Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-24, 15:31
  #12013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är händerna i en kulvert eller nåt som påminner om en gång.

ja den som visste, kulvert, gångar, våtmarker (myr)
men vem vet polisen kanske glömde att kolla under huset.
Citera
2013-05-24, 15:32
  #12014
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Det där måste ju vara den dummaste slutsatsen i tråden hittils, du tycker alltså man ska rikta in sökinsatsen baserat på vilket djur KJ airsoftlag är döpt efter?

Hen har sett för mycket på Sherlock, långt ifrån alla mördare är intelligenta.

Frågan är om mordet skedde spontant eller inte. Med tanke på vilken sorts person han verkar vara skulle jag gissa på att det var spontant men att han direkt kom på en plats där han kunde dumpa kroppsdelarna på. Eftersom han kan skogen kring Boden kände han till ödehuset väl samtidigt som han trodde att polisen aldrig skulle hitta någon koppling mellan han själv och området. Men nu vet vi att hans fritidsintresse, soft air-krig, kan kopplas till fyndplatsen - något han inte tänkte på.
Citera
2013-05-24, 15:32
  #12015
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
jag känner lite samma sak. det kan mycket väl tvärvända. helt plötsligt kommer det fram att någon velat göra KJ misstänkt. sen att han betett sig märkligt (iskallt eller gråtit på en sten) är inte så konstigt. vad jag har förstått så har han lite problem med medkänsla och att veta hur man ska reagera på vissa saker. det kan ju vara så att han är oskyldig men eftersom att han har sin problematik så verkar han mer misstänkt än han egentligen är.

sen så är han ju huvudmisstänkt och gripen. det säger ju att de bör ha något sorts bevis mot honom. det vore intressant att veta vad. finns det ingen som har några poliskontakter som kan berätta lite? eller någon i boden som vet vem/vilka de tog in för förhör idag..?
Det fetade: Polisen (eller åklagaren?) säger att det "framkommit vissa saker vid den rättsmedicinska undersökningen".

Men om det hade varit någon form av teknisk bevisning (KJs fingeravtryck, hårstrån, blod eller liknande) så borde han ha blivit anhållen på den högre misstankegraden ("sannolika skäl"). Nu användes bara den lägre graden ("skäligen misstänkt") vilket får mig att anta att man kanske inte hittat något som pekar entydigt mot KJ.
Citera
2013-05-24, 15:33
  #12016
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Eller en masterplan från någon vill sätta dit KJ?

Allt pekar så oerhört tydligt mot den här KJ. Kan han verkligen ha varit så obetänksam?

Visst - det mesta pekar mot KJ. Men jag blir inte förvånad om det blir mycket svårt att hitta regelrätta bevis. Inte heller om den här historien tar oväntade vändningar.

Ja, det har även jag tänkt på. En manipulerande person, skulle kunna ha tänkt på hur man kommer undan och då använt omständigheterna för att kunna utföra ett mord. Det som möjligen talar emot är
att när VB hade anmälts försvunnen och nyheten var ute, KJ gick inte själv ut med att det var han som var "kompisen" men polisen fick själv komma fram till det. Vilket tyder på att KJ, kanske hade skäl att hålla tyst om det.
Citera
2013-05-24, 15:34
  #12017
Medlem
hashish-boys avatar
vet någon varför kroppen styckades? att dela upp kroppen för att det skall vara lättare att transportera den till det tänkta gömstället grop, sjö eller liknande må va hänt men av det jag har läst så förbryllar vissa element mig.

var mördaren en idiot eller styckades hon för att det var hans grej? vem fan sprider ut en kropp om man vill att den skall förbli gömd?
Citera
2013-05-24, 15:35
  #12018
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungLustig
Kanske varnas för detta nu, men jag har sökt!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835138.ab vem är reportern i detta reportage? Mår illa och blir faktiskt i viss mån förbannad av att han står och ler utanför huset där Vatchareeya legat styckad. Hade Vatchareeya varit en anhörig till mig hade jag sökt upp honom och gett han en smäll!

