2013-05-21, 03:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
Det är svårt att avgöra i nuläget! Men konkret: MPS har gjort "vissa fynd på denna plats". "Anhöriga har underättats om att fynd gjorts" samt att "personerna som gjort fyndet har fått krishjälp". Ser ni vart detta leder? Sedan denna otäcka kommentar på en sökkdeltagarens Facebook-sida.

Polisen uttrycker sej lika kryptiskt som när de hittade den styckmördade E*a M*gnusson.
De kunde inte säja att de hittat en kropp för de hade ju bara hittat ett huvud.
Varför skulle man få krishjälp för "vissa fynd"?
Jag hoppas verkligen att det inte är nåt sånt
Citera
2013-05-21, 03:20
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Jag tror faktiskt en kropp är funnen. Kanske bränd? Med tanke på kommentaren, krishjälpen och att polisen varken vill bekräfta lr dementera fynden. Annars hade polisen antagligen bekräftat att det inte var en kropp. Känns kusligt. Och experter på mord är inblandade. Bådar inte gott.

Jag tror också att det är en kropp som hittats, men tror inte att den är bränd, för då skulle man nog inte underrätta anhöriga innan man identifierat kroppen...
Citera
2013-05-21, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Citat från en MP facebook inlägg postat för en timme sedan.

"Denna kväll kommer att vara inpräntat i huvudet på mig för all framtid. FY SATAN VILKA... Finner inget passande ord för det. Sova kan man glömma denna natt."

Länk ??
Citera
2013-05-21, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Vad ar det for fel pa folk? Vilka glappkaftar det finns. Hur svart ar det att halla tyst och lata polisen presentera det de vet i den takt de vill?

Nej, istallet gar det kacka MPS-folket ratt ut pa facebook och publicerar suggestiva meddelanden sa att ryktesspridningen kommer som ett brev pa posten. Visst, de har gjort bra insatser flera ganger nar de hittar det som polisen missat, men de far helt klart jobba lite pa att tajta upp sin antipladder-policy.
håller helt klart med. Dags att införskaffa någon sekretesspolicy, då dom kan försvåra utredningar. Jag skulle inte vilja florera fritt på facebook om jag hittats mördad lr nått.
Citera
2013-05-21, 03:26
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morbrostewart
Vad kan detta betyda; (OM det ens har samband med den förvunna).. "FY SATAN VILKA..." vilka vad? vidriga gärningsmän som hanterat ev. kropp på särskilt hänsynslöst sätt eller???

Kan vara en GM som helt och hållet sargat kroppen men kanske även vara djur, när kroppen legat ute i skogen.

Intressant är nu den tekniska undersökning som polisen kommer att göra eller gör av en byggnad vid Gammelängsberget, i närheten av området där fynd fanns.

Vilket för mig att undra vilken byggnad? Vem tillhör den? etc.
Citera
2013-05-21, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Polisen uttrycker sej lika kryptiskt som när de hittade den styckmördade E*a M*gnusson.
De kunde inte säja att de hittat en kropp för de hade ju bara hittat ett huvud.
Varför skulle man få krishjälp för "vissa fynd"?
Jag hoppas verkligen att det inte är nåt sånt

Det är idag inte konstigt alls gällande krishjälp i olika sammanhang, det har även polis, räddningstjänst m.fl. som utsätts för traumatiska upplevelser i yrket. Ibland byts de ut omedelbart och får krishjälp för den är bra och effektiv i de flesta fall för inblandade. Det gäller att "mota Olle i grind" om man säger så, viktigt att fort få bearbeta en händelse med professionell hjälp.
Citera
2013-05-21, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Jag tror också att det är en kropp som hittats, men tror inte att den är bränd, för då skulle man nog inte underrätta anhöriga innan man identifierat kroppen...
Kanske underrättat att en kropp har hittats men att man inte är säker ännu om det är hon? I samband med ex kläder som måste bekräftas tillhöra henne? Styckad är min andra gissning
Citera
2013-05-21, 03:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lum
Kan vara en GM som helt och hållet sargat kroppen men kanske även vara djur, när kroppen legat ute i skogen.

Intressant är nu den tekniska undersökning som polisen kommer att göra eller gör av en byggnad vid Gammelängsberget, i närheten av området där fynd fanns.

Djur kan ju ha sargat kroppen och eftersom de fortsätter att leta vidare i området så kan de ha släpat iväg delar. Fasa...
Citera
2013-05-21, 03:31
Medlem
Citat:

Förmodligen är det Fortverket som äger den, ser ut som många andra förrådsbyggnader, dock har många sålts, och andra bommats igen, ett sådant kan stå utan tillsyn i åratal om ingen nyfiken/tjuv gör sig besväret att klippa upp dem...
Tragiskt slut, hoppas den/de skyldiga får det de förtjänar, antingen i rätten eller samhället...
Citera
2013-05-21, 03:31
Medlem
Citat:

Den gula byggnad som finns på bild nån sida bakåt. Troligtvis tillhör den Försvarsmakten/FortV. Tor inte de har hunnit sälja av så mycket i där uppe p.g.a att anläggningarna offiellt inte avvecklats förrän nyligen (Och skicket på rätt mycket är nog sisådär eftersom det stått oanvänt i massor av år = svårsålt)
Citera
2013-05-21, 03:33
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Citat från en MP facebook inlägg postat för en timme sedan.

"Denna kväll kommer att vara inpräntat i huvudet på mig för all framtid. FY SATAN VILKA... Finner inget passande ord för det. Sova kan man glömma denna natt."

Måste även jag fråga om länk, då du än så länge verkar vara den enda som verkligen sett detta inlägg. Är du säker på att personen var med och letade just ikväll så inte kommentaren handlar om något helt annat och enbart skapar obefogade spekulationer?

Om inlägget finns och personen syftar på den försvunne så låter det dock onekligen inget vidare.
Citera
2013-05-21, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Djur kan ju ha sargat kroppen och eftersom de fortsätter att leta vidare i området så kan de ha släpat iväg delar. Fasa...
Absolut en möjlig teori. Djur kan sarga en kropp på bara några timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in