Al*xand*r B*rg.

Han verkar ju vara ett riktigt anabola-pumpat råskinn. Tidigare hade han på sin FB en hemsk video som han har tagit bort. Men alla i familjen *erg ger ett osympatiskt intryck.

Vad har han för kopplingar till VB förutom att han är MBs son?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
De blodiga kalsongerna som upphittats är ännu inte bekräftat av polisen.

Källa: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846037

Det var han som tidigare var inne i tråden tidigare och försvarade MB. Han hade själv alibi för restaurangbesök i Luleå, på CG:s.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Polisen dementerar fynd av påse med kalsonger:

Tidningen Aftonbladet skriver att vittnen uppger att blodiga underkläder har hittats i en gul plastpåse, cirka 400 meter ifrån avspärrningarna. Men det här är uppgifter som polisen dementerar.

- De uppgifterna får Aftonbladet och den som har lämnat uppgifterna stå för. Det är ingenting som kommer från oss eller som vi känner till, säger Erik Kummu, länsvakthavande polisbefäl.

Har det gjort några fynd under kvällen?

- Nej, jag hade kontakt med förundersökningsledaren för 20 minuter sedan och det har inte gjorts några fynd.

Fynd kan ju vara relativt, har ni gjort några beslag under kvällen?

- Nej, vi har inte gjort några beslag och ingen person är frihetsberövad. Läget är oförändrat, säger Erik Kummu.

källa: kuriren.nu

Det som hänt är så fruktansvärt.
Senast redigerad av King Devil 2013-05-21 kl. 22:18. Anledning: Läste inte allt.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Om du läser i artikeln så ser du att de pratar om fynden och att det är gjort i bostadsområdet Erikslund. De fortsätter sedan med att säga att polisen har rört sig i ett annat bostadsområde, alltså annat område än Erikslund. De har en bild i artikeln också, och den bild är Flottiljväg*n. KJ bor på den vägen.

Suveränt då är det mer klarlagt.
KJ ser ju ut som en potentiell misstänkt, men är det inte ännu ska väl tilläggas.,
Och med det så rapporterar väl Nsd om det blir några aktiviteter runt den bostaden.
Hur säkra är uppgifterna om att det är just JK hon besökt?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Eller nån som hon har eller har haft en hemlig relation med. Minns SB och EM!
Absolut det kan ha varit så att hon gick i väg till sin hemliga vän och då brast något, så visst det finns absolut med i åtanke.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-21 kl. 22:19.
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Som jag nämnt tidigare så finns det antagligen tusentals och åter tusentals gula ICA-kassar i bodenområdet, under förutsättning att någon av butikerna där saluför sådana.

Kan ni bodensare ta en funderare på om någon av livsmedelsbutikerna (ICA eller andra) säljer gula kassar just nu?

ICA kvantum har väl alltid haft gula påsar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vilken anledning det än är till att den stod där är det nog knappast mördaren som har placerat den där.

Det gjorde väl mamman till VB som ställde ut gravlyktan. De är thailändare de kanske gör så när de sörjer. Vad vet jag.
Citera
2013-05-21, 22:19
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Det skulle kunna vara så enkelt att man parkerat vid huset med tanken att ta sig vidare ut i skogen, men väl där har man velat göra sig av med kroppsdelarna så snabbt som möjligt (naturlig reaktion) eller att det dykt upp människor vilket tvingat GM att (i panik) snabbt gömma sin last på en plats där den inte syns. Oavsett så måste personen därefter hela tiden varit medveten om att det varit en tidsfråga innan de skulle hittas.

Iofs! Bra där. Jag fick upp skräckfilmsscenarion i huvudet där gärningsmannen satt i lugn och ro med kroppsdelarna i stugan, men det låter ju otroligt. Jag blir liksom så förvånad över att folk som begår såna här brott inte tänker efter mer...

Man kan utesluta att de placerats där med vilja eller? Dvs, med syfte att de skulle hittas?
Citera
2013-05-21, 22:20
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jo så sent som förra veckan
http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061&start=25#p94575

Om jag inte minns fel har Aldersjön nämnts nån gång i tråden (var det rörande "bra" dumpningsplats?)

Tycker verkligen inte dessa människor som har denna hobby ska dömas!!!
MÅNGA är BRA, SERIÖSA och TREVLIGA människor!
Känner några som va med på "spelet" i Boden och blir väldigt irriterad på snack om att dom är vapenfixerade och totalt dum i skallen! SKÄRPNING!!!!
Citera
2013-05-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Iofs! Bra där. Jag fick upp skräckfilmsscenarion i huvudet där gärningsmannen satt i lugn och ro med kroppsdelarna i stugan, men det låter ju otroligt. Jag blir liksom så förvånad över att folk som begår såna här brott inte tänker efter mer...

Man kan utesluta att de placerats där med vilja eller? Dvs, med syfte att de skulle hittas?

Om man inte vill att det ska hittas, gräver man väl ner det?
Citera
2013-05-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Det är väl han som varit och kommenterat i tråden och talat gott om bland annat MB. Skulle passa in i att GM läser tråden, men något säger mig så starkt att det inte är han. Tror fortfarande på Al*xand*r B*rg.
Har asterisks namnet haft ngn relation till VB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in