Citat:
Ursprungligen postat av tekirch
Vem är MB & AN's son?
Det är viktigt att veta att Al*xand*r INTE är MB och ANs gemensamma son. Han är MBs son från tidigare förhållande, och AN har två döttrar sen tidigare. Vad JAG vet så har dem inga gemensamma barn. Och AN har uppenbarligen inte tagit sin makes namn.
Och lägg ned skiten med aspbergers! Jag har gått i en skola som hade särskilt klass för personer med as (+ blandade klasser, och jag var vän med två av dem), och det enda hämndbegär dem någonsin visat är att säga ifrån när de tolkat något som kränkande. I övrigt har dem varit snälla. Har själv en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (dock ej as), så jag har kommit i kontakt med många av diverse diagnoser. I min erfarenhet så har dem mest våldsbenägna personerna varit dem som anses friska, eller aldrig fått en diagnos (frustrationen över att inte veta vad felet är, kan oftast vara värre än handikappet i sig själv).
Min tanke när jag hörde om fyndet var direkt att det var kroppsdelar, och inte en hel kropp, men min tanke är att GM lämnat benen och armar (antingen med eller utan händer). Det är ju brösten och könsdelarna som röjer vilket kön det gäller. Vi vet ju inte vad GMs tanke har varit med det hela. Jag tycker Inte det är konstigt att sprida kroppsdelarna dock, för det drar ändå ut på söket, osv. Det finns mördare som gör det för att få uppmärksamhet och VILL gäcka polisen.
Jag har svårt att tänka mig KJ i detta scenario. Har han gjort det själv? Hur fraktade han iväg kroppen utan att grannar såg det? Eller lyckades han lura iväg VB frivilligt? Det lilla jag vet om honom säger mig att han är oskyldig, men kanske mår dåligt pga samvete (att han inte skjutsade henne, t.ex).
På min topplista ligger först och främst AB... hans facebook är full av inlägg/kommentarer/bilder som innehåller våld och allmän respektlöshet mot folk och liv. Dessutom verkar det som att han inte bor i Boden på heltid, så han kanske inte skulle bli direkt misstänkt?
Jag kan tro på att AN och MB skulle kunna hjälpa honom att göra sig av med liket, och jag kan ev. tro att AB gjort det pga relationen mellan hans far och VB, men tror inte dem har mördat henne. Står fast vid att hon eventuellt kan ha varit gravid. Om det dessutom funnits någon annan osämja så skulle det vara förjäkligt för dem att behöva dras med henne och ett barn för alltid...