2013-05-19, 18:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, kan du länka eller vet du namnet på mamman?

Skulle han också bo på Flottiljvägen 4C?
Inlägget finns inte kvar. Däremot hittade jag ett annat inlägg från https://www.facebook.com/Cattie0* (*=0) på MPS sida:
Citat:
คัทลียา แคท Hon sa till sin mamma att hon skulle plugga hos en kompis i lörsdag . Vem veta nära kompis som hon ofta umgås och bor i Sävast.eller i Boden. Nu hennes mamma är stor chock.
den 9 maj kl. 07:25
VB skrev alltså inte bara på FB, hon berättade för sin mamma att hon skulle plugga.
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-19 kl. 18:18.
Citera
2013-05-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vilken video? Kan du länka, så kommer jag med nya spekulationer.
Sorry nu minns jag inte länken, men det var i samband med texten om dö. Alex Schulman video trorjag
Citera
2013-05-19, 18:20
Medlem
Citat:
Skulle vilja citera allt du skriver, för det värmer, med tanke på allt det som skrivit om VB, både av folk som känner henne, och inte känner henne. Jag, som inte känner henne, uppfattar henne precis som du skriver utifrån det jag läst och sett på nätet, och det har gjort att jag engagerat mig i hennes öde. Dessutom hade jag en thailändsk väninna som en gång i tiden gjorde samma flytt som din gamla klasskompis.

Vad tror du har hänt henne? Jag skulle också vilja att hon fick se hur många som tycker att hon är viktig, och betyder något, hur många som letar efter henne och tycker att det är orätt att hon mobbats av ondsinta personer.

Någon slags rättvis bild av henne ska representeras, har tappat hakan många gånger när jag scrollat igenom den här tråden. Jag vill inte riktigt greppa att det här har hänt just henne, det har ju etsat sig fast på hjärnan de senaste två veckorna och kan inte ens begripa hur hennes familj ska känna sig. Jag hoppas ju innerligt att hon hittas levande, men man kan inte vara naiv hur länge som helst heller. En märklig känsla att se sin gamla fredliga hemstad uppslagen på ABs startsida.

Min teori är att hon har hamnat i älven. Om jag måste välja. Antingen det eller att hon blivit lurad av någon.
Är dock oerhört nyfiken på vad de upprörda smsen handlade om.
Citera
2013-05-19, 18:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Om du orkar kan du ju leta igenom MPS-fotot där hon kommenterade, kommer inte ihåg vilket av de foton som lagts upp det kan vara.

Det har jag faktiskt ingen aning om, tyvärr!

Jodå, jag orkar och har sökt igenom alla kommentarer men kan inte hitta det inlägget.
Citera
2013-05-19, 18:25
Medlem
Citat:
Läste en kommentar på MPS facebookbild att en kvinna kommenterat att "hon hoppades att hon skulle hittas, för det är min sons ex-flickvän". Och det var inte KJ's mamma som kommenterat, så det rör sig nog om en annan ex-pojkvän.

Dessutom hävdas det att "kompisen" hon pluggade med var ett ex. Har inte haft i kontakt med henne det senaste året.

Noterade det om denna kommentar tidigt på MPS men jag undrar om inte den är borttagen eller har jag missat den när jag åter letar den. Har någon kvar namnet ?
Citera
2013-05-19, 18:27
Medlem
Citat:
Jodå, jag orkar och har sökt igenom alla kommentarer men kan inte hitta det inlägget.

Mycket märkligt att hon ska ha tagit bort kommentaren. Hon har kanske blivit ifrågasatt av någon såpass att hon tagit bort det. Vad vet jag?
Citera
2013-05-19, 18:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inlägget finns inte kvar. Däremot hittade jag ett annat inlägg från https://www.facebook.com/Cattie0* (*=0) på MPS sida:

VB skrev alltså inte bara på FB, hon berättade för sin mamma att hon skulle plugga.

Tack.

Det var ju faktiskt ny information, enligt de uppgifter vi fått tidigare så får man uppfattningen att hon inte hade en aning, varken vart hon skulle eller hur VB gav sig iväg.

Nu verkar det bekräftat från tre håll, förutom genom bilder i media, att det är KJ som avses då han är ett av hennes ex och bor i porten..
Citera
2013-05-19, 18:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Mycket märkligt att hon ska ha tagit bort kommentaren. Hon har kanske blivit ifrågasatt av någon såpass att hon tagit bort det. Vad vet jag?

Hon blev nog ombedd att ta bort alternativt tog MPS bort det så att inte sonen skulle misstänkas.
Citera
2013-05-19, 18:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Vad tror du om KJ, är han en person som du anser skulle vara kapabel att göra VB illa?

Vet du vem det var som VB polisanmälde för bland annat olaga hot?
Citera
2013-05-19, 18:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Vad tror du om KJ, är han en person som du anser skulle vara kapabel att göra VB illa?

Men vi vet ju inte vad VB polisanmälde? Varifrån får du att det var hot? Det kan ha varit vad som helst?
Citera
2013-05-19, 18:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men vi vet ju inte vad VB polisanmälde? Varifrån får du att det var hot? Det kan ha varit vad som helst?

Klarar du bara av att fantisera ihop information och samtidigt så blundar du för fakta, eller?

Missade du intervjun med polisen och Efterlyst?
Citera
2013-05-19, 18:37
Medlem
Citat:

Det var en tuff fråga att besvara, han har ju varit agressiv i sina tonår men tror han växt upp någorlunda nu. Om jag minns rätt körde han in sin moped i en mellanstadieskolas flaggstång så den gick av när han var typ 15. En riktig bråkstake då, men har jättesvårt att se honom skada någon utöver paintball/softairgun-nivå nuförtiden. Han har varit aktiv medlem i UNF länge men han har köpt ut åt mina kompisar så jag vet inte hur hans inställning till alkohol är nu heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in