Som sagts i tråden tidigare så är det två grannar som har hört skrik från lägenheten. En äldre man som var osäker på när han hörde skrik och hur många skrik etc. Sedan har en yngre man som sagt att han hört
kvinnoskrik 2-4 gånger den kvällen hon försvann.
Med anledning av detta tror jag att hon blev mördad i bostaden i samband med skriken. Det som jag tycker är intressant är om mordet var planerat eller ej.
Det finns både saker som talar för och emot att det var planerat/ej planerat.
Om det inte var planerat och KJ dröp VB, varför styckade han henne då? Ja, jag vet att det blir lättare att frakta kroppen osv. Men när man läser i tidningar om fall där någon "råkat" döda någon så brukar ju kroppen hittas hel i någon sjö eller undangömd någonstans. I det här fallet har kroppen styckats OCH det verkar inte som att den har styckats med anledning av att hålla sig undan misstanke. Att man styckar för att lättare transportera kan jag köpa, självfallet. Men det som förbryllar mig så pass mycket är utspridningen av kroppsdelarna. Och varför kroppen styckades i så pass konstiga delar, tex att torson och huvudet inte var separerat och ben som står upp i huset (bara rykten?)
Det finns ett skäl till att den här tråden har blivit så uppmärksammad - folk tycker att det här är skitspännande. Och varför tycker folk att det är spännande? Jo för att styckmord är något utöver det vanliga.