Han ler inte, det kanske kan tyckas så för en som tolkar det fel.
Han stramar möjligtvis åt ansiktet en aning vilket då kan tolkas som ett leende...kan vara nåt som intervjuoffret säger, eller vad fan som helst - men han ler inte, och absolut inte åt offret ifråga.
Read and learn...
Citera
2013-05-24, 15:35
  #12019
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Vore en jäkla vändning om det nu skulle visa sig att det inte är KJ. Stackars arma människa Vatchareeya. Vilket jävla öde. Ung duktig tjej med livet framför sig
Javisst är det för jäkligt.
Men förhoppningsvis så har man rätt GM.

Jag kan förstå att man "råkar" döda nån, men jag förstår inte att man vill klara sig undan, istället för att lyfta luren och slå 112.
Citera
2013-05-24, 15:36
  #12020
Medlem
Cinnabars avatar
För er som inte orkar läsa långt:

KJ verkar ha lidit väldigt mycket, stressen har ökat, något har hänt som gjort att han slagit slint helt. Han har troligast ett handikapp som präglat hans liv, men allvaret har kanske inte noterats tillräckligt, hur han mådde just nu. Okej, han har psykopatiska drag kan man ana, men vad som är vad, psykopati, eller "bara" totalt kaos beroende på det gissade handikappet, det återstår att se. Han är hur som, antagligen starkt lidande i denna situationen, mer än andra, mycket mer.
Citera
2013-05-24, 15:37
  #12021
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Lite långsökt i mitt tycke. Det är lätt att sitta här i timmar och dagar och fundera ut "hur det borde ha gjorts på bästa sätt"
Man får komma ihåg att killen inte direkt var något ljus. Han klarade inte studierna och enligt en del vittnesmål var han rätt konstig. Till detta kommer den paniksituation han förmodligen befann sig i efter att ha haft ihjäl en person. Det är nog inte så märkligt att man med dessa förutsättningar och i den situationen går suboptimalt till väga.

Citat:
Ursprungligen postat av Lum
Ja, det har även jag tänkt på. En manipulerande person, skulle kunna ha tänkt på hur man kommer undan och då använt omständigheterna för att kunna utföra ett mord. Det som möjligen talar emot är
att när VB hade anmälts försvunnen och nyheten var ute, KJ gick inte själv ut med att det var han som var "kompisen" men polisen fick själv komma fram till det. Vilket tyder på att KJ, kanske hade skäl att hålla tyst om det.
Jo, jag tycker också att det finns mycket som pekar mot KJ. Inte minst att han verkar ha varit den siste som såg henne i livet.

Det jag vill framhålla är att omständigheterna är så speciella att jag inte blir förvånad om det kommer oväntade vändningar.
Citera
2013-05-24, 15:37
  #12022
Medlem
kingkong11s avatar
En sådan här handling är nog långt ifrån planerad .
Något måste ha hänt och han tog hennes liv , sedan någon timme efter hennes död
började han gripas av panik. Därav spridda platser .
Tror jag.
Citera
2013-05-24, 15:37
  #12023
Avstängd
GeneralTuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
vet någon varför kroppen styckades? att dela upp kroppen för att det skall vara lättare att transportera den till det tänkta gömstället grop, sjö eller liknande må va hänt men av det jag har läst så förbryllar vissa element mig.

var mördaren en idiot eller styckades hon för att det var hans grej? vem fan sprider ut en kropp om man vill att den skall förbli gömd?

Tror inte att KJ är så smart. Han har gjort allting i panik. Men han har nog varit övertygad om att han skulle lyckas och att ingen skulle hitta henne.
Citera
2013-05-24, 15:38
  #12024
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
vet någon varför kroppen styckades? att dela upp kroppen för att det skall vara lättare att transportera den till det tänkta gömstället grop, sjö eller liknande må va hänt men av det jag har läst så förbryllar vissa element mig.

var mördaren en idiot eller styckades hon för att det var hans grej? vem fan sprider ut en kropp om man vill att den skall förbli gömd?

Det är det som spekuleras om. Transport brukar vara det främsta skälet. Att sprida ut den så där ja där är ju det svåra att lista ut. Hoppades han att rovdjur skulle ta bitarna? men varför i så fall gömma en del i ett hus. Gömde han delarna på ett ställe men rovdjur plockade med sig bitar? Fick han panik alt så sjuk att han sket i det och slängde ifrån sig bitarna lite varstans? Ja det där är säkert något som polisen redan vet men som vi bara kan spekulera om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback